۴.۴.۹۷

ایران در مقابل پرتغال ... Iran vs. Portugal


تیم ملی‌ فوتبال کشورمان که در جام جهانی‌ فوتبال مسکو (سال ۱۳۹۷ خورشیدی برابر با ۲۰۱۸) در گره سلاطین و پادشاهان فوتبال میجنگد، امروز سومین دیدار خود در این مرحله از مسابقات را انجام خواهد داد.

تیم ملی‌ فوتبال ایران (آقای فوتبال آسیا) امروز دوشنبه ۲۵ ژوئن (۴ مرداد ۹۶) در سارانسک بمصاف پرتغال (اقای فوتبال اروپا) خواهد رفت.

دلاوران ایرانی‌ در اولین دیدار خود در سنت پترزبورگ برابر مراکش (آقای فوتبال آفریقا) قرار گرفتند و با نتیجه یک بر صفر پیروز از میدان بیرون رفتند.
همچنین بازیکنان تیم ملی‌ فوتبال ایران در روز
چهارشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۹۷) در کازان بمصاف تیم ملی اسپانیا رفتند و در یک مبارزه جانانه این بازی را یک بر هیچ واگذار کردند. در این بازی تیم ملی‌ ایران یک گل به تیم ملی‌ اسپانیا زد که از طرف داور مورد قبول واقع نشد و اعلام گشت که چون یک بازیکن ایرانی‌ یک میلیمتر در آفساید بوده، این گل برگشت داده شده که همین امر تا حد زیادی باعث دلسردی تیم ملی‌ ایران شد.

و چون هیچ مسئول ایرانی‌ وجود نداشت که به این کار غیرمتعارف اعتراض کند درنتیجه این بازی بنفع تیم ملی‌ اسپانیا که بازی بسیار مبتدی را بنمایش گذشته بود، بپایان رسید. و هیچکس نپرسید چگونه داور که آفساید را دید تا پیش از اینکه ایران گل بزند، سوت نکشید و اعلام آفساید نکرد و بمحض اینکه ایران گل زد و تماشاچیان و بازیکنان بشادی پرداختند، تازه داور یادش آمد که باید سوت آفساید میکشیده است؟

بهرحال امروز بازیکنان ایران درسومین بازی خود در برابر پرتغالی‌ها قرار خواهند گرفت.

ازهم اکنون و پیش از بازی برخلاف معمول و عرف بازی و فوتبال در همه جهان، ناله و نق نق مربی‌ تیم ملی‌ ایران کارلوس کیروش درآمده و کار را سخت و رویایی نامیده است! و نه تنها نوید پیروزی نداده بلکه برد در بازی را یک امر غیر معمول و شگفت ترسیم نموده است!

پرسشی که مطرح است این میباشد که:

- با وجودی که بازیکنان تیم ملی‌ فوتبال ایران از نظر قدرت بدنی، تکنیک فردی و غیرت و مردانگی، اگر یک سر و گردن از دیگر تیم‌ها بالاتر نباشند، پأیین تر هم نیستند،

- از طرفی‌ مربی‌ هم که اروپایی است و این بدان معنی است که تکنیک فوتبال اروپا را که بعنوان فوتبال پیشرفته مطرح است میداند و میبایستی آنرا به تیم منتقل کرده باشد،

پس چگونه است که مربی‌ تیم باوجود تمامی این امتیازات مثبت، انتظار برد از یک تیم معمولی‌ اروپایی را نداشته و آنرا رویا مینامد؟


حالا ممکن است دانشمندان مجلس اعتراض کنند که تیم پرتغال ستاره‌ای به نام رونالدو دارد، که در پاسخ میتوان گفت که اولا اگر او را از تیم بیرون بکشند، تیم پرتغال یک تیم معمولی‌ است، و برای مهار رونالدو هم راهکار‌های بسیاری هست که میتواند او را بجای یک نکته مثبت به یک نکته منفی‌ تبدیل سازد. چرا که تیم پرتغال بر روی او حساب گسترده ی باز کرده است و اگر او از کار انداخته شود، تیم پرتغال یک تیم فلج است که میتوان براحتی‌ او را برد. متاسفانه کارلوس کیروش و کمپانی بگونه‌ای سخن می‌گویند تو گویی قرار است با یک تیم فلج و دست و پا شکسته در میدان به مصاف غول‌ها بروند و بهمین دلیل برد یک رویا است!!

این تحقیر و کم شمردن جوانان ایرانی‌ از طرف کسی‌ که خود را مربی‌ آنها میداند، بهیچ عنوان قابل بخشش و پذیرش نیست و اگر یک حکومت ایرانی‌ بود میبایستی تنها بخاطر گفتن همین یک مطلب با تیپا از ایران بیرون میشد. کاری که در تمامی دنیا صورت می‌گیرد. متاسفانه ایران در اشغال غربی‌ها و دستنشاندگان ترک و عرب آنهاست که برسم دشمن خونی، تمامی تلاش و سعی‌‌شان را میکنند که روزبروز ایران و ایرانی‌ تحلیل رفته و نیست و نابود گردند.

بهرحال تیم ملی‌ فوتبال ایران بداند که تمامی ایرانی‌‌های واقعی‌ آنها را دوست دارند و به احترام‌شان کلاه از سر برمیدارند و باهمه وجود برای پیروزی‌شان به یزدان پاک دست آویزند.

با امید پیروزی برای دلاورمردان ایرانی‌ که با کمترین امکانات و تنها با تکیه بر حمیت و غیرت ملی‌ خود و با وجود تمامی کار شکنی‌ها و تقلب ها، مبارزه میکنند . از نظر همه ایرانیها، تیم ملی‌ فوتبال ایران ازهم اکنون قهرمان جام جهانی‌ فوتبال مسکو است. چون برای فائق آمدن بر او به تقلب دستاویز شدند.

هیچ نظری موجود نیست: