۲.۲.۹۱

اگر با پر و بال بسته، پریدی، مردی

عید من روزی است که یک زن یا مرد ایرانی‌ در زمینه هنر، ورزش و یا علم، به موفقیتی دست می‌یابد. زنده باد ایران و ایرانی‌ که با دست و پای در زنجیر هنوز شگفتی می‌آفریند.

شمشیر بازی ایران
بالاخره تلاشهای نسل امروز شمشیربازی ایران نتیجه داد و یک جوان شایسته شمشیرباز گره کور حضور قهرمانان ایرانی این رشته در المپیک را باز کرد




ايران اسپورت ۲۴:

مجتبی عابدینی قهرمان در مسابقه‌های گزینشی شمشیربازی آسیا و اقیانوسیه در کشور ژاپن با غلبه بر تمامی حریفان خود ضمن کسب مدال طلا جواز حضور در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن را بدست آورد.
پیش از این هیچ شمشیربازی از ایران موفق به کار نشده بود. عابدینی در جریان این رقابتها بعد از پیروزی برابر شمشیربازان
قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر و عراق وارد مرحله حذفی شد که در این بخش نیز به دلیل برتری در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد و پس از آن در مرحله بعد با شکست حریف قزاقستانی وارد مرحله نیمه‌نهایی شد، که در این مرحله هم توانست با از میان برداشتن شمشیرباز تایوان به مرحله فینال راه یابد.
در فینال نیز برابر حریف قدرتمند ژاپنی خود ۱۳-۱۵ به برتری رسید و صاحب سهمیه حضور در المپیک شد.




به گزارش مهر، رقابت‌های شمشیربازی منطقه اسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از امروز جمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایامای ژاپن آغاز شده است.

بر این اساس، همزمان با شروع این رقابت ها، مجتبی عابدینی ملی پوش ایران، در اسلحه سابر با حضور یافتن در مرحله مقدماتی ابتدا با حریفانی از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر وعراق مواجه شد که با شکست تمامی آنها وارد مرحله حذفی شد که در این بخش نیز به دلیل کامیابی در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد و پس از آن در مرحله بعد با شکست حریف قزاقستانی وارد مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله هم توانست با از میان برداشتن شمشیرباز قدرتمند چین تایپه به مرحله فینال راه یافت که در این مرحله نیز با وجود حضور چندین هزار تماشاگر ژاپنی در سالن، توانست نماینده کشور میزبان را هم مغلوب کند وبه مدال طلای این رقابت‌ها و به دنبال آن برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند.

ایران برای نخستین بار است که در تاریخ شمشیربازی کشورمان، ایران در رقابت‌های المپیک نماینده خواهد داشت.

تاکنون تنها ۱۸ کشور در جهان موفق شده اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کنند که ایران یکی از این کشورهاست.

رقابت‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک فردا شنبه با برگزاری رقابت‌های اسلحه اپه به کار خود پایان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: