۱۸.۱۰.۹۱

"آنها را آهسته بکش" .... Killing Them Softly

فیلم "آنها را به آهستگی بکش"، محصول سال ۲۰۱۲ آمریکا است که به سبک نئو نوآر* جنایی به کارگردانی اندرو دومینیک(Andrew Dominik) و با بازی برد پیت (Brad Pitt) که نقش یک قاتل حرفه‌ای را در آن دارد، بر اساس رمان جورج و. هیگینس (George V. Higgins)به نام(Cogan's Trade ) که در سال ۱۹۷۴ نوشته ، ساخته شده است.
فیلم در ۲۲ ماه ومی ۲۰۱۲ جایزه نخل طلایی را از جشنواره فیلم کن، دریافت کرده است.

مارکی ترتمن صاحب خلاف کار حلقه پوکر در محله نیواورلئان است. او تصمیم می گیرد تا با پرداخت دو مرد اتاق پوکر خود و دوستان خود را غارت کند. با اینکه بعد‌ها او ضمن مستی به دست داشتن در دزدی از قمار خانه خویش اقرار می‌کند ولی‌ هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای بر علیه او انجام نمی‌گیرد تا در پاییز سال ۲۰۰۸، در میان بحران مالی آمریکا، مردی به نام جانی "سنجاب" در نظر دارد با توجه به این سابقه به غارت مارکی و اتاق پوکر او و بازی بزرگی‌ که در آن جریان دارد بپردازد ، پیش بینی او چنین است که مافیا مجددا دزدی را به پای مارکی می‌نویسد.

او فرانکی یکی از همکاران سابق خود ، و راسل ، مردی معتاد به هروئین را ، به انجام سرقت تشویق می‌کند . پس از اتمام جرم و دزدی ، راسل راهی‌ فلوریدا می شودو در آنجا از طرف پلیس به جرم مواد مخدر دستگیر میشود.


فرستادهٔ مافیا شخصی‌ به نام درایور با جکی یک قاتل حرفه‌ای یعنی‌ برد پیت تصمیم با حل ماجرا میگیرند و در آخر این قاتل حرفه ای، مارکی و تمامی افراد درگیر در دزدی را میکشد. نکتهٔ جالب این است که در ضمن انجام عملیات دزدی و کشتار و در پس زمینه صحنه‌های خلاف، سخنرانی‌های جورج بوش و اوباما پخش میشود که از جامعه ایده‌آل، یکپارچه و پیشرو آمریکا داد سخن میدهند.

جکی پس از آن برای گرفتن پول و هزینه‌های خود در رابطه با کشتن دزد ها با درایور در شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار می کند. درایور حاضر به پرداخت جکی به طور کامل نیست ، و فیلم با این جمله جکی به پایان می‌رسد که می‌گوید: "آمریکا یک کشور نیست، یک ملت نیست، آمریکا جایی‌ برای پول درآوردن است، پول منو بده!"

دیدن این فیلم را به علاقمندان فیلم‌های تحلیلی بشدت توصیه می‌کنم. فیلم نمایشگر واقعیت‌هایی‌ است که زیر بنای جامعه آمریکا را تشکیل داده است. جامعه‌ای جنون زده و افسار گسیخته، جامعه‌ای خشن و بیرحم که به هیچ چیز بجز پول فکر نمیکند و در راه به دست آوردن پول از هیچ کاری رویگردان نیست.





* سبک نئو نوآر (نئو به یونانی به معنای جدید و نوآر به فرانسوی به معنای سیاه است.) ساخته شده است و به گونه خاصی از فیلم نوآر گفته می‌شود که به سبک، فرم و محتوای خاصی که با فیلم نوآرهای دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی است .

هیچ نظری موجود نیست: