۱.۸.۹۶

جو‌ بال .... Joseph D. Ball


جو‌ بال یک قاتل سریالی و جنایتکار زنجیره‌ای آمریکایی است که در نوع خودش یکی‌ از بیرحمترین و روانی‌‌ترینِ قاتلین سریالی محسوب میگردد.
جوزف دی. (جو) بال (۶ ژانویه ۱۸۹۶ - ۲۴ سپتامبر ۱۹۳۸) را گاهی اوقات به لقب "قصاب آلمندورف (Butcher of Elmendorf) و گاهی‌ با لقب تمساح (The Alligator Man) و گاهی‌ به او ریش آبی جنوب تگزاس (Bluebeard of South Texas) می‌گفتند. بر طبق آمار رسمی‌ پلیس که همیشه یک دهم حقیقت است، او در دهه ۱۹۳۰ حداقل ۲۰ زن را کشته است.
برخی‌ او را یک افسانه میدانند( افسانه ریش آبی در داستان‌های فلکلور شرق اروپا) چرا که اعمال جنایتکارانه ا‌ش آنچنان فجیع بود که واقعی‌ نمینمود.
بال پس از خدمت در خطوط اول در اروپا در طول جنگ جهانی اول، به آمریکا برگشته و بعنوان قاچاقچی مشروبات الکلی شروع بفعالیت کرد. پس از آزاد شدن خرید و فروش مشروبات الکلی در آمریکا ، بال یک سالن را در اواخر دهه ۱۹۲۰ نزدیک المنفورد تگزاس باز کرد. این سالن که بنام (the Sociable Inn) خوانده میشد دو ویژگی‌ منحصر بفرد داشت که باعث شده بود، تعداد زیادی بخاطر آنها مشتری بال شوند. یکی‌ از این ویژگیها استخدام دختران جوان زیبا بود که نیمه برهنه از مشتریان پذیرایی میکردند، و دیگری حوضچه‌ای بود که بال آنرا را در خارج از سالن خود ساخته بود که شامل پنج آبراهه بود و با انداختن تعدادی کروکودیل به این حوضچه و جنگ انداختن بین آنها بر سر سگ و گربه‌های زنده بداخل آن مشتریان را سرگرم کرده و از خوراک خوردن آنان، مشتریان را بوجد می‌آورد.
رفته رفته که کار نمایش جنگ کروکودیل‌ها بر سر خوراک بالا گرفت، بال برای مشتریان مخصوص و ویژه و پولدار خود نمایش‌های دیگری ترتیب داد. او بجای انداختن سگ و گربه‌ها به داخل حوضچه اینبار از زنان و دختران جوان استفاده میکرد. او با گرفتن مبالغ هنگفت پول هربار بطور خصوصی یک دختر را در داخل حوضچه می‌انداخت و تعداد انگشت شماری دور حوض ایستاده و از تکه پاره شدن دختران و زنان بیچاره‌ای که تا زمانی که بدنشان تکه تکه میشد، ضجّه می‌زدند، لذت میبردند.

گفته میشود که مشتریان این نمایش هولناک ویژه، افراد بسیار با نفوذ سیاسی و حتی سناتور و رئیس پلیس تگزاس هم در بین آنها بوده اند.
کار ناپدید شدن زنان و دختران جوان در تکزاس بالا گرفت. پلیس نمیتوانست افرادی که دختران جوان را می‌‌ربودند و ناپدید میکردند، دستگیر کند. رعب و وحشت عجیبی‌ در بین خانواده‌هایی‌ که دختران جوان داشتند در تکزاس بوجود آمد.


گرچه مقامات بر این باورند که شیوه ناپدید شدن زنان در تگزاس از جهاتی عجیب بنظر می‌رسد اما بی‌تردید هیچ یک از این مقامات جرأت به چالش کشیدن جو رعب‌آور در تگزاس را نداشتند.
حتی یک پلیس محلی بدلیل توجه بموضوع گم شدن دختران با اسلحه تهدید بمرگ شد و یک همسایه نیز که بطور اتقافی مانع از آن شده بود که بال یک قربانی خود را تکه تکه کند بگونه‌ای تهدید شد که گریخت و مدت‌ها از گفتن این حادثه طفره رفت تا روزی که این راز برملاء شد.
پس از اینکه تعداد زیادی از پیشخدمت‌های‌ دختر که برای بال کار میکردند بطور ناگهانی گم شدند، برای مردم محلی مشخص شد که کار ناپدید شدن دختران زیر سر بال و سالن ا‌ش است. مردم سخن از دست داشتن پلیس و افراد با نفوذ شهر در این جنایت‌ها میکردند. سناتور و رئیس پلیس به این نتیجه رسیدند که گند کار درآمده و جمع کردنش بسیار سخت است. پس در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ یک رنجر تگزاس بهمراه نیروهایش به مهمانسرای بال آمد تا مثلا درباره زنان گم شده از وی تحقیق کند. بعد یهو بال مرد! در گزارش پلیس آمده است که بال کلتش را بر روی سر خود گذاشت و خودکشی کرد! و شخصی‌ لجاره و بیرحم و جانی پوست کلفت و رئیس مافیایی که از هیچ نمی‌ترسید و همه را سرانگشت خود می‌چرخاند، یکهو شد جوانی‌ آبرودار که از ترس بی‌ آبرویی خودکشی را بزندگی‌ ننگین ترجیح داد!


پس از آن دستیار بال شخصی‌ بنام کلیفورد ویلر بدون اینکه نامی‌ از افراد مشهور و پولدار تکزاس ببرد، به کشتن دختران توسط بال اعتراف کرد و مقامات را بسوی محل نگهداری اجساد مثله شده قربانیان و زنی‌ بنام هازل براون که در درون بشکه‌ای ریخته شده بود تا غذای کروکودیل‌ها شود، راهنمایی کرد.

زنی دیگر بنام مین گوتهارد نیز در یک گور سطحی خاک شده بود. ویل گفت که بال حدود ۲۰ زن را بقتل رسانده است.
فیلم The Eated Alive ساخته شده توسط Tobe Hooper از زندگی‌ جو بال الهام گرفته شده است.



Joe Ball documentary - The Butcher of Elmendorf -
American serial killers 2017









هیچ نظری موجود نیست: