۲۲.۴.۹۷

۷ مخدر محبوب در آمریکا



1. Bath Salts
نمک حمام یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف مخدر صنعتی که حاوی کاتینون مصنوعی هستند- بکار میرود. از نمک حمام اغلب بعنوان ماده مخدر مشابه با کوکائین یا آمفتامین نام برده میشود با این تفاوت که احتمال مرگ با نمک حمام ده برابر بیشتر از کوکائین و آمفتامین است.

نام‌هایی‌ مانند موج عاج، خوشی‌ ، رعد و برق سپید و طوفان شارلی از جمله نامهای خیابانی ماده مخدر " نمک حمام" هستند که هزاران تن را به مراکز مسمومیت رساندند.
این مواد مخدر هیچ ارتباطی با نمک های حمام واقعی که گاهی اوقات تمیز کننده یا مواد گیاهی و یا پاک کننده صفحه نمایش تلفن نیز نامیده میشوند، ندارند. اثرات این ماده مخدر می توانند شامل آشفتگی، پارانویا، توهم، درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، افکار یا رفتار خودکشی و آدم خواری است. مشکل اصلی، اثرات سمی است که این مخدر دارد.

افراد چگونه نمک حمام را مصرف میکنند؟
افراد نمک حمام را میکشند، تزریق میکنند، یا آن را با غذا و نوشیدنی مخلوط می کنند.
علائم مصرف این ماده مخدر روانگردان جدید عبارت از :
 

- سرخوشی (نشئگی Euphoria )
- افزایش هوشیاری و آگاهی(Increased alertness and awareness)

- افزایش بیداری و برانگیختگی (Increased wakefulness and arousal)

- افزایش انرژی و انگیزه (Increased energy and motivation)

- تحریک ذهنی(Mental stimulation/increased concentration)

- افزایش جامعه پذیری (اجتماعی شدن Increased sociability )
•Mild empathogenic effects

اثرات خفیف مشابه مواد روانگردان امپاتوژن 
- کاهش نیاز بمواد غذایی و خواب.
هر گرم ماده مخدر نمک حمام در امریکا فقط ۵ دلار است.


2. The Vodka Tampon
تنقیه الکل (Alcohol enema) یک روش مصرف الکل است که آن را از طریق مقعد به راست روده یا روده بزرگ‌ تنقیه می‌کنند. این روش مصرف بسیار خطرناک است زیرا می‌تواند منجر به مسمومیت بسیار سریع شود.همچنین امکان دفع مسمویت الکی از طریق بالا آوردن هم ممکن نیست.

3. Toothpaste Nipples

برای نشئگی خمیردندان را بر روی نوک پستان خود مالید تا بتواند بالا برود.

مقدار کمی فلوراید موجود در خمیردندان می تواند اسید های چرب موجود در تقریبا تمام نوک پستان های پستاندار را فلوراید کند و باعث میشود مقدار کمی آب هیدروفلوئوریک در جریان خون آزاد شود. بطور معمول این بسیار سمی است و بد برای استخوان ها.





4. Nutmeg
مصرف یکجای جوز هندی به میزان بیش از چهار گرم می‌تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ‌ بهمراه دارد.
جوز هندی معرب گوچ هندوک پارسی یا جوز بویا نوعی ادویه است. جوز هندی تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که آرد می‌کنند و مصرف آن به عنوان ادویه صورت خشک شده در مناطق گرمسیری رواج بسیاری دارد. آنچه جوز هندی را به یکی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های پرمصرف در غذا- به‌خصوص در مناطق گرمسیری- تبدیل کرده‌است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است.

هر دانه را از خارج، پوسته سختی به رنگ قهوه‌ای متمایل به خاکستری در برمی‌گیرد و شیارهای عمیقی دارد که با جدا کردن این پوسته، دانه آن ظاهر می‌شود. دانه، سطحی چین خورده دارد و رنگ آن متمایل به خاکستری است. به طور کلی، جوز هندی در طولی حدود ‎۵/۲ سانتی‌متر و قطری حدود ‎۵/۱ سانتی‌متر شکلی شبیه به تخم‌مرغ دارد.

جوز هندی نزد پیروان دین یارسان اهمیتی مذهبی دارد و علاوه بر این‌که از نشان‌های این دین به شمار می‌آید، در مراسم آیینی این دین نیز به صورت نمادین برای پذیرفتن پیروان تازه به کار می‌رود.
کاربرد درمانی:
جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده‌است. در طب سنتی، دانه و روغن جوز هندی را برای درمان بیماری‌های مربوط به اعصاب و سیستم گوارش تجویز می‌کنند. از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای کاهش موقتی دردهای دندان نیز می‌توان استفاده کرد؛ کافی است چوب پنبه‌ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید. در کشور فرانسه- علاوه بر مصرف آن به‌عنوان ادویه- مخلوط جوز هندی و عسل را برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و تنفسی مورد استفاده قرار می‌دهند.

التهابات و دردهای مفصلی و رماتیسمی با مصرف خوراکی جوز هندی و همچنین ماساژ موضع با روغن آن تسکین می‌یابد. جوز هندی به حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند. برای کاهش علائم آلرژی نیز می‌توانید جوز هندی بخورید. به‌رغم خواص باارزش جوز هندی، مصرف زیاد آن سبب ایجاد مشکل در بخش کنترل احساسات در مغز شده و پس از مصرف بیش از حد، احساس نشاط به همراه سستی و رخوت در انسان پدید می‌آورد که شبیه نوعی مسمومیت است.

جوز هندی می‌تواند باعث سقط جنین خود بخود شود. اما با استفاده کم در آشپزخانهٔ دوران بارداری سالم درنظر گرفته می‌شود. با اینحال مهار تولید پروستاگلاندین و حاوی hallucinogens که اگر بمقدار زیاد استفاده شود، ممکن است به جنین آسیب برساند.






5. Chewing Morning Glory Seeds
جویدن تخم گل پیچک و یا نیلوفر که موجب نشعگی میشود و مقدار زیاد آن موجب مرگ.
نام‌های مرسوم این سرده، پیچک، عشقه، داردوست و نیلوفر پیچ است که برای دیگر سرده‌های نزدیک نیز استفاده می‌شود.

بیشتر گونه‌های پیچک گیاهان پایای سالانه یا ویره علفی، گیاه ساقه‌دار منعطف و (چند گونه) چوبی و درختچه‌ای تا بلندای ۰٫۳-۳ متر هستند. برگ‌های پیچک‌ها آرایش مارپیچی دارند، و گل‌ها ترومپت شکل بوده و بیشتر به رنگ‌های سفید یا صورتی هستند، و در برخی از گونه‌ها گ‌های آبی، ارغوانی، بنفش، و زرد نیز دیده می‌شود.








6. Smoking Catnip
کشیدن نعناع گربه
 یک گونه از تیره نعناعیان است که خشک آنرا مانند سیگار میکشند. این گیاه به این دلیل نعناع گربه نامیده میشود چون گربه‌ها علاقه دارند در زیر این گیاه خر غلت بزنند.






7. Meow Meow
مفدرون (Mephedrone) یک ماده مخدر است. مفدرون بنام‌های ۴متیل متکاتینون (4mmc) یا چهار متیل افدرون نیز شناخته می‌شود. مفدرون داروی سنتتیک مخدر از دسته آمفتامین‌ها است. مفدرون در دسته کاتینون قرار دارد. مفدرون بصورت سنتیتک ساخته می‌شود و اثراتی مشابه با اکستاسی و آمفتامین و کوکائین دارد. مفدرون به صورت قرص و پودر موجود است و می‌تواند به صورت خوراکی یا اسنیف یا تزریقی استفاده شود.

هیچ نظری موجود نیست: