۲۹.۸.۹۶

پاریس شهری است که بر روی گورستان بنا شده است ...... City of Light's


توریست های پاریس علاوه بر خطر ابتلا به سندرم پاریس(۱) که یک بیماری مرموز و ناشناخته است و معلوم نیست به چه علتی اکثر توریست های این شهر در برگشت بخانه به این سندرم مبتلا میگردند, همچنین بخاطر انفجار نیروگاه اتمی این کشور که در چند ماه پیش رخ داد , در معرض ابتلا به سرطان های گوناگون اند. از طرفی پاریس آلوده ترین و خطرناکترین آب و هوا را در بین شهر های دنیا دارد. ولی همه اینها بکنار, شما وقتی به پاریس سفر میکنید و در یکی از هتل های پایتخت فرانسه اقامت میگزیند , میتوانید در برگشت به دوستانتان فخر بفروشید که چندی در گورستان خوابیده اید!

گورستانی با بیش از ۱۲ میلیون میت در زیر شهر پاریس قرار دارد. استخوان های این مردگان ده سال است که بنظم درآمده و جاذبه توریستی! گشته و بنام شهر نور! (City of Light's) خوانده میشود.


گفته میشود چون ساختار زمین پاریس از آهک تشکیل شده است, در گذشته نچندان دور (تا اوایل قرن ۱۹) این بخش از فرانسه بعنوان گورستان اروپا شناخته میشده است. و مردم برای جلوگیری از بیماری هایی مانند طاعون که رواج آن در اروپا امری عادی بود, مردم مرده ها را به اینجا منتقل کرده و رها میساختند.













(۱) سندرم پاریس چیست ؟

سندرم پاریس (به فرانسوی: Syndrome de Paris) (به ژاپنی: パリ症候群) یک اختلال روانی است که گریبان افرادی که در حال دیدار از پاریس هستند را می‌گیرد. این سندرم با علائم روانی همچون هذیان گویی شدید، توهم، احساس آزار و اذیت (احساس مورد خشم و غضب دیگران بودن)، خوددگربینی، اضطراب و برخی علایم جسمانی همچون گیجی، افزایش ضربان قلب و تعریق مشاهده می‌شود.

از میان گردشگرانی که هر ساله به پاریس سفر می‌کنند، گردشگران ژاپنی بیشتر از بقیه دچار این سندرم می‌شوند.
پروفسور هیرواکی اوتا که یک روانشناس ژاپنی است اولین بار این علایم را در سال ۱۹۸۶ شناسایی و معرفی کرد.
از بیماری‌های مشابه سندرم پاریس می‌توان به سندرم اورشلیم (سندرم بیت المقدس) و سندرم استندال ( Stendhal syndrome) اشاره کرد.

بطور معمول درمانی که برای قطع علایم این سندرم توصیه می‌شود ترک پاریس است.

هیچ نظری موجود نیست: