۳۰.۴.۹۶

ژوزف دوی اکین ...... Joseph Dwey Akin


کد آبی برای فرشته مرگ
ژوزف دوی اکین، یک قاتل زنجیره‌ای و آدمکش سریالی آمریکاست که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بیش از ۱۰۰ نفر را در استان‌های الباما و جئوریجیا آمریکا کشته است.

جوزف اکین ۳۵ ساله (۱۹۵۶) در بیمارستان کوپر سبز در بیرمنگام، آلاباما بعنوان پرستار کار میکرد. وی در سپتامبر ۱۹۹۲ برای اقدام بقتل "رابرت ج پرایز "، (robert J. Price)

۳۲ ساله و معلول توسط دوز مرگبار لیدوکایین، دستگیر شد. ودر مارث ۱۹۹۸ محکوم به ۱۵ سال زندان گشت.

بازرسان پرونده اکین می‌گویند وی مشکوک بقتل بیش از صد بیمار است که وی در زمانی‌ که در بیست مرکز درمانی و پزشکی‌ ظرف ده سال گذشته پرستاری آنان را بعهده داشته، بطرز مشکوکی مرده اند.

اکین در بیمارستان آلاباما، در مراکز درمانی آتلانتا، و در بیمارستان جورجیا بیشترین مورد اضطراری پزشکی‌ بنام "کد آبی" را داشته است. کد آبی زمانی‌ از طرف یک پرستار و یا دکتر اعلام میشود که بیمار در حال جان دادن میباشد. در اکثر مراکزی که او پرستار بوده، همکاران او از مفقود شدن پیاپی چهار نوع داروی قلبی شکایت کرده و متعجب بودند.

در حادثه‌ای که اکین بخاطر آن دستگیر شد، میزان لیدوکائین موجود در بدن پرایس دو برابر دوز مرگ و چهار برابر دوز درمان بود.
تقریبا هفت سال پیش از قتل پرایس ، جوزف آکین در دادگاه عمومی بعنوان فرشته مرگ محکوم شده بود.
در آن زمان اکین در بیمارستان راسول Roswell کار میکرد و متهم شد که با تزریق عمدی موادی که باعث نارسایی قلبی در بیمار میشوند، به بیمار تحت مراقبت خود، ابتدا باعث ایجاد کد آبی شده و سپس مانند قهرمان وارد گشته و با تلاشی قهرمانانه سعی‌ در احیای بیمار میکرد.
در تابستان و پاییز سال ۱۹۹۱ وی ده‌ها بار کد آبی را گزارش داده بود و موجب مرگ مشکوک ۱۷ بیمار در بیمارستان راسول شده بود.اما علیرغم تحقیقات وسیع توسط دفتر تحقیقات جورجیا و پلیس راسول و همچنین متخصصین پزشکی و دادستانها در چندین شهر، اکین به کشتن یا آسیب رساندن به حتی یک بیمار در جورجیا متهم نشده و آزاد می‌گشت.
اما علی رغم تحقیقات وسیع توسط دفتر تحقیقات جورجیا و پلیس راسول و همچنین متخصصین پزشکی و دادستانها در چندین شهر، اکین به کشتن یا آسیب رساندن به حتی یک بیمار در جورجیا متهم نشده و آزاد می‌گشت. و تنها به اخراج او بسنده شد. و البته لقب فرشته مرگ با کد آبی را هم به او دادند.
در سال ۱۹۹۲ یعنی‌ یک سال پس از اخراج از بیمارستان راسول، دوباره او را بجرم قتل یک بیمار، اینبار در بیمارستان بیرمنگام، آلاباما، که او را استخدام کرده بودند، محاکمه کردند. این محاکمه ابتدا بجایی نرسید و قرار شد او آزاد گشته و نامش هم پاک شد ولی‌ با پافشاری دادستان سرانجام به او ۱۵ سال زندان دادند.

اکین بطور آشکار همجنسگرا بود و در دادگاه اعلام میکرد که همه اتهامات وارد به او بخاطر همجنسگرا بودنش به او زده شده و اینرا یک تبعیض علیه خود می‌دانست.
در طی یک دوره شش ماهه در سال ۱۹۹۰ که اکین در بیمارستان راسول کار میکرد، ۳۲ "کد آبی" وجود داشت که ۲۰ برابر بیشتر از میانگین معمول در هر ماه بود. از این ۳۲ رویداد، اکین در ۲۲ تای آنها حضور داشت.




هیچ نظری موجود نیست: