۳۱.۵.۹۶

پروژۀ کنترل افکار ...... Bluebird and MK Ultra



پروژۀ کنترل افکار و پرنده آبی(Project MK ULTRA) اسم رمز برنامه مخفی و غیرقانونی تحقیقاتی بروی انسان بود که توسط دفتر اطلاعات دانش سیا انجام میشد. این برنامه رسمی دولت آمریکا از سال ۱۹۵۰ آغاز شد و در طول دهه ۶۰ میلادی ادامه یافت و از شهروندان آمریکایی و کانادایی بعنوان مورد آزمایش استفاده میکرد.

مدارک منتشر شده رسمی نشان میدهد که برنامه ام‌کی‌اولترا از روشهای گوناگونی برای دستکاری حالت فکری افراد و تغییر فعالیت‌های مغزی بهره برده است. این روشها شامل استفاده پنهان از داروهای مخدر و دیگر مواد شیمیایی، از بین بردن حس‌های فرد، تنها گذاشتن و تجاوز جنسی و کلامی بوده است.

این پروژه برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ توسط کنگره آمریکا و از طریق تحقیقات کمیته چرچ و انجمن راکفلر برای عموم آشکار شد. تحقیقات با مشخص شدن این واقعیت که ریچار هلمز رئیس سیا در سال ۱۹۷۳ تمام مدارک مربوط به ام‌کی‌اولترا را نابود کرده است، دچار مشکل شد. تحقیقات این دو کمیته تنها برپایه اقرارهای افرادی که در این برنامه بطور مستقیم دخیل بوده‌اند و مدارک اندکی که از دستور نابودی هلمز باقی‌ماندند، انجام گرفت.
این پروژه که در دهه‌های پنجاه و شصت میلادی توسط سی. آی. اِی شروع شد برای اداره کردن و تحت کنترول درآوردن افکار و حواس انسان‌ها صورت میگرفت. سی. آی. اِی این پروژه را بر روی انسان‌ها بویژه آفریقایی ها، مردم کشور‌های فقیر و یا کشور‌هایی‌ که توسط نوکر‌هایش اداره میشد مانند ترکیه و کره جنوبی، سربازان، دانش آموزان و کودکان انجام می داد. به افرادی که این آزمایش بروی آنها صورت میگرفت گفته میشد که آنها در یک پروژۀ تحقیقاتی طبی شرکت کرده که کاملا بیخطر است. آزمایشاتی که بروی قربانیان صورت میگرفت مراحل گوناگونی داشت. آنها علاوۀ بر شوک برقی مورد هیپنوتیزم نیز قرار گرفته و الکترود‌های برقی نیز بروی مغز‌های‌شان جا داده میشد. همچنان به این افراد مواد مخدر و شیمیایی و محصولات کیمیاوی از جمله (LSD) یا (اسید لیزرجیک دی اتیل آمید) نیز خورانده میشد. هدف آزمایش این بود تا شخص دچار (اسکیزوفرنی) یا روان گسیختگی، یاد فرآموشی، خلای حافظه و همچنان توهم ناشی‌ از تلقینات (False Memory) شده و راز‌هایش را افشا سازد. سی.آی.ای میخواست بااستفاده ازاین شیوه ماموران مخفی‌ و سربازان دشمن و بطور خاص اتحاد جماهیر شوروی را کنترل نماید. این پروژه هم مانند دیگر پروژه‌های احمقانه سیا پس از ده‌ها مورد تلفات جانی بدون نتیجه ظاهرا خاتمه یافت، ولی‌ گفته میشود بعد‌ها این پروژه بموفقیت‌هایی‌ دست یافته و همچنان در دست توسعه یافتن است.

افراد زیادی در آمریکا شکایت کرده‌اند که کار‌هایی‌ را انجام میدهند، که هیچگاه به آنها حتی فکر هم نکرده بودند. تعداد زیادی از کسانی‌ که دست به شلیک بطرف مردم زده و یا عملیات تروریستی انجام داده اند، پس از انجام عملیات از کار خود شگفت زده شده و گفته‌اند که هیچ بیاد ندارند و اعمالشان کاملا غیر ارادی بوده است. مردم زیادی در آمریکا میگویند که افکارشان کنترل و خوانده میشود و آنچه که تنها خود می‌دانستند و تنها به آن فکر کرده بودند، بیکباره صورت عمل بخود می‌گیرد. این افراد تحت عنوان کسانی‌ که دچار توهم هستند، گروه بندی شده و میشوند.

یکی‌ از اشکال پروژه کنترل افکار بعد‌ها به شکل فیسبوک، توئیتر و یا همان پرنده آبی (Bluebird)، گوگل پلاس و و و درآمده و بدین ترتیب افکار جهانی‌ را در همان راهی‌ که "میخواهند و می‌بایست" هدایت شود، کنترل میکنند.
















هیچ نظری موجود نیست: