۱۶.۶.۹۶

لانی دیوید فرانکلین ...... Lonnie David Franklin Jr


لانی دیوید فرانکلین یک قاتل سریالی و یک جنایتکار زنجیره‌ امریکایی است که بمدت سه دهه آزادانه گشته و زنان جوان و دختر بچه‌ها را ربوده، به آنان تجاوز جنسی‌ کرده و زیر شکنجه آنان را بقتل رسانده است. فرانکلین با نام مستعار ترسناک خفته (grim Sleeper) مسئول حداقل ۱۰ قتل در لس آنجلس کالیفرنیا است.

دلیل لقب خوابیده ترسناک به فرانکلین، سکوت او از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۲ بود. و ظاهراً در این مدت قتلی را انجام نداده بود. و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ که دستگیر شد، فرانکلین دوباره دهها زن جوان و دختر بچه را بقتل رساند.

تعداد دقیق قربانیان این قاتل روانی‌ معلوم نگشته ولی‌ گفته میشود حداقل ۲۰۰ زن جوان و دختر بچه سیاه پوست بدست او کشته شده‌اند.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰، فرانکلین به عنوان یک مظنون دستگیر شد و پس از تاخیر زیاد، محاکمه او در فوریه ۲۰۱۶ آغاز شد. در ۵ مه سال ۲۰۱۶ هیئت منصفه، او را به قتل ۹ زن و یک دختر نوجوان گناهکار شناخت و در ۶ ژوئن سال ۲۰۱۶، هیئت منصفه او را به اشد مجازات و اعدام محکوم کرد. و در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۶ دادگاه عالی لس آنجلس برای هر یک قربانی که در دادخواست دادستان نامشان آمده بود، او را بیک بار اعدام محکوم کرد. یعنی‌ به ده بار اعدام.


پس از دستگیری، فرانکلین توسط پلیس، آشنایان و بویژه همسایگان او شوکه شدند، چرا که او را بعنوان مردی "دوستانه و آرام" میشناختند که اغلب در حیاط جلوی خانه خود با ماشین خود ور میرفته و با رهگذران و همسایگان ساعت‌ها مشغول صحبت و خوش و بش میشده است. از طرفی‌ هیچ چیز او بیک قاتل سریالی نمیخورده است. چرا که بیش از ۸۰ درصد از قاتلان سریالی جوانان سپید پوست امریکایی هستند که معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سال سنّ دارند.

فرانکلین مردی سیاه پوستی بود که اولین قتل مشهور خود را در سن ۳۲ سالگی انجام داد.

فرانکلین در ۳۰ اوت ۱۹۵۲ متولد شد. او در مرکز لس آنجلس جنوبی بزرگ شد. ازدواج کرده و دو فرزند دارد. او در روز ۲۴ ژوئیه ۱۹۷۵ یک ژنرال ارتش ایالات متحده بود و به خاطر خدمات شایانی که انجام داده بود به مدال افتخار ارتش آمریکا نائل شد!

در دهه ۱۹۸۰، پس از قتل ده‌ها زن سیاه پوست در جنوب لس آنجلس، کالیفرنیا، جامعه "جنبش زنان سیاه" (Black Women Count) برای حفاظت از زنان سیاه پوست توسط افراد محلی تشکیل یافت.
این گروه به پلیس فشار آورد تا یک نیروی ویژه را برای دستگیری قاتل تاسیس کند و به پرونده قتل زنان سیاه به عنوان قتل‌های سریالی نگریسته و از FBI در این رابطه کمک بگیرد. از طرفی‌ این ائتلاف یک کمپین رسانه‌ای را راه اندازی کرد و همچنین برای هر اطلاع کوچکی که به یافتن قاتل کمک میکرد پاداش پولی را در نظر گرفت.

تحقیقات اداره کل افسران محلی لس آنجلس LAPD مشخص کرد که این جنایات توسط فردی با لقب "southside Slayer" انجام شده است. نتایج آنها در ۲۳ سپتامبر ۱۹۸۵ به عموم اعلام شد

بعد‌ها محققان پلیس که بر روی پرونده زنان سیاه پوست کار میکردند ، بر اساس شواهد و مدارک بدست آمده به این نتیجه رسیدند که چندین قاتل سریالی زنان سیاه پوست را در جنوب لس آنجلس می‌کشتند. در این رابطه چندین قاتل سریالی متهم شدند، از جمله

لویی کریین که حداقل دو زن سیاه پوست را بقتل رسانده بود، "southside Slayer" ، مایکل هیوز، دانیل لی سیبرت، چستر ترنر و ایوان هیل .
یک سری از کشتارها با اسلحه گرم و انگیزه‌های متفاوت صورت گرفته بود. این کشتار‌ها که به نام کشتار توت فرنگی‌ شناخته می‌شدند، برای پلیس گمراه کننده می‌بود. و دستگیری قاتلین مختلف به کشتار‌ها پایان نبخشیده بود. و قاتل هنوز آزادانه زنان جوان سیاه پوست را میکشت.
و ناگهان این کشتار‌ها به مدت دو دهه خود بخود متوقف شد. و پلیس نام خفته ترسناک را بر روی پرونده و قاتل نهاد.

تا اینکه در ماه مه ۲۰۰۷، پلیس جسد زنی‌ به نام جنیس پترس (Janecia Peters) که ۲۵ ساله بود را پیدا کرد که از طریق تجزیه و تحلیل ‌DNA سر نخش به حداقل ۱۱ قتل زن سیاه پوست در لس آنجلس، که اولین بار در سال ۱۹۸۵ اتفاق افتاد بود ، مرتبط میشد.
پلیس لس‌آنجلس گروهی متشکل از ۶ کاراگاه را تشکیل داد که شبانه روز بر روی پرونده کار کرده و بدنبال پیدا کردن قاتل بودند.
در اوایل ماه سپتامبر ۲۰۰۸، مقامات لس آنجلس اعلام کردند که پاداش ۵۰۰،۰۰۰ دلار برای کمک به یافتن قاتل را درنظر گرفته‌اند. در ۱ نوامبر، این پرونده در برنامه مستند جنایی فاکس به نام (america`s Most Wanted) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از مردم برای یافتن قاتل درخواست کمک شد.



بالاخره در ۷ جولای ۲۰۱۰، ماموران پلیس لس‌آنجلس هنگام جستجوی خانه لانی دیوید فرانکلین جونیور ۵۷ ساله بمدارکی دست پیدا کردند که نشان می‌داد او همان قاتل سریالی است که پلیس از سال‌ها قبل در تعقیب او بوده و به این ترتیب این مرد به اتهام ۱۰ قتل و یک مورد تلاش برای قتل دستگیر شد. و دادگاه او را به اعدام محکوم ساخت. او اینک در انتظار حکم خود بسر میبرد.

در سال ۲۰۱۴ فیلمساز ی بنام نیک برومفیلد ( Nick Broomfield )، یک فیلم مستند درباره این قاتل سریالی بنام خفته ترسناک ساخت.

نکته عجیب و جنجالی درباره این متهم این است که وی پیش از این ۱۵ بار به اتهام سرقت و نزاع و حمله بزنان و دختران دستگیر شده اما هیچوقت از وی آزمایش DNA انجام نشد.












RAW VIDEO: 'GRIM SLEEPER' Killer Sentenced To Death For The String Murders Of 180 Women And A Girl

هیچ نظری موجود نیست: