۶.۷.۹۶

هیو هفنر، مردی که روزگارش آرزو و حسرت اکثر مردان دنیا بود، مرد ..... Hugh Marston Hefner


زندگی‌ در یک بهشت زمینی‌ بهمراه ۷۲ پری و حوری بهشتی‌ که از زیباترین و سکسی‌‌ترین زنان جوان دنیا تشکیل میشد، خوردن بهترین خوراکی‌ها و نوشیدن شراب واقعی‌ و انسان ساز، اگر آرزوی همه مردان دنیا و مافیا نباشد، بطور حتم حسرت اکثر مردان دنیا است.
هیو هیفنر مردی که با ساخت چنین بهشت زمینی‌، آه‌ و حسرت میلیون‌ها مرد را بدنبال خود براه انداخته بود بمرگ طبیعی در سنّ نود و یکسالگی از پیری مرد.
هیو مارستون هیفنر یا بطور محاوره‌ای هِف (Hef)، مؤسس و سردبیر مجلهٔ سکسی‌ و انقلابی‌ پلی‌بوی بود. جاکشی رسمی‌، قانونی و محبوب امریکایی که با فروش سکس و سو‌استفاده از فقر زنان جوان زیبا، بثروتی افسانه‌ای رسید.

هیو مارستون هفنر (۹ آوریل ۱۹۲۶ - ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷) ناشر، ویراستار، سردبیر، بازرگان و بازیگر آمریکایی بود. او بعنوان سردبیر و ناشر مجله پلیبوی، که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد، شناخته شده است. مجله او زمانی‌ یکی‌ از پرفروشترین مجله‌های دنیا و محبوب میلیونها مرد امریکایی و غربی بود. ولی‌ پس از براه افتادن اینترنت و دسترسی‌ مردان جقی به فیلم‌ها و تصاویر عریان زیبارویان جهان، این مجله با افت دراماتیک فروش مواجه و تقریبا از رده خارج شد.
او همچنین مؤسس و مدیر گروه انتشاراتی Playboy Enterprises و جز هیت مدیر این مجله بود.

او همچنین بعنوان نماد مبارزه با جنسیت‌گرایی آمریکایی و سخنران انقلاب جنسی و آزادی‌گرایی جنسی مطرح میشد. خود او معتقد بود که در راه مبارزه با تبعیض زنان در جامعه عقبمانده، مرتجع و مذهب زده پیش از قرن ۲۱ آمریکا نقش بزرگی‌ را داشته است. و بر عکس آنچه که پس از جنگ جهانی‌ دوم، در تبلیغاتی که برای جامعه آمریکا، توسط کارخانه احمق سازی هالیوود بخورد مردم دنیا داده، و آن را بهشت وعده داده نشان میدادند، جامعه بود که تا خرخره در تعصب مذهبی‌، جهل، نادانی‌ و توحش دست و پا میزد. جامعه‌ای که به اقرار خود آنان، بدنیای وحشی وحشی وحشی معروف بود. و در واقع تحفه مهاجران انگلیسی‌ و فرانسوی بغایت وحشی و خشن و فقیر به سرزمین نو بود، که با کشتار مردم سرزمین نو، صاحب خانه و اموال آنان شدند.
وی از دانش‌آموختگان دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین بود.
هیو هفنر، از طرفداران سریال کارتونی سیمپسون‌ها بود. شخصیت کارتونی او در یکی از قسمت‌های سیمپسون‌، یکبار بنمایش و استهزا درآمده است.
هیو هفنر که هرگز مریلین مونرو را ملاقات نکرده بود، در سال ۱۹۹۲ گوری را با پرداخت مبلغ ۷۵ هزار دلار در کنار مقبره مونرو در قبرستان پارک شهرداری وستوود روپیه خریده بود، و احتمالأ در همینجا هم بخاک سپرده خواهد شد.





















هفنر در تاریخ ۹ آوریل ۱۹۲۶ در شیکاگو، ایلینوی متولد شد.او اولین فرزند گریس کارولین (۱۸۹۵-۱۹۹۷) و گلن لوسیوس هفنر (۱۸۹۶-۱۹۷۶) بود که هر دوی آنها آموزگار بودند.پدر و مادرش از نبراسکا بودند.او یک برادر کوچکتر بنام کیت (۱۹۲۹-۲۰۱۶) داشت.مادر هفنر از تبار سوئدی بود و پدرش از مهاجران فقیر و مذهبی‌ انگلیسی‌ بسرزمین نو بود.

هافنر از گذشته پدر شرم داشت و اصرار داشت که از تبار ویلیام بردفورد فرماندار پلیموت است.او خانواده‌اش را "محافظه کار، مذهبی‌ متعصب و مرتجع " توصیف کرده است.
او در مدرسه ابتدایی سیر و دبیرستان استینمتز درس خواند. سپس در دوران جنگ جهانی دوم، از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۶ به ارتش آمریکا پیوست و بعنوان نویسنده و خبرنگار جنگی برای یک روزنامه نظامی در ارتش آمریکا خدمت کرد.
هفنر از دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین در رشته روانشناسی هنر در سال ۱۹۴۹ پس از دو سال و نیم تحصیل فارغ التحصیل شد و مدرک خود را دریافت کرد.
پس از فارغ التحصیلی، او یک دوره تحصیلات تکمیلی در رشته جامعه شناسی را در دانشگاه نورث وسترنر گذراند.
پس از فراغت از تحصیل، هفنر بعنوان مسئول و ناظر بر کپی رایت برای مجله Esquire مشغول بکار شد ، ولی‌ در ژانویه ۱۹۵۲ پس از اینکه مدیر مجله حاضر نشد ۵ دلار به حقوق او بیفزاید، هفنر مجله را ترک کرد.
او در سال ۱۹۵۳ وام بانکی بمبلغ ۶۰ هزار دلار گرفته و همچنین ۸۰۰۰ دلار از ۴۵ سرمایه گذار، از جمله ۱۰۰۰ دلار از مادرش برای راه اندازی Playboy که در ابتدا بنام Party Stag خوانده میشد، بعنوان سرمایه نخستین، جمع کرد. اولین شماره پلیبوی در دسامبر ۱۹۵۳، با تصویری از مریلین مونرو که بر روی جلد آن میدرخشید منتشر شد. این شماره با بیش از ۵۰،۰۰۰ نسخه بفروش رفت و هفنر یکشبه راه صد ساله را پیمود.
او بمرگ طبیعی در سنّ نود و یکسالگی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ از پیری مرد.







هیچ نظری موجود نیست: