۲۸.۹.۹۱

لایحه ممنوعیت سلاح به سنای آمریکا می رود


حادثه کشته شدن ۲۸ تن بر اثر تیراندازی در دبستانی واقع در شهر نیوتاون ایالات متحده آمریکا بحث بر سر آزادی خرید و فروش و حمل سلاح گرم در این کشور را زنده کرده است.

در برنامه گفتگوی تلویزیون‌ای بی‌سی، روز یکشنبه یکی از سناتورهای ایالات متحده از عزم باراک اوباما برای ارایه لایحه‌ای برای ممنوعیت سلاح خبر داد.

دایان فینستین، سناتور ایالت کالیفرنیا گفت: «می توانم به شما بگویم که او لایحه‌ای را در این باره ارایه خواهد کرد. من این لایحه را در سنا طرح می کنم و همین لایحه به مجلس نمایندگان هم برده خواهد شد. این لایحه‌ای برای ممنوعیت سلاح است. بر اساس آن فروش، انتقال، واردات و مالکیت سلاح ممنوع خواهد بود.»

در سال جاری میلادی وپیش از کشته شدن کودکان در مدرسه سندی هوک، تیراندازی در معبد سیک‌ها و سپس رویداد شلیک پی در پی گلوله در تاریکی یک سالن سینما واقع در ایالت کلرادو شهروندان این کشور را در بهت و اندوه فرو برده بود.


منبع

برخی‌ از شایعات می‌گوید که برای تصویب این قانون و برچیدن دسترسی عموم به سلاح، که مدت هاست بر روی آن بحث و یکی‌ از آزادی‌های شخصی‌ هر فرد در آمریکا شمرده میشود، دولت آمریکا خود دست به چنین اقداماتی زده است، تا مخالفان این طرح را وادار به تسلیم نماید، نظیر آنچه که در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد و دولت آمریکا به بهانه آن توانست حضور نظامی گسترده‌ای را در خاورمیانه داشته باشد و میلیارد‌ها ثروت را سرازیر کشور خود نماید.

هیچ نظری موجود نیست: