۳.۱۱.۹۶

از ازل تا به ابد قسمت من ایران است

آرامگاه دانیال پیغمبر در شوش ایران

از ازل تا به ابد قسمت من ایران است
که نشــانش پرِ سیمرغ و دل شیران است
همه گویند که ایران چه بزرگ است ، بزرگ
این همــه در سخن و در خرد پیران است
تا ابد دشمنت ای کشور زیبا حتی
از بلندای مقام تو بسی حیران است
بخت بد بین که میان تو و من فاصله‌هاست
تخت سامان و قباد منو تو ایران است
دوستم قیمت هم‌بستی و هم ‌دستی دان
که همین روزی ما از فلک و دوران است
ره مهر منو تو میگذرد از راهی
کز بخارا و دوشنبه بدل تهران است.

مهمان محبت‌اف بختی

« مهمان محبت‌اف بختی »، ادیب و اندیشمند برجسته تاجیک و رئیس کنونی اتحادیه نویسندگان تاجیکستان. او در سال ۱۹۴۰ میلادی در روستای « شل » ناحیه «غرم » (رشت کنونی) متولد شد. محبت اف بختی تحصیلات خود را در رشته تاریخ و زبان و ادبیات فارسی تاجیکی ( دانشگاه آموزگاری دوشنبه ) در سال ۱۹۶۳.م بپایان رساند و پس از آن، از دانشکده ادبی گورکی مسکو در ۱۹۷۵.م فارغ التحصیل شد .

اتحادیه نویسندگان تاجیکستان که محبت اف بختی ریاست آن را برعهده دارد، در واقع مهمترین کانون ادیبان تاجیکستان است و ۷۵ سال پیش، در سال ۱۹۳۴میلادی تأسیس شد. این تشکل ادبی در شمار معتبرترین و قدیمی‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی تاجیکستان است. از مهمان بختی آثار گوناگونی به نظم و نثر نشر یافته است و پاره‌ای از آنها جایزه هایی را برای محبت اف بختی به ارمغان آورده است . سروده‌های مهمان بختی از سال ۱۹۶۰ در روزنامه‌ها و مجله‌های تاجیکستان بچاپ رسیده است. وی برای کودکان نیز شعر و داستان نوشته است . شماری از نمایشنامه‌های رئیس اتحادیه نویسندگان تاجیکستان، در تئاترهای دوشنبه و دیگر شهرها بروی صحنه رفته و برخی از آثارش نیز بزبان‌های گوناگون از جمله زبان روسی ترجمه و انتشار یافته است.



سربازان قاجاری در قاره آمریکا و همراه با سرخپوستان و بومیان آنجا.
سالها پیش از آنکه پای پلید و پلشت اروپایی های جنایتکار- روانی و قاتل به این قاره برسد و آنجا را ویران و نابود سازد.
آثار باستانی و فرهنگی پارس ها هم اکنون- با وجودی که اروپایی بربر و دشمن کره زمین با تلاش همه جانبه ویران کرده است - همچنان در آمریکا بوفور دیده میشود.

و با اینحال در مدارس ایران بکودکان ایرانی میآموزند که یک جنایتکار قاچاقچی انسان و برده فروش به نام کیرستف کلمپ قاره آمریگا را کشف کرده است!!
مثل اینکه هزاران سال پیش ایرانیان ابزار نجوم و ستاره شناسی مانند رمل و استرلاب را -که هم اکنون در سازمان هوا و فضائ آمریکا NASA استفاده میشود و شاهنامه که یکی از اسناد آن است - اختراع  کرده و تمامی علم ستاره شناسی و نجوم امروزه بشر از علم نیاکان ایرانی است- ولی بکودکان ایرانی یاد میدهند که گالیله گرد بودن زمین را کشف کرده است!!


هیچ نظری موجود نیست: