۲۳.۱۰.۹۲

جامعه جهانی‌ همچنان نسبت به اسناد تسلیم شده در مورد جنایات انگلیس و اتحادیه اروپا درعراق بی‌ تفاوت است.


سندی جدید از جنایات نیروهای انگلیسی درعراق در زمان اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ به دادگاه کیفری بین المللی ارائه شد.

این سند ۲۵۰ صفحه ای، به افشای جنایت‌های نیروهای انگلیسی درحق مردم عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ می پردازد.

دراین سند به طور کامل به اتهامات نیروهای انگلیسی درعراق و اقدامات تجاوزکارانه و فجیع آنان علیه زندانیان عراقی شامل کتک زدن ، شوک الکتریکی و اعدام صوری و تجاوزهای جنسی پرداخته شده است.


این سند به دادگاه کیفری بین المللی ارائه شده است و ممکن است به بازخواست برخی از شخصیت‌های برجسته وزارت دفاع انگلیس به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی سازماندهی شده منجر شود.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: ژنرال "سر پیتر وول" رئیس ستاد ارتش انگلیس، "جفری هون" وزیر دفاع سابق از جمله افرادی هستند که نام آنان در گزارشی با عنوان "نقش مسئولان انگلیسی درجنایت‌های جنگی علیه زندانیان درعراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ " آمده است.

به نوشته این روزنامه، این سند به شرح حال بیش از ۴۰۰۰ عراقی که مورد شکنجه و تجاوز و آزار واذیت و بدرفتاری نیروهای انگلیسی قرار گرفته اند، پرداخته است که این اقدامات تجاوزکارانه به اندازه ای بوده است که به حد جنایت‌های جنگی و رفتارهای خشن و غیرانسانی رسیده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع انگليس درخواست دادگاه کیفری بين المللی درخصوص تحقيق درباره جنایت‌های جنگی نظامیان این کشور در عراق را بی‌فایده خواند !

منبع




هیچ نظری موجود نیست: