۲۵.۱۲.۹۱

احمدی‌نژاد پی‌ در پی‌ دولت و عملکرد خویش را زیر سؤال میبرد.


محمود احمدی نژاد در ماههای آخر ریاست خود بر دولت، سخنان عجیبی بر زبان می راند که هیچ نسبتی با عملکرد هفت سال و نیم گذشته دولتش برقرار نمی کند. او امروز ملی شدن نفت ایران را زیر سوال برده و اعتراف کرده است که دولت در عوض صادرات نفت، به واردات جنس بنجل می پردازد.


به گزارش کلمه، اعتراف احمدی نژاد به دور ریختن پول نفت و تهاتر این سرمایه ملی با کالاهای بنجل و بی ارزش، در حالی است که در هفت سال گذشته بارها منتقدان از واردات بی رویه دولتی انتقاد کرده اند اما گوش دولت این انتقادهای دلسوزانه را نشنیده است.

دولت مدعی اصولگرایی و مورد حمایت رهبری همچنین در این سالها با سیاست های خود، کشور را به تحریمی سخت مبتلا کرده است که اکنون به مرحله تهاتر نفت در برابر کالا رسیده و به واردات اجناس بنجل و گندم و برنج آلوده از چین و هند و پاکستان انجامیده است.

رئیس دولت دهم در سخنانی که در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شده، با تاکید بر اینکه ملی شدن نفت هنوز کامل نشده و نفت به طور کامل ملی نشده، گفته است: ملی شدن یعنی اینکه صفر تا صد ملک، مال و معدن در جیب ملت ایران باشد.

احمدی نژاد که در مراسم افتتاح طرح های عمرانی و صنعتی استان مرکزی سخن می گفته، افزوده است: بیگانگان با قیمت‌های چندین برابری نفت را کشف و سپس حفاری و بهره برداری می‌کردند که عملاً بخشی از ثروت کشورمان به این طریق خارج می‌شد و سپس خودشان باید می‌آمدند پالایشگاه ساخته و قطعات می‌آوردند و طراحی می‌کردند که بخش دیگری از پول و ثروت ملت نیز از اینجا به هدر می‌رفت.

وی خاطرنشان کرده: بعد از آن برای فروش نفت استخراج شده ، تازه قیمت آن را باید آنها تعیین می‌کردند و پول جزیی به ما می‌دادند که الان هم بخش مهمی از آن همین طور است و همان پول را از ما می‌گیرند و جنس بنجل به ما می‌دهند.

او نگفته که اگر چنین کاری ناپسند است، چرا همچنان دولت به صادرات نفت و واردات جنس بنجل ادامه می دهد.

رئیس دولت مخالفت های مجلس با فاز دوم هدفمندی یارانه ها را نیز کار دشمن دانسته و گفته است: طرح های سهمیه بندی سوخت و هدفمندی یارانه‌ها کار بزرگی بود که ملت ایران انجام داد و دشمنان از این کار خیلی عصبانی هستند و می‌خواهند هر طور که شده بساط را بر هم بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: