۱۸.۸.۸۵

گوشه‌هایی‌ از تاریخ ۱

گاهی نگاه کردن به یک تصویر، میتواند به اندازه خواندن یک کتاب خوب، آموزنده و اندیشه پرور باشد. براساس این اعتقاد، تلاش کردم، تصاویر پراکنده و پخش گشته در رابطه با ایران که در اینترنت وجود دارد را، تحت عنوان "ایران بروایت تصویر" جمع کرده و یک نمایش تصویری از گوشه و کنار این مملکت اشغال شده را برخ دیده بکشانم. این مجموعه مخصوص کسانی‌ هست که بیشتر دوست دارند نگاه کنند تا بخوانند و آنها که تا نبینند باور نمیکنند.

دختران نوجوان کردستان با لباسهای زیبای محلی در مهاباد ۱۹۴۱

اعدام شیخ فضل الله نوری آخوند انگلیسی‌ و خائن به ایران و ملت ایران. پیش از فتنه آخوندی سال ۱۳۵۷.

مجازات فلک، زدن با چوب به کف پا در زمان قاجار.

امير اسدالله علم (نخست وزير) در ملاقات با رجال فارس در شيراز: نفر چهارم از سمت راست: حبيب الله شهبازی، نفر اول از سمت چپ: ناصر طاهری رئيس ايل بويراحمدی، نفر دوم از سمت چپ: حسينقلی رستم رئيس ايل رستم ممسنی. اندکی بعد اين سه نفر تيرباران شدند.


بانویی از اشراف قاجار : مریم مستوفی اردلان (فخرالسلطنه) همراه با دخترش نیر مستوفی.


عکس جمعی در هنرستان دخترانه زردشتی شاهرخی کرمان در سال ۱۳۲۹ ش. به مناسبت ورود دستور کیخسرو . آیین باستانی زرتشت کهن‌ترین آیین انسان ساز دنیا میباشد که ۷۲ ملت با گرفتن گوشه‌هایی‌ از آن، دین‌ها و باور‌های خود را ساخته ا‌ند. پایگاه اولی‌ و نخستین این آیین که براستی‌ و پارسائی اعتقاد دارد، فلات قاره ایران است. و آثار باستانی آن در گوشه و کنار ایران هنوز پا برجاست. مرکز اصلی‌ آن شهر تبریز میباشد. این آیین در حمله وحشی‌ها و بربر‌ها به ایران جرم و جنایت نامیده شد و آثار فیزیکی‌ آن (کاخ ها، آتشکده ها، معابد و و و) ویران گشته و یا مسجد و کلیسا نامیده شده و میلیون‌ها زرتشتی به تیغ شمشیر دأعشی‌ها سپرده شدند. این قاتلان اینک از قدیسان ایرانی‌‌ها میباشند.


پارک سوار بیهقی- ترمینال بیهقی در سال ۱۳۷۲ با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی توسط شهرداری تهران تاسیس شد.



خیابان ژاله (مجاهدین اسلام) چهارراه آب سردار تهران در ۱۳۱۶ش. این یکی از آب انبارهای عمده تهران بود که احتیاجات شهروندان را تامین میکرد تا اینکه در آغاز دهه ۱۳۳۰ شمسی و اتمام لوله کشی آب تهران از رونق افتادند.
گله‌ای از نوکران غرب، فریب خوردگان و احمق‌ها در کنار مجسمه بزیر کشیده شده شاهنشاه فقید ایران، 
طالقانی، بهشتی، هاشمی رفسنجانی و ابوالحسن بنی‌صدر - بهمن‌ماه ۱۳۵۷



زنان ایرانی پابپای مردان در مقابل تجاوز عراق ایستادگی کردند. مساجد خرمشهر به کانونهایی برای هماهنگی مقاومت ایرانی برعلیه اتفاق کشورهایی که صدام حسین را بطور فعال حمایت میکردند- تبدیل شدند.



سال ۱۹۵۴ زنان ایرانی پای صندوق‌های رای، درست ۱۰ سال پیش از اینکه زنان سویسی در سال ۱۹۶۴ حق رای بیابند.

تهران - بهارستان - یک خودرو درحال گذشتن از مقابل ساختمان تاریخی مجلس شورای ملی ۱۹۱۲ میلادی




محاصره مجلس شورای ملی توسط نیروهای متجاوز انگلیس و امریکا در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که بر خلاف تمامی قوانین جهانی‌ آن زمان انجام شد و یک دخالت متجاوزانه در امور داخلی‌ یک کشور محسوب شده و قابل تعقیب و مجازات است. متاسفانه قوانین جهانی‌ را جنایتکار‌ها خود نوشته و در نتیجه شامل آنها نمیشود. پس از این دکتر مصدق دستگیر شد و پس از یک دادگاه فرمایشی به زندان محکوم شد و جنبش نجات از چنگال غرب در ایران خاموش شد.

هیچ نظری موجود نیست: