۸.۴.۹۲

پلیس جانی و نژاد پرست ترکیه

حمله پلیس ترکیه به معترضان کرد یک کشته و هشت زخمی برجای گذاشت! پلیس جانی و نژاد پرست ترکیه برای مقابله با معترضان ترک از ماشین آب پاچ و برای مقابله با معترضان کرد از گلوله استفاده می‌کند!




به گزارش خبرگزاری آنا نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه در حمله به گروهی از معترضان کرد یک تن‌ را کشته و هشت تن دیگر را زخمی کردند.

 منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند، در تیراندازی پلیس ترکیه به گروهی از کرد‌ها که در اعتراض به ساخت یک پاسگاه ژاندارمری جدید در جنوب شرقی این کشور تظاهرات می کردند، یک تن‌ را کشتند و حداقل هشت تن‌ دیگر را نیز زخمی کردند.


این حوادث در شرایط اتفاق می افتد که دولت محافظه کار اسلامی ترکیه با بزرگترین حرکت اعتراضی از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۰۲ روبرو شده است.

در تظاهرات اعتراضی که از ۳۱ ماه می نخست در استانبول و در اعتراض به ساخت یک مجتمع تجاری در پارک «گزی» استانبول واقع در میدان تقسیم صورت می‌گرفت، و سپس با گسترش دامنه این تظاهرات به شهرهای دیگر از جمله «آنکارا» ، این اعتراض‌ها جنبه سیاسی به خود گرفت و به اعتراضاتی ضد دولتی تبدیل و شعارهایی مبنی بر استعفای دولت در آن سر داده شد ، 
پلیس فاشیست و نژاد پرست ترکیه در برخورد با معترضان از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاچ استفاده کرده است در حالی‌ که در مقابل معترضان کرد بر روی آنان آتش گشوده و از سلاح گرم و گلوله‌های مرگبار استفاده می‌کند. این فاشیست‌های نژاد پرست مایه ننگ بشرّیت اند و سازمان مسخره حقوق بشر میبایستی در این مورد به رفیق و نوکر خویش ترکیه گوشزد کند که به این آشکاری تبعیض نژادی را در کشور جنایت کار ترکیه و در روز روشن به نمایش نگذارد. مرگ بر ترکیه.

هیچ نظری موجود نیست: