۱۷.۱۲.۹۱

انگلیس خودروهای زرهی در اختیار تروریست‌های مخالف رژیم سوریه قرار خواهد داد


وزیر خارجه انگلیس ،ویلیام هیگ، روز چهارشنبه در برابر پارلمان این کشورگفت: انگلیس کمک به نیروهای اپوزیسیون سوریه را ، از جمله با تحویل دادن خودروهای زرهی و تجهیزات جستجو و نجات، افزایش خواهد داد. وی در عین حال تاکید کرد که انگلیس از مسلح کردن اپوزیسیون سوریه خودداری نخواهد کرد.


به گزارش رویترز، ویلیام هیگ گفت:« چنانچه راه حل سیاسی برای بحران سوریه پیدا نشود اتحادیه اروپا باید آماده برداشتن گام‌های بیشتری باشد و هیچ گزینه‌ای را از نظر دور ندارد».

در همین حال «الکساندر لوکاچویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشته شدن دهها سرباز سوریه در مرز عراق نشان می‌دهد که جنگ داخلی سوریه مرزهای این کشور را درنوردیده است.
«الکساندر لوکاچویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای مکتوب گفت:«متأسفانه بنا به پیش‌بینی‌های ما جنگ داخلی سوریه به خارج از مرزهای این کشور, یعنی کشورهای همسایه سرایت کرده و امنیت این کشورها را هم تهدید می‌کند».

لوکاچویچ خاطرنشان ساخت که :«همچنین تروریست‌ها هم وارد خاک سوریه می‌شوند و براحتی به جولان می‌پردازند, این امر بسیار خطرناک است».

در روز ۴ مارس, طی کمینی در مرزهای عراق ۴۸ سرباز سوریه و ۹ سرباز عراق کشته و شمار زیادی از سربازان دو طرف هم زخمی شدند.

به گزارش رویترز تروریست‌های انگلیس، ترکیه و قطر که در سوریه به عملیات خرابکاری مشغولند، چهار شنبه شب به کاروان UN حمله کرده و ۲۰ تن‌ از کارکنان UN را گروگان و خودرو‌های UN را به غنیمت گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: