۲۸.۲.۹۲

پیر خرفتی به نام جنتی، پیر مزدور غرب و خرفت دیگری به نام تمساح یزدی، برای جان، مال و ناموس ۷۵ میلیون تعیین تکلیف میکنند.


جمع آوری و انتشار سخنان احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، عضو جامعه مدرسین قم، خطیب جمعه موقت تهران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (و ده ها سمت اعلام شده و نشده ی دیگر)، بیش از آن که خدمتی برای ماندگاری ایشان در تاریخ جمهوری اسلامی باشد، مایه ی عبرتی برای آیندگان خواهد بود تا بدانند غفلت از پاسداری از یک انقلاب، حتی اگر انقلاب اسلامی باشد، با رها کردن سکانداری آن در دست نااهلان، چه زیان های جبران ناپذیری به دستاوردهای آن وارد خواهد ساخت. آخرین افاضه ی ایشان، تمسخر آن عده از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است که خواهان سامان دهی به رابطه ی به دور از منطق ایران و امریکاست؛ رابطه ای که برای ایران جز خسارت های بی شمار در زمینه ی توسعه ی اقتصادی، عدم دسترسی به فناوری های پیشرفته، تداوم اقتدار خشونت گرایانی که از چنین تخاصمی مشروعیت می گیرد و انزوای بین المللی نتیجه ای در بر نداشته، و در طرف آمریکایی، همواره زمینه را برای حضور فعال جنگ طلبان، لابی های طرفدار اسرائیل، تراست های تولید اسلحه و مافیای خبری ضد ایران فراهم کرده است. آقای جنتی، مطالبه ی سامان بخشی به این رابطه ی تخاصمی نافرجام را، «جوک» نامیده اند!

از این بگذریم که سال هاست (به ویژه پس از انتخابات سال ۸۸ و اعتراضات میلیونی به تخلفات و تقلبات گسترده ی آن) سخن مسئولان سطوح بالای نظام با مایه ای از خشم، استهزاء، واژه آفرینی های سست پایه و به دور از ادب آمیخته شده است. همین چند روز پیش بود که سخن عضو دیگر شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله یزدی، آن سخن زشت را درباره ی عدم صلاحیت زنان برای احراز منصب ریاست جمهوری را بر زبان آورد؛ نظری که در میان فقها بر آن اجماعی نیست و شهید آیت الله دکتر بهشتی، نایب رئیس مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی، آشکارا در مخالفت با آن سخن گفت. اما آنچه می توان به عنوان یک حق برای مخالفان نظر حضرات به رسمیت شناخت این است که خواهان شنیدن «جوک» هایی باشند که می پسندند.

جناب جنتی! چرا ما باید همیشه شنونده ی «جوک» های شما باشیم؟ یادتان می آید سخنی که در همین تریبون نماز جمعه درباره ی میلیاردها دلار کمک مالی خارجی به جنبش سبز بر زبان آوردید؟ آن جوک آنقدر بی مزه بود که دیگران از تکرارش پرهیز کردند. جناب جنتی! با جوک های مکرری که درباره ی بی طرفی شورای نگهبان و مقامات عالی نظام در انتخابات ها از زبانشان می شنویم چه کنیم؟ یا جوک دیروز جنابعالی و هم سفره ای های شما در حمایت از کسانی که امروز «جریان انحرافی» شان می خوانید چه کنیم؟ من شخصا می دانم با جوک هایی که درباره ی سن وسال شما منتشر می کنند چه کنم: نه به آن ها می خندم و نه به دیگران منتقل می کنم. می دانید چرا؟ چون از گرفتار شدن در ورطه ی بی اخلاقی که شما و دوستانتان در آن گرفتار شده اید سخت در هراسم. اما من و امثال برای همه، حق شنیدن سخنان مختلف قائل هستم و این، مهم ترین فرق سبزها با شما آقایان است: به رسمیت شناختن واقعیت تکثر و تنوع شیوه های زندگی، و احترام به انتخابگری مبتنی بر آزادی و آگاهی انسان ها. و سخن آخر این که ای کاش خود را ملتزم به قانون و نه فراتر از آن می دانستید و بر خلاف قانون، به عنوان عضو شورای نگهبان، از بی طرفی در انتخابات تخطی نمی کردید، همان گونه که این سخن اخیر شما نیز مصداقی از آن به شمار می رود.


منبع: کلمه، مقاله سید کاظم قمی

هیچ نظری موجود نیست: