۲۱.۴.۹۲

آیا آخوند‌های ‌شیعه قم فهمیده اند که آخوند حسن ( روحانی) از اعضا اخوان المسلمین وابسته به عربستان و ترکیه است؟.... پخش شبنامه علیه حسن روحانی در قم


یک‌ تارنما (وبسایت) نزدیک به آخوند هاشمی رفسنجانی مدعی شد که در شهر قم شبنامه‌هایی علیه حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران پخش شده است.
سایت «آینده‌آنلاین» در این خصوص نوشته است: «یکی از دوستان طلبه نقل کرد که سه‌شنبه شب گذشته (۱۸ تیر ۹۲) در حرم حضرت معصومه بودم که ساعت حدود ۱۱.۳۰ متوجه شدم جوانی دارای قدی نسبتا بلند در شبستان حرم مطهر، مشغول توزیع برگه‌ای در قطع «A» و به رنگ قرمز است، نزدیک رفتم و یکی از آن برگه‌ها را گرفتم و متوجه شدم شبنامه‌ای است بر ضد رئیس جمهور منتخب! جناب آقای دکتر! روحانی! است.»

این تارنما (وب‌سایت) در ادامه نوشته است: «تعدادی از آنها را که داخل کیسه پلاستیک پر کرده بود، توزیع کرده و با عجله مشغول توزیع بقیه بود که تعدای از خادمان حرم سر رسیدند و مانع از ادامه کارش شدند و سپس دستش را گرفته به اتاق انتظامات حرم هدایتش کردند اما او از رفتن امتناع ورزید و در صدد برآمد که به بیرون از حرم بگریزد و خود را تا در خروجی رسانده بود که چند تن از ماموران انتظامات او را گرفته و به مقر انتظامات بردند و تعدادی از برگه‌های توزیع شده را از مردم جمع‌آوری کرده و گفتند که اینها شبنامه بر ضد رئیس جمهور منتخب است..»

آینده آنلاین در خصوص مطالب منتشره در این شبنامه جزییات دیگری را منتشر نکرده است.

در رویدادی دیگر هم وب‌سایت «ملی مذهبی» در مطلبی به نقل از منابع خود نوشت که در بیت رهبری جمهوری اسلامی سه تحلیل در برخورد با دولت روحانی شکل گرفته است.

به نوشته‌ی سایت «ملی مذهبی» یک تحلیل معتقد است باید هم در سیاست خارجی و هم در سیاست داخلی با وعده‌های دولت روحانی همراهی صورت بگیرد. براین اساس علی اکبر ناطق نوری به این شیوه معتقد است.

آن‌طور که این سایت نوشته تحلیل دوم معتقد است باید تنها در سیاست خارجی با دولت جدید و وعده‌هایش همراهی نشان داد تا مشکل هسته‌ای حل شود و به شیوه‌ی کار تیم هسته‌ای کنونی ایرادات جدی وارد است. براین اساس علی اکبر ولایتی به این رویکرد معتقد است.

به نوشته‌ی این سایت در تحلیل سوم گفته شده است: «باید همان برخورد با خاتمی و دولتش را با روحانی و دولتش انجام داد. وعده‌های او در رابطه با سیاست خارجی و هسته‌ای سازشکارانه و در رابطه با سیاست داخلی نیز واداده است و کشور را دوباره با معضل دوران اصلاحات و مشکل فتنه مواجه می‌کند و مارهای افسرده را دوباره به حرکت واخواهد داشت.» براین اساس نیروهای نظامی و امنیتی و نظریه پردازان‌شان به این رویکرد معتقدند.

در ادامه‌ی این خبر آمده است که بخش‌هایی از رویکرد سوم معتقدند رهبری در دوران انتخابات دچار اشتباه شده و نباید بی‌طرفانه با فضای انتخابات و نامزدها برخورد می‌شد.

برهمین اساس گفته شده که موضع علی خامنه‌ای هنوز به خوبی روشن نیست و سایه روشن‌ها و تردیدهایی در آن مشاهده می‌شود.

این سایت در پایان هم با بیان اینکه «در مسائل اقتصادی هر سه رویکرد یاد شده معتقدند باید همه به دولت جدید کمک کنند تا از نارضایتی ها وفشارهای وارده برمردم بکاهد» نوشته است: «برخی ناظران این حالت را ادامه برخورد رهبر جمهوری اسلامی در روزهای آخر انتخابات می‌دانند و برخی دیگر معتقدند این امر بیشتر نشان‌گر تابلوی بیرونی برخورد وی است و راس هرم سیاسی در ایران با نظر سوم همدلی بیشتری دارد… نحوه تشکیل کابینه دولت جدید می تواند تا حدی مسیراحتمالی بیت در برخورد با رئیس جمهور جدید را روشن تر سازد.»


منبع

هیچ نظری موجود نیست: