۲۶.۶.۹۶

آنتونی سوول ..... Anthony Sowell

آنتونی ادوارد سوول (متولد ۱۹ آگوست ۱۹۵۹) یک قاتل سریال آمریکایی است. او در اکتبر ۲۰۰۹ پس از آنکه جسد ۱۱ زن توسط محققان پلیس در کلیولند اوهایو کشف شد، دستگیر و به اعدام محکوم شد.

آنتونی ادوارد سول در ۱۹ آگوست ۱۹۵۹ در شرق کلیولند، از مادری تنها بدنیا آمد. او یکی‌ از هفت فرزند خانواده‌ای فقیر بود. کودکی او سراسر تحت ظلم جمسانی و روحی‌ واقع شده بود.
سوول در سن ۱۹ سالگی ، در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۷۸ وارد نیروی دریایی ایالات متحده شد.
او در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کارولینای جنوبی مستقر شد و در آنجا خدمت کرد. و سپس به لژین کارولینای شمالی پیوست . در ۱۳ ژوئیه ۱۹۷۸، او را به دومین پایگاه هوایی دریایی در ایستگاه نیروی دریایی چرین در کارولینای اعزام کردند.
در سال ۱۹۸۰، سوول پس از یک سال تعلیمات ویژه نظامی در ۲۰ ژانویه ۱۹۸۴ به پایگاه نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوا، ژاپن اعزام گشت.
یکسال بعد، او بمدت سه روز به کمپ پندلتون در کالیفرنیا منتقل شد و تا پایان خدمت در ۱۸ ژانویه ۱۹۸۵ در آنجا ماند . سوول ۷ سال بعنوان تفنگدار نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و در طی‌ اینمدت، یک مدال شایستگی، یک ستاره درخشان، یک روبان افتخار نیروی دریائی، یک گواهینامه افتخاری، یک دیپلم شایستگی افتخاری و دو سفارشنامه از ارتش، آمریکا دریافت کرد و بعنوان تفنگدار برتر از خدمت مرخص شد!
در سال ۱۹۸۹، سوول با زنی‌ که سه ماهه باردار بود آشنا شده و او را بخانه خود برد. درآنجا دست و پاهای زن را بسته و بوضع فجیع به زن بیچاره تجاوز جنسی‌ کرد. زن با استفاده از یک فرصت کوتاه از خانه قاتل گریخت و خود را به پلیس رساند.
سوول بازداشت و به اتهام آدم ربایی، تجاوز و تلاش برای تجاوز به عنف متهم و دادگاهی‌ و نتیجتاً به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او در سال ۲۰۰۵ از زندان آزاد شد.
در سال ۲۰۰۷ بسیاری از همسایگان سوول از او بخاطر بوی بدی که از خانه ا‌ش به بیرون پراکنده میشد به اداره بهداشت شکایت کردند. سوول در اینزمان بیکار و از فروش اوراق قرضه و سهام روزگار میگذراند.

سوول عضو یک سایت دوست یابی‌ شده و خود را "کارشناسی ارشد" معرفی‌ کرده بود که بدنبال یک فرد متعهد برای "آموزش" است. یکی‌ از کسانی‌ که با سوول بدین ترتیب رابطه برقرار کرده بود، لوری فریزیر، خواهرزاده شهردار کلیولند ( فرانک جی جکسون) بود. این فرد تا سال ۲۰۰۸ بعنوان کارآموز در خانه سوول رفته و آمد میکرد. خواهر زده شهردار در مصاحبه‌ای در رابطه با بوی بدی که از خانه سوول بمشام می‌رسید گفته بود که بارها از بوی بد شکایت کرده و سوول یکبار آنرا به مادر بزرگش و بار دیگر به مغازه سوسیس فروشی که در نزدیکی‌ خانه ا‌ش بود نسبت داده بود. تاریخ جدایی این دو دقیقا مشخص نیست، یکبار او گفته بود که در سال ۲۰۰۷ از سوول جدا شده و بار دیگر و در جای دیگر سال ۲۰۰۸ را سال جدایی دانسته بود.

در۲۲ سپتامبر ۲۰۰۹، سوول یک زن را بخانه‌اش میبرد. زن که بشدت مجروح شده بود به پلیس شکایت می‌کند که سوول پس از نوشیدن چند گیلاس الکل، تغییر حالت داده، و وحشیانه به او حمله نموده، او را کتک زده و ضمن اینکه درحال خفه کردن او بوده، همزمان به او تجاوز کرده است. زن به پلیس گفته است که او بیهوش شده و پس از اینکه بهوش آمده از خانه گریخته است.

در روز ۲۹ اکتبر، پلیس با در دست داشتن حکم بازداشت و جستجوی خانه بخانه سوول میرود. پلیس سوول را در خانه نمیابد ولی‌ بجاش دو جسد شاخ شمشاد در کف هال خانه، دراز بدراز کشف میکند.
جسد چهار زن دیگر در یک قبر کم عمق در زیرزمین خانه کشف می‌شوند. سپس پس از حفر در حیاط خلوت، سه اسکلت دیگر و یک چهارم بقایای جسد دیگری را پلیس می‌یابد.
پلیس همچنین تعدادی جمجمه انسان را در درون یک سطل در خانه پیدا کرده و بجز جمجمه ها، تعداد اجساد کشف شده به یازده جسد میرسد.
اکثر قربانیان با روش خفه کردن دستی کشته شده بودند و جای دست و انگشتان بر روی گردن زنان دیده میشد. برخی‌ دیگر آنچنان لگدکوب شده بودند که پلیس نمی‌توانست بداند که زیر لگد مرده اند یا ابتدا خفه شده‌اند. بهمگی‌ اجساد وحشیانه تجاوز شده بود.

سه قربانی سوول از زیر چنگ او فرار کردند. بعد‌ها پلیس کشف کرد که این کار بدلیل این بوده که خود قاتل بدلیل بیماری نارسای قلبی دچار حمله قلبی شده و بدنبال داروی خود رفته است. و زنان از این فرصت استفاده کرده و خود را نجات داده‌اند. هر چند هر سه مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفته بودند.


پلیس آمریکا اجساد قربانیان این قاتل سریالی را که در حال متلاشی شدن بودند در نقاط مختلف خانه وی مانند سقف، حیاط خانه، زیر زمین و حتی دیوارها پیدا کرده بود.
بسیاری از قربانیان با دعوتنامه برای کشیدن کوکائین بخانه او میرفتند. این تفنگدار قاتل ممتاز نیروی دریای آمریکا و دوست صمیمی‌ شهردار در سراسر محله‌ بعنوان معتاد بمواد مخدر شناخته میشده است.
دو روز پس از بازرسی خانه، سوول دستگیر شد.
سوول در زمان دستگیری ۵۰ ساله بود. او چهار سال در آن محل زندگی کرده بود.او ۵ میلیون دلار ثروت داشت.
محاکمه او ابتدا قرار بود در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۰ شروع شود، اما بارها و بارها به تعویق افتاد. ابتدا تا ۷ سپتامبر، و سپس به ۱۴ فوریه ۲۰۱۱، و پس از آن به ۲ مه ۲۰۱۱ بدرخواست وکلای مدافع سوول عقب افتاد. وکلای مدافع سوول مرتبا مدت زمان بیشتری را برای برسی‌ پرونده درخواست میکردند. محاکمه در نهایت در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۱ آغاز شد.

این تفنگدار سابق دریایی ارتش آمریکا پیشتر بخاطر جنایاتی که مرتکب شده بود پوزش خواسته و گفته بود توضیحی برای این کار ندارد.
همه قربانیان سوول را سیاه پوستان فقیر تشکیل می دادند و پلیس محلی نیز بعلت نادیده گرفتن برخی فریادها برای کمک خواهی، مورد انتقاد قرار گرفته است.
این جنایتکار پیشتر ۱۵ سال به اتهام تجاوز زندانی شده بود و پلیس نیز شکایت دو زن از وی که توانسته بودند از خانه‌اش فرار کنند در خصوص تجاوز به آنان را نادیده گرفته بود.
سوول به اتهام قتل یازده زن بقتل از نوع درجه یک، و بیش از ۷۰ مورد تجاوز، آدم ربایی، و سوء استفاده از جسد متهم شد.

وکلای گران قیمت او ابتدا با استراتژی دیوانگی او، در دادگاه حاضر شدند، و درخواست بیگناهی برای او کردند!

در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ دادگاه او را در مورد تمامی اتهامات مجرم شناخت و در ۱۰ آگوست اعضای هیئت منصفه برای او مجازات اعدام را صادر کردند. در روز ۱۲ آگوست قاضی دیک آمبروز پیشنهاد هیئت منصفه را تایید کرد.
از ۱۴ سپتامبر ، ۲۰۱۱، سوول در انتظار اعدام خود در زندان بسر میبرد.














هیچ نظری موجود نیست: