۲۹.۷.۹۶

جوزف جرارد کریستوفر ...... Joseph Christopher


جوزف جرارد کریستوفر (۲۶ ژوئیه ۱۹۵۵ - ۱ مارس ۱۹۹۳) یک قاتل سریالی و جنایتکار زنجیره‌ای آمریکایی است که در اوایل دهه ۱۹۸۰ تعداد زیادی از سیاه پوستان آمریکا را کشتار کرد. بطور رسمی‌ و براساس گزارش پلیس وی بیش از ۲۲ تن‌ را کشته و تعداد زیادی را مجروح ساخته است.
جوزف جرارد کریستوفر در بوفالو، نیویورک در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۵ متولد شد، او تنها پسر تریس (هری) و نیکلاس کریستوفر بود.
مادرش پرستار، و پدرش کارمند اداره بهداشت شهر بود. کریستوفر دو خواهر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر داشت.
پدر او شکارچی بود و نژاد پرست. وی راه و رسم شکار را به تنها پسرش آموخت و نفرت از نژاد سیاه را در دلش کاشت.
قتل‌ها از ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد، زمانی که کریستوفر چهار مرد سیاه پوست را در طی‌ ۳۶ ساعت با تفنگ کالیبر ۲۲ کشت. وی در رسانه‌ها با قاتل کالیبر ۲۲ بمردم معرفی شد.

سپس کریستوفر قاتل در ۸ و ۹ اکتبر دو مرد سیاه دیگر را بقتل رساند و هر دوبار قلب قربانیان را از سینه بیرون آورده و بعنوان سوغاتی و یادگاری با خود برد.

پلیس نتوانست قاتل را شناسائی کند. و کریستوفر یک ماه پس از این قتل‌های فجیع و بیرون کشیدن قلب قربانیان، در نوامبر به ارتش ایالات متحده پیوست و در فورت بنین مستقر شد. ماه بعد به منهتن نیویورک آمد و در ۲۲ دسامبر در آنجا چهار مرد سیاه دیگر را با ضربات ممتد و بیشمار چاقو بقتل رساند و قلب‌هایشان را بیرون کشید و با خود برد. اینبار در روزنامه‌ها به او لقب قصاب مرکز شهر را دادند.
او سپس به بوفالو بازگشت و یک مرد سیاه پوست را در روز ۲۹ دسامبر و همچنین در ۳۰ دسامبر مرد سیاه پوست دیگری را در روچسترِ نیویورک بقتل رساند. وی تا پیش از بازگشت به فورت بنینگ در ماه ژانویه، چندین تن‌ دیگر را نیز بقتل رساند.


پس از بازگشت به پادگان واقع در فورت بنین ، کریستوفر اولین کاری که کرد با چاقو بیک سرباز سیاه حمله کرده و وی را با ضربات چاقو تاحد مرگ مجروح ساخت. سرباز از این حمله جان سالم بدر برد و کریستوفر زندانی شد. در زندان با استفاده از یک تیغ ریش تراشی اقدام بخودکشی کرد. در اینهنگام او را تحت سرپرستی یک روانشناس قرار دادند. او به روانشناس ماجرای قتل‌های مرتکب شده را اعتراف کرد و گفت که ندایی درونی‌ او را مجبور به چنین کشتاری کرده است. و بدین ترتیب و در این زمان بود که پلیس قاتل و قصاب مرکز شهر را شناسایی کرد. سپس در جستجو از خانه او، به مدارک و شواهدی دست یافتند که حکایت از قتل‌هایی‌ که انجام داده بود، میکرد.

کریستوفر به اتهام سه قتل در آوریل ۱۹۸۱ زندانی و در ۸ ماه می دادگاهی‌ شد.
در دادگاه کریستوفر اعلام بی‌گناهی کرد و وکیل استخدام شده توسط مادرش را قبول نکرده و خود دفاع از خود را بر عهده گرفت. در این دادگاه او به ۶۰ سال زندان محکوم شد، اما این حکم لغو شد زیرا قاضی دادگاه از ارائه مدرک کارشناس روانپزشک به دادگاه در مورد بیمار بودن کریستوفر جلوگیری کرده بود.

او در سال ۱۹۸۵ به اتهامات مختلف به حبس ابد محکوم شد.
کریستوفر در حالیکه در زندان بسر می‌برد به ۱۳ قتل دیگر اعتراف کرد. از آمار دقیق قتل‌های مرتکب شده توسط وی گزارشی در دست نیست ولی‌ آنچه که مسلم است وی بیش از ۳۵ مرد سیاه پوست را وحشیانه قتل‌عام کرده و قلب‌هایشان را از سینه بیرون کشیده و با خود برده است.
در تاریخ ۱ مارس ۱۹۹۳ کریستوفر در زندان بدلیل شکل نادر سرطان سینه در سن ۳۷ سالگی مرد.



Short Biography Of A Serial Killer Joseph Christopher The Midtown Slasher

هیچ نظری موجود نیست: