۸.۸.۹۶

پیتر مدسن ..... Peter Madsen


آیا پیتر مدسن دانمارکی قاتل خبرنگار سوئدی همان قاتل نیم تنه کلیولند آمریکا است؟
چندی پیش دراخبار دانمارک‌ از پیدا شدن نیم تنه زنی‌ که دست و پا و سر او بریده شده بود (شبیه نیم تنه کلیولند) فضای خبری دانمارک‌ را تحت شعاع خود قرار داد. داستان از آنجا شروع شد که یک دوچرخه‌سوار دانمارکی جسد بی‌سر و دست و پای زنی‌ را را روز دوشنبه (۲۱ اوت ) در ساحلی در ۳۹ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ پیدا کرد. پلیس کپنهاگ، پایتخت دانمارک پس از تحقیقات مبتنی‌ بر "دی‌ان‌ای" نیم تنه را متعلق به زنی‌ بنام کیم وال خبرنگار سوئدی معرفی‌ کرد.

در گزارشی که از طرف ینس مولر ینسن، بازپرس ارشد پرونده منتشر شد آمده است که نمونه دی‌ان‌ای برداشته شده از برس و مسواک خانم وال از خانه وی در سوئد با نمونه دی‌ان‌ای جسدی که در ساحل جنوب غربی کپنهاگ کشف شد، همخوانی دارد. همچنین در گزارش آمده که قطعات فلزی به تنه بی‌سر متصل شده تا از غرق شدن آن اطمینان خاطر حاصل شود.

همچین خونی هم که در زیردریایی کشف شده، متعلق بخانم وال بوده وپلیس با اطمینان مدعی است که دست و پاها و سر خانم وال عمدا قطع شده‌ اند.

کیم وال، زن ۳۰ ساله سوئدی بود که بعنوان روزنامه‌نگار آزاد روزنامه‌های نیویورک تایمز، گاردین و ساوت چاینا مورنینگ پست کار میکرد و بشدت مخالف سیاست‌های جنایتکارانه بود. او درحال تحقیق درباره زیردریایی ناتیلوس و پیتر مدسن، سازنده این زیردریایی بود که در سال ۲۰۰۸ هزینه ساخت آن را سرمایه داران دانمارکی پرداخته بودند.



زیردریایی ۴۰ تنی با طول نزدیک به ۱۸ متر " یو سی ۳ ناتیلوس" ۹ سال پیش توسط مدسن ساخته شده و در آن زمان بزرگ‌ترین زیردریایی دست‌ساز بشمار می‌رفت.



کیم وال آخرین بار روز پنج‌شنبه ۱۰اوت ۲۰۱۷( ۱۹ مرداد ۱۳۹۶)، ساعت ۷ صبح بوقت محلی در جزیره «رفشال» در حالی دیده شد که با پیتر مادسن سوار زیردریایی " یو سی ۳ ناتیلوس" شد.

نامزد کیم وال ۳۰ ساله بامداد ۱۱ اوت پس از آن که کیم وال از سفری که با پیتر مدسن با زیردریایی ناتیلوس رفته بود، بخانه باز نگشت، موضوع را به پلیس خبر داد.

در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ ساعاتی پس از آغاز حرکت زیردریایی "ناتیلوس"، ارتباط رادیویی با آن قطع شد. به پلیس گشت دریائی دانمارک‌ خبر رسید که زیر دریائی UC۳ Nautilus بهمراه مخترع آن پیتر مدسن ناپدید شده است. یک جستجوی عمده و گسترده با کمک هلیکوپترها و کشتی‌های نجات برای پیدا کردن زیردریائی و پیتر مدسن بسیج شدند. نیروی دریایی دانمارک عملیات جستجو را آغاز کرد و توانست این زیردریایی را در ۵۰ کیلومتری جنوب کپنهاگ پیدا کند. در همان روز هنگامی که زیردریایی پیدا شد، پیتر مدسن از آن خارج شد ولی‌ خود زیردریایی غرق شد.
پلیس دانمارک بر این باور است مدسن زیردریایی ۴۰ تنی با طول نزدیک به ۱۸ متر را عمدا غرق کرده است.
پس از اینکه مدسن را به اصطلاح نجات دادند در مصاحبه که از تلویزیون دانمارک‌ پخش شد از او پرسیدند آیا شخص دیگری هم در زیر دریائی با او بوده و او به صراحت گفت نه! و وی تنها در زیردریائی بوده است.

پس از پیدا شدن جسد نیم تنه کیم‌ وال، پیتر مدسن، ۴۶ ساله، ابتدا دست داشتن در قتل کیم‌ وال را رد کرده و گفته که او کیم وال ۳۰ ساله را پیش از غرق شدن قایق در کپنهاگ پیاده کرده و نمیداند چه بلایی سر او آمده است. پس از اینکه خونی که در زیر دریائی پیدا شده بود با دی ان آی‌ کیم‌ وال یکی از آب در آمد، مدسن اعتراف خود را تغییر داده و گفت که کیم‌ وال در حادثه‌ای در زیردریائی، و برخورد جسم سنگینی‌ بسرش، جانش را از دست داده. مدسن گفت که یکی از سرپوش‌های فلزی از دستش سرخورده و روی سر کیم وال افتاده است. و او از این مطلب دستپاچه شده و او را در دریا انداخته است. ولی‌ اصرار داشت که او جسد را تکه تکه نکرده است.

پلیس دانمارک‌ با همکاری پلیس سوئد شروع بجستجو برای پیدا کردن سر و دیگر قسمت‌های بدن کیم‌ وال نمودند. پس از دو ماه که از پیدا شدن نیم تنه کیم وال، می‌گذشت پلیس از پیدا شدن سر بریده این روزنامه نگار خبر داد.

بگزارش رسانه‌های خبری پلیس دانمارک روز شنبه (۷ اکتبر / ۱۵ مهر) سر بریده و و دو پای قطع‌شده‌ کیم وال، روزنامه‌نگار سوئدی را در کیسه‌ای که در قعر آب قرار داشته‌، پیدا کرده است.
بگفته‌ ینس مولر، رئیس پلیس کپنهاگ، درون این کیسه همچنین قطعات فلزی بوده تا سنگینی آن سبب فرو رفتن‌اش در آب شود.
بگفته آقای مولر کیسه دیگری هم پیدا شد که شامل لباس‌های خانم وال بوده است.
پس از پیدا شدن سر کیم‌ وال، نخستین ارزیابی‌های کارشناسان حاکی از آن بود که سر کیم وال و جمجمه او نشکسته است. و برعکس گفته مدسن علت مرگ شکستگی جمجمه نبوده است.
پلیس دانمارک در جستجو از کامپیوتر مدسن همچنین اعلام کرده که روی کامپیوتر مدسن ویدیوها و فیلم‌ها و عکس‌های هولناک از شکنجه، تجاوز وحشیانه و کشتن زنان پیدا کرده است.
پلیس همچنین گفته است که آلت تناسلی‌ کیم‌ وال مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته که نشان میدهد وی تحت شکنجه جنسی‌ هم واقع شده است.


اعترافات ضد و نقیض مدسن بهمینجا خاتمه نیافته و بتازگی اعلام کرده که در اتفاقی که در زیردریایی افتاده ، او برای تعمیر قطعه ای به بالای زیر دریائی رفته و کیم‌ وال در زیر دریائی مانده. هنگامی که برمیگردد کیم‌ وال را می‌بیند که بر اثر گازی سمی خفه شده است. پس دستپاچه شده و شروع به قطعه قطعه کردن جسد کرده و آنها را در کیسهٔ ریخته و به دریا پرت می‌کند.

جلسات دادگاه مدسن پشت درهای بسته برگزار می‌شود اما بدرخواست مشترک وکیل مدافع و دادستان، بخشی از اظهارات پیتر مدسن در اختیارات رسانه‌ها قرار گرفته است.
مدسن در حال حاضر در بازداشت ب‌سر می‌برد و بقتل و تکه‌تکه‌کردن جسد مقتول متهم است.
بتینا هالد انگمارک، وکیل مدسن گفته است موکل او بی‌گناه است!

پلیس کشور‌های سوئد و نروژ و آلمان درخواست دی ان‌ای مدسن را از پلیس دانمارک‌ کرده اند، چرا که آنها نیز پرونده‌های حل نشده‌ای دارند که مشابه پرونده کیم‌ وال است. پلیس معتقد است که تکه تکه کردن جسد بدین ترتیب (مانند نیم تنه کیم‌ وال) نیاز به نیروی جسمانی بالا و تجربه و تخصص ویژه دارد و کار هر کسی‌ نیست.

همچنین در دهه ۸۰ میلادی یک جسد نیم تنه در آب‌های دانمارک‌ پیدا شده که هیچگاه قاتل آنرا نیافته اند. و مانند قاتل نیم تنه کیلولند آمریکا اجساد نیم تنه‌ای اینجا و آنجا کشف شده ولی‌ قاتل آنها پیدا نشده و احتمال اینکه کار مدسن باشد، میرود.




زیردریایی از قعر دریا بیرون کشیده شد









هیچ نظری موجود نیست: