۲۴.۵.۹۱

درگیری میان پ کا کا با نظامیان در جنوب شرقی ترکیه شدت یافت.

همزمان با بیست و هشتمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کردستان، موسوم به پ کا کا، روز سه شنبه(امروز) در استان هاکاری در جنوب شرقی ترکیه درگیری‌های شدیدی میان اعضای این حزب با نیروهای پلیس ترکیه گزارش شده است. 


پانزدهم اوت ۱۹۸۴ میلادی، گروه پ کا کا در منطقه کردستان  فعالیت خود را آغاز کرد وطی این سال‌ها و درپی درگیری‌های میان کرد و نیروهای ارتش ترکیه دست کم ۴۰ هزار کرد کشته شده‌اند.
پ کا کا می‌گوید، نبرد آنها با ارتش ترکیه در راستای کسب حقوق سیاسی و فرهنگی برای حدود ۱۵ میلیون تن از مردم کرد است که در جنوب ترکیه هستند.
همزمان پ کا کا تایید کرده است که حسین آیگون، نماینده احزاب اپوزیسیون پارلمان ترکیه را در جاده‌ای میان شهرهای اوواجیک و تونجلی به گروگان گرفتند.
ربودن این نماینده حزب عدالت و توسعه، پس از آغاز عملیات نظامی نیروهای ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور صورت گرفت و مقامات پ کا کا اعلام کرده‌اند در صورتیکه ارتش ترکیه از این منطقه عقب نشینی نکند، وی را خواهند کشت.

همچنین این گروگانگیری پس از آن صورت گرفته که مقامات دولتی ترکیه ادعا کردند که در حمله مسلحانه هفته گذشته پ کا کا به اتوبوس حامل نظامیان در غرب این کشور دو نیروی نظامی کشته و یازده نفر نیز مجروح شدند.

این اتوبوس به مقصد یکی از مقرهای فرماندهی نیروی دریایی ترکیه در استان ازمیر در حرکت بوده که بر اثر انفجار بمب و حمله مسلحانه متوقف شد.


هیچ نظری موجود نیست: