۲۲.۳.۹۷

دنبلان درختی , Jackfruit



دنبلان میوه درختی است که بیشتر در مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا و همچنین در قسمت شرقی آفریقا یافت می‌شود. دنبلان درختی سبزرنگ، آبدار و معطر و جزو بزرگترین میوه‌های جهان و بزرگ‌ترین میوه درختی با بیشینه وزن ۴۵ کیلوگرم، هستند. وزن معمول میوه‌ به بیش از ۱۸ کیلوگرم و درازای آن‌ به بیش از ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. دنبلان درختی سرشار از پروتئین، پتاسیم و ویتامین ب است. یک نصف لیوان آن در حدود ۹۵ کالری انرژی دارد. میوه بصورت پخته یا خام مصرف می‌شود. دانه‌های آن نیز بصورت پخته در مناطق محلی خورده می‌شوند. در پایین آوردن فشار خون مفید است.

برگ‌های درخت دنبلان درختی براق هستند و ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر طول دارند. درخت دنبلان درختی در مناطق گرمسیری رشد می‌کند.

دنبلان درختی سرشار از پروتیین، پتاسیم و ویتامین ب است. نیم پیمانه آن حدود ۹۵ کالری انرژی دارد. یک فنجان از این میوه دارای ۲٬۸ گرم پروتیین، ۷۳۹میلی‌گرم پتاسیم و شامل ۲۵درصد ویتامین بی‌مورد نیاز بدن در یک روز است. این میوه همچنین دارای ۳۷درصد ویتامین سی مورد نیاز بدن در یک روز، یک گرم چربی و ۳۸ گرم کربوهیدرات است.

شرایط رشد:
دنبلان درختی در شرایط مناسب براحتی رشد می‌کند. این میوه در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و در درجه حرارت بالا و خشکسالی نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. درخت دنبلان درختی زمانی که بالغ شود، نیاز به مراقبت زیادی ندارد و به رشد خود ادامه می‌دهد. اما بین پنج تا هفت سال طول می‌کشد تا درخت میوه دهد ولی زمانی که کاملاً بالغ شد هرسال می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میوه بدهد. مواد مغذی موجود در «دنبلان درختی» می‌تواند از سرطان جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین این میوه به هضم غذا کمک می‌کند و موجب کاهش کلسترول و تقویت استخوان‌ها می‌شود.
























HOW TO GRAFT A JACKFRUIT TREE!!!
How to cut up Jackfruit Natural 4m Jack fruit Tree | Health Benefits of Ripe Jakfruit Rural Food

هیچ نظری موجود نیست: