۲۰.۷.۹۷

کتک کاری که ورزش نامیده میشود, Khabib Nurmagomedov

Top 20 Knockouts in UFC History

توحش غربی دنیا را گرفته است، بیچاره کشتیگیر و مشتزن روسی، حبیب، که هم برنده شد هم باخت!
حبیب مبارزی است مسلمان که مربیش اهل چچن است و مدیر مسابقاتش یک ایرانی‌ است و خود از سر سپردگان ابلیس زمان پوتین میباشد. در مسابقه ای که هفته پیش (در ۷ اکتبر ۲۰۱۸)انجام گرفت- حبیب رقیب ایرلندی خود را مثل باقلوا برد، ولی‌ بدلیل اینکه اکثر تماشاچیان امریکایی- به او ناسزا گفته و او را بشدت عصبی نموده بودند، به یکی‌ از آنها حمله کرد که اینکار، برای چند لحظه موجب اغتشاش در سالن شد. و همچنین مراسم قهرمانی دوباره، او را لغو کرد.



Conor McGregor vs Khabib Nurmagomedov | RECAP | UFC 229


حبیب عبدالمنافویچ نورماگومدوف (Хабиб Абдулманапович Нурмагомедов) (زاده ۲۰ سپتامبر۱۹۸۸ در روسیه) ورزشکار، رزمی‌کار حرفه‌ای و قهرمان سبک‌وزن هنرهای رزمی ترکیبی یواف‌سی است. وی اولین مسلمانِ قهرمان مسابقات یواف‌سی است. حبیب در ۷ اکتبر ۲۰۱۸ با شکست کانر مک‌گرگور قهرمان مطرح یواف‌سی، توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

مبارزات حبیب نورماگومدوف آمیزه ای از ضربات مشت، فنون کشتی و جودو است. او در ورزش‌های سامبو، کشتی آزاد، جودو و کیک‌بوکسینگ مهارت دارد و در رشته سامبو دوبار قهرمان جهان شده‌است. کشتی حرفه‌ای را در نزد ساجید ساجیدوف مربی کشتی و قهرمان کشتی اسبق روس فراگرفته است. مهارت‌های حبیب در این رشته‌ها و همچنین توانایی بالای وی باعث شده تا درحین مسابقات حریفانش را در حالت کلینچ بسیار آزار دهد.

حبیب یکی از بهترین مبارزان یواف‌سی است و یکی از طولانی‌ترین رکوردهای این رشته را دارد. وی تاکنون ۲۷ مبارزه بدون شکست را پشت سر گذاشته‌است که طولانی‌ترین رکورد مبارزه بدون شکست در تاریخ مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی است.

مسابقه با ادسون باربوزا:
حبیب در رویداد یواف‌سی ۲۱۹ در مقابل ادسون باربوزا فایتر سرشناس برزیلی قرار گرفت، که در نهایت موفق شد با رأی متحد داوران پیروز شود و بیست و پنجمین مبارزه بدون شکست خود را در دنیای MMA به ثبت رساند.

مسابقه با کانر مک‌گرگور:
پس از اعلام رسمی مسابقه میان حبیب نورماگومدوف و کانر مک‌گرگور در رویداد یواف‌سی ۲۲۹، دعوا و جنجال زیادی میان طرفین ب‌وجود آمد. در آوریل ۲۰۱۸ مک‌گرگور به اتوبوسی که حبیب و همراهانش در آن حضور داشتند حمله کرد و با ابزاری مانند صندلی شیشه‌های اتوبوس را شکست، در این اتفاق چندنفر از ورزشکاران یواف‌سی مصدوم شدند. مک‌گرگور پس از این حادثه دستگیر شد. سرانجام ۷ اکتبر ۲۰۱۸ پس از کنفرانس و مراسم یواف‌سی ۲۲۹، در یکی از پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی جهان و همچنین یکی از مهم‌ترین مسابقات تاریخ ورزش‌های رزمی آن‌دو بمصاف هم رفتند. حبیب راند چهارم موفق شد با وضعیت سابمیشن مک‌گرگور را تسلیم کرده و برندهٔ این مبارزه شود. حبیب پس از اتمام مبارزه، در اقدامی جنجال‌برانگیز به مربی مک‌گرگور حمله کرد و با وی درگیر شد. درهمینحال چندنفر از دوستان حبیب از آشوب بوجود آمده سوءاستفاده کرده و مک‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دادند. دانا وایت رئیس سازمان یواف‌سی اظهار کرد که سه نفر از اعضای تیم حبیب دستگیرشده‌اند. کمیسیون ورزشی نوادا نیز اعلام کرد موضوع را بررسی و حبیب را تا ۲ میلیون دلار جریمه می‌کند. حبیب در نشست خبری ساعاتی پس‌از مسابقه ضمن ابراز عذرخواهی، دلیل درگیری وی در خارج از قفس مبارزه را توهین‌های صورت‌گرفته به اعتقادات، کشور و پدرش بیان کرد.



حبیب نورماگومدوف

هیچ نظری موجود نیست: