۱۶.۹.۹۱

سیستم موشکی پاتریوت و ترکیه

سیستم موشکی پاتریوت

با تصویب کابینه آلمان حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای آلمانی قرار است برای به کارگیری و فعال سازی دو سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه اعزام شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تلویزیون دولتی ترکیه با اعلام این مطلب افزود: کابینه آلمان ارسال دو سیستم پاتریوت به همراه حدود ۴۰۰ نیروی نظامی به ترکیه را به تصویب رساند.


ترکیه از ناتو برای استقرار سیستم موشکی پاتریوت در مناطق مرزی این کشور با سوریه دعوت کرده بود که این درخواست مورد قبول ناتو واقع شد.

یک هیات ۳۰ نفره متشکل از نیروهای آمریکا، آلمان و هلند در هفته جاری از مناطقی در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه دیدار و محل استقرار سیستمهای پاتریوت را بررسی کردند.

قرار است آمریکا و هلند نیز پاتریوت در خاک ترکیه مستقر کنند.

محافل اسلامگرا و شماری از سازمانهای غیردولتی طی چند روز گذشته در خواست ترکیه از ناتو برای استقرار پاتریوت را با برگزاری تظاهرات محکوم کردند.

ترکیه که از زمان آغاز بحران در سوریه به همراه کشورهای قطر و عربستان و در راستای سیاست‌های غرب به حمایت از معارضان سوری پرداخته، چهارشنبه هفته گذشته بطور رسمی از ناتو خواست، تعدادی از موشک‌های پاتریوت در را مرز این کشور با سوریه مستقر کند.

احزاب مخالف دولت ترکیه بارها سیاست‌های خارجی این کشور در قبال سوریه را محکوم کرده اند.

درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز این کشور با سوریه و این ادعا که این موشک‌ها کاربرد دفاعی دارد، مخالفت تند احزاب داخلی، روزنامه ها، انجمن‌های حقوق بشر و هواداران صلح در ترکیه و کشورهای دیگر را در پی داشته است

هیچ نظری موجود نیست: