۱۸.۱۰.۹۱

صلیب شکسته نماد آریایی ها- سو، هست و هستی


چلیپا، صلیب شکسته، گردونه خورشید، یا بر اساس نام باستانی آن "سواستیکا" یک چلیپا با شاخه‌های ۹۰ درجه بسمت راست یا چپ است. که معمولاً با جهت افقی یا گوشه‌هایی با زاویه ۴۵ درجه است.

این نماد در تاریخ کهن ایران و همچنین آثار کشف شده از فرهنگ‌های ایرانی٬گسترده در تمامی دنیا(تا ۳۰۰ سال پیش تنها امپراطوری پارس‌ها بر دنیا حکومت میکرد و دنیا به ۷ نقطه و یا کشور تقسیم میشد که اکثر آنها زیر پرچم امپراطوری پارس‌ها بودند. بهمین دلیل است که آثار باستانی مشابه پارسی در تمامی دنیا موجود است و از اسیا و اروپا گرفته تا امریکای جنوبی و تمامی آفریقا.) بچشم می‌خورد. با این حال اولین نمونه‌های استفاده از چلیپای شکسته مربوط به سفالهای یافت شده در استان خوزستان در ایران در ۵ هزار سال قبل از میلاد است.

محمد ناصری فرد نویسنده کتاب سنگ نگاره‌های ایران در این باره می گوید: در ایران باستان این نشان مقدس را گردونه مهر می گفتند. نقش‌های متعدد صلیب شکسته یا گردونه مهر در نقاط مختلف ایران کشف شده است. گردونه  مهر واژه سواستیکا برگرفته از زبان سانسکریت و آمیزه‌ای از سو، هست و هستی است. سواستیکا همچنین نشانه آب، خاک، باد، آتش یا خورشید و خوش اقبالی هم بحساب می آمد. این نماد در میان سنگ نگاره‌های ایران(۵۰۰۰ ق.م) و طرح روی سفالینه های ایران(۳۰۰۰ ق.م) به صورت متعدد دیده می شود.
سیاست‌های جنایتکارانه و عقده‌ای منشانه احمق‌های غربی، که برطبق آن هرچه نماد تمدن کهن بشری است که اتفاقا متعلق به ایرانی‌‌ها است، به گروه‌ها و دسته‌های جنایتکار ساخت خودشان، نسبت داده میشود تا بدین ترتیب عظمت امپراطوری جهان شمول و شگفت انگیز آریایی و پارسی‌ که تماماً براساس علم و خرد برپا بود، پایین کشیده و بطرز احمقانه‌ای ننگین سازند.




براساس اطلاعاتی که این کارشناس داده است، گردونه خورشید بروی سنگ نگارههای بسیاری در گوشه و کنار ایران نیز دیده شده است، تاکنون سنگ نگاره هایی در کردستان، بیرجند و تیمره در استان مرکزی با نقش گردونه خورشید دیده شده اند.

همچنین یک گردنبند ایرانی کشف شده در استان گیلان که دارای قدمتی در حدود یک هزار سال قبل از میلاد است و امروزه ، موزه ملی نگهداری می شود نیز نماد گردونه مهر دیده می شود. (البته اگر این گردنبند هم به سرنوشت آثار باستانی دیگر ایران دچار نشده و مانند جواهرات سلطنتی، تخت طاووس، شیر سنگی‌ همدان و هزاران هزار آثار باستانی دیگر و ارزشمند از موزه‌ها و کتاب خانه‌های ایران دزدیده و به غرب برده نشده باشد.پس از فتنه ۵۷ و اشغال ایران توسط غربی‌ها و سپردن آن به دست نوکران ترک و عرب، تمامی آثار باستانی ایران توسط غربی‌ها و اسراییل از کشور دزدیده و به خارج برده شده است. امروزه بی‌ هویتی، بی‌ فرهنگی‌، بی‌ ریشه گی، توحش، بی‌ شناسنامه بودن و بی‌ پدری غربی ها، توسط ساخت فیلم‌ها و سریال‌های مسخره و توسط امپرطوری فاسد و جنایتکار رسانه‌ای غربی، به ایرانی‌‌ها تحمیل گشته و غربی‌ها خود را وارثان تمدن شگفت انگیز پارسی معرفی‌ میکنند.)



گردنبدی با نشانه گردونه مهر یافت شده در گیلان


سواستیکا از واژه سانسکریت "svastika" مشتق شده و به معنای خوب برای بودن است. این نشان بر روی اشیا یا مردم ایجاد می شد تا برایشان شانس بیاورد. این نشان برای هزاران سال متداول بوده است، خصوصاً به عنوان یک نماد در کتابهای مقدس، به معنای بخت، برهما یا سامسارا (تولد دوباره). امروزه این نشان در آثار هنری و معماری کنونی و باستانی و نیز در خرابه‌های شهر تاریخی تروآ دیده می شود.


چلیپای شکسته در بسیاری از هنرها و طراحی‌های تاریخ بشری پدیدار می‌باشد، نشان بسیاری از چیزها، همچون خوش اقبالی، خورشید در آئین مهر- میترا بود.

در غرب اما، چلیپای شکسته با نام سواستیکا بعنوان نماد نازیسم شناخته می‌شود (بخاطر آنکه بعنوان نشان حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان بکار می‌رفت). پس از جنگ جهانی دوم، این نماد وجهه بدنامی در غرب پیدا کرده‌است. چرا که حزب نازی آلمان در سال ۱۹۲۰ میلادی این نشان را نمادی برای خود قرارداد. این نشان در پرچمها، مدالها و بازوبندهای این حزب مورد استفاده وسیع قرار گرفت.





امروزه استفاده از چلیپای شکسته در بسیاری از کشورهای جهان کاری خلاق قانون و برابر با زندان رفتن است، بعنوان مثال در کشور آلمان استفاده از این نماد که تداعی کننده نشان‌ها و پرچم‌های مربوط به حزب نازی آلمان است ممنوع و در آلمان جرم تلقی می‌شود. این کار ممکن است منجر به حداکثر ۳ سال زندان یا پرداخت جریمهٔ نقدی شود.

همچنین در لهستان نشان دادن عمومی علامت نازی‌های آلمان شامل صلیب شکسته یک جرم کیفری با ۲ سال زندانی است.در برزیل نیز استفاده از صلیب شکسته یا هر چیزی دیگری که اشاره به نازی‌های آلمان داشته باشد از سال ۱۹۸۹ تا کنون جرم تلقی شده و در بهترین حالت از ۲ تا ۵ سال زندانی دارد.

منبع: CHN

هیچ نظری موجود نیست: