۵.۱۱.۹۱

نابودی مراکز مقدّس گروه‌های مذهبی‌، دستور کار تروریست‌های ترکیه و عربستان


برای روشن کردن آتش جنگ بین گروه‌های مذهبی، حمله به مکان‌های متبرک و مقدّس مذاهب گوناگون در کشور‌های خاورمیانه، به وسیلهٔ تروریست‌های ترکیه و عربستان برای ایجاد جو اغتشاش و هرج و مرج و بهره برداری از این جو، طیف گسترده‌ای یافته است.


یکی از سازمان‌های جهانی مدافع حقوق بشر، Human Rights Watch ، گروههای تروریست مخالف دولت اسد را مسبب گسترش اختلافات قومی در سوریه شناخته است.

در گزارش این سازمان آمده است، گروههای سنی مخالف دولت که مهمترین هسته مبازرات ضد دولت مرکزی می باشند، در تلاشی همه جانبه تلاش می کنند تا پای مسیحیان و علوی‌ها را نیز به این آتش داخلی سوریه باز کرده و کشور را به سوی هرج و مرج بی‌انتها بکشند.

همچنین در این گزارش آمده است که حمله و ویرانی آثار مذهبی - متبرکه مذهب‌ها در سناریوی دامنه زدن به آتش مذهبی - قومی اجرا می شود.

در همین راستا، معاون رئیس اتحادیه صوفیان تونس گفته است که در مدت ۸ ماه گذشته، ۳۵ آرامگان صوقیان در این کشور نابود شده اند.

به گفته وی گروه وهابیون در این اقدامات دست داشته و برای انجام نیات شوم خود از خارج کشور تامین مالی می شوند. ترکیه و عربستان حمایت همه جانبه از این تروریست‌ها را به عهده دارند.

وی در سخنان خود گفته است که این اقدامات باعث می شود تا این آرامگاه‌ها که از مراکز گردشگری کشور تونس می باشد، آسیب ببینند.


منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: