۱۶.۱.۹۳

یاکوزا اینترنتی میشود!


به گزارش FinancialTimes بزرگترین باند مافیایی ژاپن یاکوزا (Yakuza) سایت اینترنتی ویژه خود را براه انداخته است. این اقدام برای بهبود وجه اجتماعی این سازمان در بین مردم می باشد!!




این سایت حاوی اطلاعاتی درباره فعالیت اعضای این سازمان و کمک‌های مردمی این سازمان در هنگام بحران می باشد. در این سایت درباره کمک به مردم در جریان زمین لرزه کوبه در سال ۱۹۹۵ و سونامی آن زمان نوشته شده است.

انتقاد از فساد مالی در بین مقامات دولتی و افزایش میزان خودکشی در کشور بخشی از مطالب این سایت اینترنتی می باشد. طبق آماری پلیس ژاپن میزان اعضای سازمان Yakuza در سال ۲۰۱۳ ، دو برابر کاهش داشته است.
منبع: صدای روسیه




یاکوزا (به ژاپنی: ヤクザ یا やくざ)، نام گروهی از گانگستر‌های ژاپنی است. این گروه همکنون در سراسر جهان پراکنده‌اند و به نام «مافیای ژاپن» هم شناخته می‌شوند. گفته میشود که این گروه دست به کارهای خلفی می‌زنند که مهم‌ترینشان پخش مواد مخدر، اسلحه و زد و خوردهای خیابانی است. تعداد شناخته شده آنها در دنیا ۸۴۷۰۰ تن‌ تخمین زده می‌شود.





پیشینه یاکوزا به قرن ۱۹ بر می‌گردد. پس از پایان یافتن جنگ داخلی و اتحاد ژاپن توسط شوگان تاکوگاوالیاسو (徳川家康) در سال ۱۸۹۳ (میلادی) برنامه‌های او موجب پیدایش این گروه شد.

در این سال سیاست بیرون کردن خارجی‌ها، حذف مسیحیت و ممنوعیت سفر به خارج (با مجازات مرگ) اجرا شد. در نتیجه این سیاست، حدود نیم میلیون نفر از سامورایی‌ها که به‌عنوان جنگجو در حال کار در زمین‌های زمینداران فئودال بودند بیکار شدند، و برخی از این‌ها طبقه محروم رانین (浪人) را شکل دادند.







این پیشینه از سامورایی‌ها (رانین) و افسانه رابین هود (شمشیرزن قانون شکن که توسط انگلیس‌ها دزدیده شده و به عنوان قهرمان خودشان به مردم دنیا معرفی‌ شده است) سنگ بنای یاکوزا در ژاپن بودند.

یاکوزاها به احتمال زیاد از میان قماربازان، فروشندگان دوره گرد و اشرار ظاهر شدند.

کلمه یاکوزا از بدترین امتیاز ممکن در نوعی از بازی کارت‌ها ایکو‌کابو (おいちょかぶ) به نام بازی نافودا (株札 بازی نه کارته) گرفته شده. در بدترین حالت کارت‌های امتیاز ۲۰ و ترکیب سه کارتی ۳-۹-۸ که به زبان ژاپنی همان یا‌کود‌سا (یا‌کو‌زا) است، خاستگاه کلمه بوده‌است.

رسوم:



- یوبیتسومه (指詰め): به معنی بریدن نوک انگشت کوچک شخص درعذرخواهی از مافوق به خاطر ناکامی در انجام دستور یا خطاست.






- ایرزومی (入れ墨): همان رسم خالکوبی تمام بدن است، که نشانگر قدرت، شهامت و مردانگی مردی است که آن را تحمل می‌کند.
















................................................
منابع:

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «یاکوزا»، ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد (بازیابی در ۶ ژوئن ۲۰۱۱).
ویکیپدیا contributors، "ヤクザ،" Wikipedia، ، http://ja.wikipedia.org/w/index.php?title=%E۳%۸۳%A۴%E۳%۸۲%AF%E۳%۸۲%B۶&oldid=۱۴۱۳۱۲۵۴ (accessed۸月 ۱۰، ۲۰۰۷).

هیچ نظری موجود نیست: