۱۱.۴.۹۲

در مملکت امام زمان و در دادگاه عدالت اسلامی، سعید مرتضوی جلاد به جرم تجاوز به جوانان،( لواط بزور)، قتل و شکنجه بیگناهان، به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد!


در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها از صدور حکم ۱۵ سال زندان برای سعید مرتضوی، متهم ردیف اول جنایت کهریزک خبر داده بودند خبرگزاری مهر اعلام کرده که قضات متهم در پرونده کهریزک تنها به انفصال از خدمات قضائی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.


به گزارش مهر، قضات شعبه ۷۶ دادگاه کیفری پس از محاکمه قضات متهم در پرونده کهریزک سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دایم از خدمات قضائی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند.

براساس خبر مهر قضات دادگاه همچنین سعید مرتضوی متهم ردیف اول پرونده را در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کردند.

متهم ردیف اول پرونده همچنین در خصوص اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی با نظر اکثریت قضات تبرئه شد.سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و متهم چند پرونده، از جمله پرونده‌های جنایت کهریزک، قتل زهرا کاظمی، فروش سوالات کنکور است. او پس از افشای ماجراهای بازداشتگاه کهریزک و مرگ دستکم چهار بازداشت شده در آن زندان از مقام قضایی خود عزل شد و به حالت تعلیق درآمد. با این حال محمود احمدی نژاد رییس دولت با حمایت از او، ابتدا مرتضوی را به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزید و سپس وی را به ریاست سازمان تامین اجتماعی رساند.

متهم ردیف اول جنایت کهریزک خود پیش از این گفته که به حکم دادگاه تمکین نخواهد کرد. او در حاشیه یکی از جلسات دادگاه به خبرنگاران گفت: در پرونده کهریزک هیچ اتهامی متوجه من نیست. معتقدم پرونده کهریزک سیاسی است و اگر دادگاه حکمی علیه من صادر کند، تمکین نکرده و اعتراض خواهم کرد، به خصوص اگر حکم با حق و عدالت همخوانی نداشته باشد.

پیش از این قاضی مدیر خراسانی وی در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مرتضوی به ۱۵ سال حبس و ۵ سال انفصال از خدمت محکوم شده گفته بود: من این خبر را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

وکیل مرتضوی: موکلم خود را بی‌گناه می‌داند
وکیل مرتضوی گفت :موکل خود را بی‌گناه می‌دانم و لایحه دفاعیه می نویسم . درخصوص اینکه سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دائم از خدمات قضایی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند و همچنین قضات دادگاه را در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کردند، اعتراض دارم.
به کزارش تسنیم، محمد اصلانی وکیل مرتضوی اظهار داشت : قطعاً به حکم اعتراض خواهیم کرد چرا که موکلم خود را بی‌گناه می‌داند همچنین ما لایحه دفاعیه نیز می‌نویسیم.حکم موکلم را قطعاً قبول نخواهم کرد و اعتراض می‌کنیم.

وکیل جوادی فر: به حکم دادگاه کهریزک اعتراضی ندارم

وکیل خانواده مرحوم جوادی فر گفت : بنده به حکم دادگاه کهریزک اعتراضی ندارم.
محمد صالح نیک بخت وکیل مرحوم خانواده جوادی فر بابیان اینکه هنوز حکم دادگاه کهریزک به بنده ابلاغ نشده است اظهار داشت: من به تمام خواسته‌هایم رسیده‌ام چون بخشی از حکم به نفع بنده است هر چیزی که شکایت کرده‌ام حکمش صادر شده است
وی با اشاره به اینکه بنده اعتراضی ندارم،‌ ادامه داد :در تمام موردها که شکایت کرده‌ام حکم صادر شده است آنجایی که مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکی نبوده چرا که رضایت داده بنابراین بنده اعتراضی ندارم.
وکیل مرحوم خانواده جوادی فر گفت: این موضوع که اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده به این دلیل است که ۷۴ ضربه شلاق به این مقدار که جزای نقدی تبدیل شده است ولی بنده اطلاع کافی ندارم!


منبع


در حالی‌ که روزانه دسته دسته و گروه گروه از جوانان بیگناه ایرانی‌ را به جرم وبلاگ نویسی، عدالت خواهی و یا نهایتا جیب‌بری، در ملأ عام و در جلو چشم عزیزانشان اعدام میکنند، جانیان سرسپرده رژیم آخوندی به جرم ثابت شده ارتکاب به تجاوز و قتل، جریمه‌ای کمتر از جریمه خلاف رانندگی‌ میگیرند!!


هیچ نظری موجود نیست: