۹.۱.۹۲

دروغ ترکیه در رابطه با صلح با کرد ها، در حمله توپخانه ارتش ترکیه به مواضع کرد‌ها ثابت شد.


به گفته اکثر علمای شرق و غرب، حرف و پیمان ترکی‌ به اندازه عمر یک دانه برف اعتبار دارد و ترک‌ها به گفته قرآن از پیمان شکنان قوم اجوج ماجوج هستند که بر اثر یک اتفاق از دوزخ جدا ماندند.

به گزارش رویترز یک هفته بعد از اعلام آتش بس از سوی عبدالله اوجالان- رهبر کردهای ترکیه، نیروهای ترکیه بامداد روز پنجشنبه ۲۸ مارس ۲۰۱۳، پایگاه‌های حزب کارگران کردستان"پ. کا.کا." در شمال عراق را مورد حمله توپخانه قرار دادند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان این حمله، مناطق مرزی "دهوک" در عراق هدف قرار گرفت اما یک منبع "پ. کا. کا." گفته است در این حمله به کسی آسیب نرسیده است؛ بگفته این منبع هنگام وقوع این حمله، جنگجویان کرد در منطقه حضور نداشته‌اند.

یک مقام امنیتی ترکیه گفته است که هدف از این حمله «تخریب پایگاه عقبی "پ. کا. کا." و جلوگیری از ورود شورشیان به ترکیه» بوده است.

از هنگام اعلام آتش بس از سوی رهبر زندانی کردها در هفته پیش، این چندمین بار است که نیروهای ترکیه پایگاه‌های شورشیان در خاک عراق را مورد حمله قرار میدهند.

عبدالله اوجالان، در پیام خود برای آتش‌بس همچنین گفته بود که شورشیان تنها بعد از برقراری یک مکانیزم برای کنترل این آتش بس، خاک ترکیه را ترک خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: