۱۹.۹.۹۱

اجرای بیش از ۵۴ پروژه بازسازی عتبات در عراق

رئیس ستاد بازسازی «عتبات عالیات» به مردم ایران مژده داد:
دانش‌اموزان ایران در آتش می‌سوزند تا مراکز مذهبی عراق آباد شود!




حسن پلارک٬ رئیس ستاد بازسازی «عتبات عالیات» اعلام کرد در حال حاضر بیش از ۵۴ پروژه بازسازی و نوسازی اماکن «متبرکه» و آرامگاه امامان شیعه در عراق در دستور کار این ستاد قرار دارد.
آقای پلارک روز شنبه (۱۸‌آذر) به ایرنا گفته ساخت ضریح «حضرت مسلم»٬ «ابراهیم مجاب»، «حبیب ابن‌مظاهر» و «امامین کاظمین» در استان‌های تهران٬ قزوین٬ البرز و قم از برنامه‌های آتی این ستاد است.
وی از دیگر پروژه‌های بزرگ این ستاد را توسعه «صحن حرم امام اول شیعیان در نجف» اعلام کرده و گفته این پروژه از سال گذشته آغاز شده و پنج سال به طور خواهد انجامید.



رئیس ستاد بازسازی «عتبات عالیات» افزوده بودجه این پروژه از محل نذورات و کمک‌های مردمی تامین می‌شود و در حال حاضر این ستاد با کمبود اعتبار مواجه است.
جعفر دهنوی٬ رئیس ستاد بازسازی «عتبات عالیات» استان خراسان رضوی نیز چهارم آبان ماه هزینه توسعه صحن حرم امام اول شیعیان را رقمی معادل ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.
دهنوی همچنین از اجرای پروژه‌ طلا‌کاری گنبد «حرمین عسگرین» و ساخت رواق‌های اطراف آرامگاه این دو امام شیعه با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داده بود.
«طبقاتی کردن بین‌الحرمین» ساخت «مجتمع خدماتی سید‌الشهداء» و احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی «امام زین‌العابدین» از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این ستاد اعلام شده است.
۱۷ مهرماه نیز محمود پارچه‌باف٬ مدیر پروژه ساخت «ضریح» امام سوم شیعیان اعلام کرده بود هزینه ساخت این «ضریح» بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است.
فعالیت این پروژه‌ها در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم ایران در شرایط وخیمی قرار دارد و بسیاری از ساخت و سازهای عمرانی در ایران متوقف شده٬ همچنان ادامه دارد.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: