۲۲.۴.۹۶

کری آنتونی استینر..... Yosemite Murders.... Cary Anthony Stayner


کری آنتونی استینر (متولد ۱۳ اوت ۱۹۶۱) یک قاتل سریال آمریکایی است.
این قاتل آمریکایی در کالیفرنیا متولد و بزرگ شد.
او بقتل ۴ زن که در بین دو ماه فوریه و ژوئیه ۱۹۹۹ مرتکب شد، متهم و سپس محکوم به اعدام شد. حکم اعدام او در ماه می ۲۰۱۷ در زندان سن کوانتین در کالیفرنیا به اجرا درآمد. این چهار زن یک مادر بنام کارول ساند، دختر نوجوانش جولی سند ۱۵ ساله و دو همراه او سیلوینا پلوسو ۱۶ ساله دانش آموز تبادلی آرژانتینی و جوی روث آرمسترانگ ۲۶ ساله، کارمند موسسه یوسمیتی و یک طبیعت گرا بودند. قتلها در شهرستان ماریپوسا، کالیفرنیا، در نزدیکی پارک ملی Yosemite Park صورت گرفت.
اجساد دو قربانی اول، کارول سند و سیلویینا پلوسو در یک پارکینک اوراق خودرو یافت شدند. اجساد بدلیل سوختگی کامل، غیر قابل شناسایی بودند و تنها با استفاده از سوابق دندان پزشکی‌ آنان، شناسایی شدند.

پلیس توسط یک یاداشت و نقشه‌ای که کروکی محل جسد قربانی سوم، جولی سند را با دست کشیده بودند، بقایای قربانی را یافت. در بالای این یاد داشت ارسالی توسط یک ناشناس، نوشته شده بود: "با این یکی‌ کلی‌ تفریح کردیم!" . پلیس با استفاده از این کروکی بقایای جسد سوم را در حالی‌ یافت که گلوی زن بیچاره بریده و زبانش از حلقوم جدا گشته بود.

کارآگاهان از کارکنان متلی که درآن سه قربانی اول پیش از مرگشان در آنجا بسر برده بودند، بازجویی بعمل آوردند. یکی از این کارکنان، کری استینر بود، اما در آن زمان وی بعنوان یک مظنون در نظر گرفته نشد، زیرا او دارای هیچ سابقه کیفری نبود و سابقه جنایی هم نداشت.

در جریان کشف جسد قربانی چهارم، پلیس شاهدی را یافت که ماشین استیونر را شناسایی کرده و او را دیده بود که در پارکینگی که دیگر اجساد یافت شدند، خودرو خود را پارک کرده بوده. پلیس در طی بازجویی از استیونر بشواهد دیگری هم دست یافته و پس از آن قاتل ضمن اعتراف به چهار قتل، نقشه و کروکی اختفای جسد قربانی چهارم را هم کشیده و به پلیس داد.
استینر پس از دستگیری و اعتراف ادعا کرد که او از زمانی که هفت ساله بود، و مدتها قبل از ربوده شدن برادرش توسط یک کودک آزار، به کشتن و بویژه کشتن زنان مشغول بوده است.

وکلای استینر در دادگاه ادعا کردن که او بدلیل دیوانگی گناهکار نیست.

دکتر جوزف آرتورو سیلوا شهادت داد که استینر مبتلا به اوتیسم خفیف، اختلال وسواس فکری و پارافیلیا است. اما استینر در سال ۲۰۰۱ توسط هیئت منصفه به چهار مورد قتل درجه یک و به اعدام محکوم شد.


او در کودکی شاهد ربوده شدن برادر کوچک خود بود. برادر کوچکترش، استیون، در سال ۱۹۷۲، زمانی که کری ۱۱ ساله بود، توسط یک کودک آزار بنام کنت پارنل، ربوده شد .این امر باعث پریشانی خانواده او گشت. و وقتی‌ برادر ربوده شده از چنگ کودک آزار فرار کرده و در سال ۱۹۸۰ و پس از ۷ سال بخانه بازگشت، توجه زیادی به او و بخانواده‌اش جلب شده و این امر به یک بمب رسانه‌ای تبدیل گشت. یک کتاب جنایی و یک فیلم تلویزیونی، هردو باعنوان "من میدانم که نامم استیو است " در مورد این مصیبت ساخته شده است.

گفته میشود که او در سال ۱۹۹۱ اقدام به خودکشی و در سال ۱۹۹۷ بجرم همراه داشتن ماری جوانا دستگیر شده بود.
از تعداد دقیق قربانیان این قاتل سریالی آمریکایی اطلاع دقیقی‌ در دست نیست. بر طبق گفته خود قاتل او سال‌ها زنان را بوضع فجیع میکشته و اجساد آنان را میسوزنده است. و آنچه که باعث دستگیری وی میشود در واقع یاداشتی بوده که خود او به اداره پلیس میفرستد. او می‌گوید، از اینکه پلیس برای دستگیری وی کاری انجام نداده و او همچنان آزادانه زنان را ربوده و تک تک و یا گروهی قربانی میکرده، شگفت زده شده و فرستادن یاداشت و کشیدن محل جسد قربانی برای پلیس، در واقع برای ایجاد هیجان و نشان دادن بی‌ عرضگی پلیس بوده است.







هیچ نظری موجود نیست: