۱۷.۱۲.۹۱

چاوز یک ماه و نیم پیش مرده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر نروژ: چاوز در ماه ژانویه در یک بیمارستان در کوبا مرده است.


رفیق چاوز رهبر انقلابی‌ ونزوئلا در روز سه شنبه بعد از گذاراندن بیماری سخت سرطان بر اثر سکته قلبی پی‌ در پی‌، دار فانی را وداع گفت و مردم کشورش را در سوگ نشاند. پیکر او در تابوتی که با پرچم این کشور آذین شده بود در خیابان‌های کاراکاس گردانده شد تا مردم کشورش با وی وداع گویند. این خبری بود که در فضای خبری دنیا پخش شد و بر روی آنتن رفت.

ولی‌ واقعیت این است که چاوز در اواسط ماه ژانویه در بیمارستانی در کوبا از دنیا رفته است و عکسی‌ که از وی در ماه فوریه نشان داده شد، یک عکس ساختگی و جعلی است. این را فعال نروژی - ونزوئلای حقوق بشر تهر هلورسن Thor Halvorssen که منتقد شدید سیاست‌های چاوز بوده است می‌گوید.

وی می‌گوید من برای ادعای خودم، دلایل و شواهد محکمی دارم، اولین منبع من کارکنان بیمارستانی در کوبا هستند که چاوز در آن بستری بوده است، و همچنین دیپلمات‌های ونزوئلای که از این جریان خبر داشته اند.

وی می‌گوید چاوز در اواسط ماه دسامبر به کما رفت و تا اواسط ماه ژانویه به طور مصنوعی زنده نگاه داشته شد، و در این زمان بود که دختران او قبول کردند که دستگاه‌هایی‌ که چاوز را زنده نگاه داشته خاموش گردند.

وی می‌گوید اینکه چاوز قبل از مرگ به ونزوئلا آورده شده باشد دروغ محض است و تنها جسد چاوز بعد از مرگ به کشورش برگرداند شده است.

وی اضافه میکنند که، به دلیل مسائل امنیتی و همچنین فرصت در جهت آمادگی با واکنش‌های احتمالی‌ مردم، بعد از شنیدن این خبر ناگوار، مرگ او پنهان نگاه داشته شده است.
Thor Halvorssen تنها کسی‌ نیست که این را می‌گوید و شایعات نظیر این در بسیاری از محافل سیاسی به گوش میخورد.

هیچ نظری موجود نیست: