۲۷.۴.۹۲

انگلیس‌ هم از توبره می‌خورد هم از آخور


فروش اسلحه هم به ایران و سوریه و هم به تروریست‌های ترکیه و عربستان که با دمشق می‌جنگند!
انگلیس کشوری که درامد سرانه ش بر اساس تعداد کشته شدگان و قربانیان بیگناه، کودکان افغانی، عراقی ، سوریه ای، آفریقایی، امریکای جنوبی، اسیای شرقی‌ و دیگر نقاط دنیا تامین میشود. و برایش مهم نیست که کی‌ با کی‌ بجنگد، مهم خود جنگ، ویرانی، کشتار، آورهٔ گی‌‌ و متشنج بودن خاورمیانه است، چرا که تا زمانی‌ که این منطقه گرفتار هرج و مرج باشد، چپاول و غارت منابع و ثروت‌های این منطقه به راحتی‌ صورت می‌گیرد و مردم این منطقه همواره موش‌های آزمایشگاهی برای دارو ها، ویروس‌ها و تسلیحات شیمیایی و اتمی‌ غربی‌ها هستند و در نتیجه غربی‌ها در رفاه بیشتر، پیشرفت گسترده تر بسر میبرند و تنها مشکل آنها چاقی مفرط است!!



یک گزارش کمیسیون پارلمانی انگلیس که امروز منتشرشد ، دولت این کشور را برای صدور بیش از سه هزار مجوز صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به مقصد ایران، سوریه و دیگر کشورهایی که از نظر قانون انگلیس موازین حقوق بشر را رعایت نمی کنند، مورد انتقاد قرارداده است!

کمیسیون کنترل صادرات تجهیزات نظامی در مجلس عوام انگلیس در این گزارش اعلام کرده است که دولت انگلیس ۳۰۰۰ مجوز برای صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش کل ۱۸ میلیارد دلار به مقصد ۲۷ کشور که موازین حقوق بشر را رعایت نمی کنند، صادر کرده، یا مجوزهای گذشته در این خصوص را تمدید کرده است.

در بین ۲۷ کشوری که در لیست انگلیس داری شرایط حساسی از نظر رعایت حقوق بشر هستند، تنها دو کشور کره شمالی و سودان جنوبی هیچ قراردادی در زمینه تسلیحات و تجهیزات نظامی با انگلیس نداشته اند.

جمهوری اسلامی ۶۲ قرارداد با دولت انگلیس داشته که بیشتر آنها برای تجهیزات" کریپتوگرافی" بوده که برای رمز نگاری و کشف رمز مورد استفاده قرار میگیرد.

روسیه نیز ۲۷ لیسانس و قرارداد در زمینه تجهیزات "بیو تکنولوژی"، تفنگ دوربین دار، "لیزر" و تجهیزات برای هواپیماهای بدون سرنشین( درون) با دولت انگلیس داشته است.

از همه جالب تر، در حالی که دولت انگلیس بر اساس گزارش پارلمان این کشور، سه لیسانس جدید بهره برداری در زمینه تجهیزات نظامی، مانند دستگاه‌های ردیاب صوتی را در اختیار رژیم بشار اسد گذاشته است، دیروز ارسال برخی تجهیزات نظامی برای مخالفان رژیم بشار اسد را اعلام کرده است.

شاهرخ بهزادی


هیچ نظری موجود نیست: