۱.۳.۹۸

گوشه‌هایی‌ از تاریخ معاصر

عارف قزوینی شاعر قرن ۲۰ در سال ۱۳۲۳ 
در زمان آغاز ۲۳ سالگی با غزلهای خود دربین 
مردم شهرت یافت. ایرج میرزا شاعر طنزسرای
 معروف قرن ۲۰ ایران ، منظومه عارفنامه را 
در هجو وی سروده‌ است.عارف در ۵۲ سالگی 
در تنگدستی درگذشت. وی را در کنار دانشمند بزرگ 
جهان و ایران و پدر پزشکی‌ و دارو سازی جهان 
بوعلی سینا درهمدان اولین شهر دنیا 
و امپراطوری پارس‌ها بخاک سپردند.

سیاستمدار نامی ایرانی دکتر محمد مصدق در دادگاه نظامی و پس از کودتای نظامی ۲۸ مرداد که با دسیسه غربی‌ها و برای انتقام از وی که نفت ایران را که غربی‌ها میبردند، به ایران برگرداند، بوقوع پیوست. غربی‌ها با قرار دادن دکتر مصدق در مقابل شاه جوان ایران محمد رضا شاه پهلوی و ایجاد دشمنی بین این دو، روند دمکراسی و پیشرفت ملی‌ را در ایران از پا در آوردند. وی محکوم بخیانت شد و پس از سه سال در زندان در احمد آباد تا آخر عمر تحت حبس خانگی بود.

عکسی که دکتر مصدق به یکی از نمایندگان مجلس تقدیم کرده است. دکتر مصدق رهبری نهضت ملی شدن صنعت نفت را برعهده گرفت و نفت را از چنگ اروپایی‌های جنایتکار در آورده و به ملت ایران برگرداند ولی با خیانت آخوند‌ها که با پشتیبانی اروپایی‌ها او را کافر نامیدند، و دخالت سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس، فرانسه و آمریکا که منجر به کودتای ۲۸ مرداد شد ، دکتر مصدق محاکمه و زندانی شد و به دلیل میهن پرستی‌ در میهن خویش زندانی و مجازات گشت. و غربی‌ها تمامی گناهان را به گردن شاه جوان انداختند که در این میان هیچکاره بود.

یکی‌ از خأنین به ملت ایران و نوکر بیچون وچرای سازمانهای اطلاعاتی غربی که با ایران فروشی بمدت بسیار کوتاهی بعنوان اولین رئیس جمهورِ جمهوری اسلامی ساخت غرب، در ایران بقدرت رسید. وی را ابوالحسن بنی صدر نامیدند ولی‌ از اصل و اصالت او هیچگونه مدرکی‌ وجود ندارد. مطابق معمول که غربی ها، نوکران خود را در امپراطوری فاسد رسانه‌ای خود بزرگ و حمایت میکنند، اینبار هم این خائن و نوکر را در کنار خبرنگار معروف ایتالیایی اوریانا فالانچی در ۱۹۷۹م نشانده و پس از رخداد سیاه فتنه سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ میلادی) معروف به انفلاب جمهوری اسلامی، از او چهره‌ای ملی‌ ساختند تا در تحمیق ملت ایران تلاشی مضاعف نموده باشند. ولی‌ پس از شروع اختلاف بین جنایتکاران غربی بر سر غارت و چپاول ثروت‌های ایران که اینک بدست آنان افتأه بود، در نتیجه بین نوکر‌ها هم درگیری افتاده و تعداد بسیاری از این نوکر‌ها از صحنه سیاست، به کمک پاکسازی، فرار و ترور به سطل اشغال پرت شدند. خمینی انگلیسی‌ خیلی زود شروع به تصفیه مخالفان انگلیس کرد و بنی صدر با سیبیل تراشیده و لباس زنانه از ایران فرار کرده و بزیر سایه خایه ارباب خود، فرانسه بازگشت.

حجت اسلام خامنه ای درحال کشیدن پیپ در کنار آیتالله بهشتی و رفسنجانی پیش از رسیدن به مقام! آیتالله عظما رهبر معظم ولایت فقیه!!!

اثر نقاشی از محمد مصدق سیاستمدار ایران.

نقاشی از رباعیات خیام 


هنرمند مشهور ایرانی مرتضی کاتوزیان در حال کار: بنابر آمار رسمی نمایشگاه آثار او از پربیننده ترین نمایشگاههای هنر معاصر ایران است.




علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج ( ۲۱ آبان ۱۲۷۴ خورشیدی - ۱۳ دی ۱۳۳۸) زاده در دهکده یوش استان مازندران شاعر معاصر ایرانی است. وی بنیانگذار شعر نواست.




سید محمدحسین بهجت تبریزی (۱۲۸۵-۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) شاعر ایرانی اهل آذربایجان.



فرامرز پایور، (۲۱ بهمن ۱۳۱۱ - ۱۸ آذر ۱۳۸۸) استاد برجستهٔ موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازنده سرشناس سنتور بود. وی یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایرانی و بزرگ‌ترین پایه‌گذار گروه‌نوازی در موسیقی سنتی ایرانی بوده‌است




مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت در دی ماه ۱۳۷۳ بعد از یک دوره بیماری در ژنو درگذشت. بازرگان را پس از درگذشت به ایران بازگرداندند.




یکی‌ از نوکر‌های سازمان اطلاعاتی فرانسه، جعفر شریف امامی از یک خانواده آخوندی بود که بعدها رییس لژ فراماسونری ایران شد. انسان بدنامی بود و بخاطر حق حسابهایی که میگرفت به آقای ۵% معروف شده بود. شریف امامی در ۲۵ تیر ۱۳۷۷ در نیویورک درگذشت.

آیتالله سید حسین کاظمینی بروجردی بخاطر اعتراضها ومخالفتهایش به نقض حقوق بشر و عقاید سکولار زندانی سیاسی طولانی مدت است. لازم به ذکر است که این بابا اگر واقعا مخالف بود تا بحال او را کشته بودند. این در حبس نگاه داشتنِ بظاهر مخالفان، مانند در آب نمک خواباندن برای روز مبادا است. مثلا اگر در به تخته خورد و آخوند رفتنی شد، هنوز مهره‌هایی‌ برای نفوذ وجود داشته باشد.



تصویری از آیتالله سید محمود طالقانی که از شیعیان ایرانی‌ بود و مدت کوتاهی فریب سازمان‌های اطلاعاتی‌ غربی و شیعه دروغین خمینی را خورد. ولی‌ پس از اینکه دریافت که خمینی و دارو و دسته ش نه تنها شیعه بلکه اصولا مسلمان هم نیستند و تنها نوکران جیره خوار غربی هستند شروع به مخالفت نمود. ابتدا او را با اعدام پسرانش تهدید و ساکت نموده و سپس او را به روستای محل تولدش تبعید کردند. پس از مرگش (شهریور ۱۳۵۸) میلیون‌ها ایرانی‌ با بیل و کلنگ گورکن او عشقبازی کردند. (از گفته‌های خمینی ). این فریب خورده را از مبارزین ضد پادشاه میهن دوست ایران محمد رضا پهلوی و عضو نهضت آزادی میدانند.

احمد شاملو شاعر و نویسنده مشکوک حالیست که هیچگاه معلوم نگشت چرا با وجود ادعای ایرانی‌ بودند، سرسختانه تر و ستیزه جویانه تر از هر دشمنی به تاریخ و فرهنگ ایران میتازید. وی در تحمیق نسل جوان دوران شاه میهن پرست ایران، محمد رضا شاه پهلوی، نقش عظیمی‌ دارد و مانند همپالگی‌های خودش، علی‌ شریعتی‌، جلال ال احمق و دیگران، در نابودی ایران دستی‌ موثر بر آتش دارد.

استقبال از شهبانو فرح پهلوی توسط پرنسس بیاتریکس در فرودگاه آمستردام در سال ۱۳۴۱ جهت شرکت در مراسم جشن ۲۵مین سالگرد ازدواج خانواده سلطنت هلند.



محمد رضا شاه پهلوی آخرین شاهنشاه ایران و شهبانو فرح پهلوی در دیدار با ایندیرا گاندی. ایندیرا تنها دختر جواهرلعل نهرو بود که رهبری هند را بر عهده داشت.

ملکه فرح دیبا- شهبانوی ایران، که به گوشه و کنار ایران سفر کرده و با مردم عادی ایران همنشین میگشت. اینبار در دیدار از روستای لالجین نزدیک همدان ۱۷ خرداد ۱۳۵۵. روستاییان سفره ساده خود را برای او باز میکنند و ملکه ایران مانند مهمانی ساده از نان و ماست محلی آنان میخورد و به اوضاع روستای آنان رسیدگی مینماید.




گنبد شگفت انگیز کاخ سنا معماری زمان شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی. طراحی آن را حیدر غیائی انجام داد و پروژه توسط آقای رحمان صفایی انجام گرفت.


نقاشی مینیاتور از صحنه تسلیم کلید شهر قندهار به شاه جهان گورکانی. علی مردان خان فرمانروای قندهار به دربار صفوی وفادار بود.


شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی، آخرین شاهنشاه ایران به همراه گوستف آدولف پادشاه سوئد - سال ۱۹۶۰ استکهلم پایتخت سوئد




شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی، کارتر رئیس جمهور آمریکا - ۳۱ دسامبر سال ۱۹۷۷


شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی، سخنرانی‌ در مجلس - تهران ۱۱ اکتبر سال ۱۹۵۱


Shah of Iran & French President Charles De Gaulle - October 16, 1961
شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی و رئیس جمهور فرانسه چارلز دی گولل - ۱۶ اکتبر ۱۹۶۱


 Shah of Iran & Empress Farah meeting dignitaries; French President Charles De Gaulle
شاهنشاه فقید ایران، محمد رضا شاه پهلوی و رئیس جمهور فرانسه چارلز دی گولل - ۱۶ اکتبر ۱۹۶۱


تهران- ۱۹۵۳ - محمد رضا شاه پهلوی به همراه الیزابت انگلستان.

هیچ نظری موجود نیست: