۱۶.۵.۹۶

تامی لین سلس ..... Tommy Lynn Sells


تامی لین سلس (۲۸ ژوئن ۱۹۶۴ - ۲۰۱۴ آوریل ۳) یک قاتل سریالی و جانی زنجیره‌‌ای آمریکایی بود که پس از قاتل رودخانه سبز، بزرگترین قاتل زنجیره‌ای آمریکا است. سلس این قاتل بیرحم اولین قتل را زمانی که تنها ۱۶ سال داشته، مرتکب میشود. تخصص او کشتن کودکان بویژه پسربچه‌ها بود که پس از تجاوز جنسی به آنان، بشکلی فجیع بقتل میرساند. یکی از خاطراتی که خود او تعریف کرده است مربوط میشود به ماه ژوئیه سال ۱۹۸۵، زمانی که او ۲۱ ساله بود، و در کارناوالی در شهر فورسیت، میسوری کار میکرد. شبی با زنی بنام سورت ۳۵ ساله که با پسر بچه ۴ ساله خود را بکارناوال آمده بوده آشنا شده و سورت مجذوب سیلس میشود و آخر شب او را بمنزل خود دعوت میکند.
برطبق گفته سیلس پس از اینکه آنها رابطه جنسی با یکدیگر داشتند، او در طول شب از صدای مشکوکی از خواب بیدار شده و زن را میبیند که مشغول سرقت از کوله پشتی اوست. او در نزدیکی خود چوب بیس بالی را یافته و با آن مخ زن را له میکند. و سپس بسراغ پسربچه رفته او را از خواب بیدار کرده و برای اینکه شاهدی نباشد ابتدا به بچه ۴ ساله تجاوز کرده و سپس با همان دسته بیل آنچنان کودک را میکوبد که یک استخوان سالم در بدن کودک بجا نمیمانند. همسایه‌ها پس از سه روز اجساد مادر و فرزند را در حالی که از هم پاچیده شده بودند مییابند و پلیس را خبردار میکنند.

در سال ۱۹۹۷ او یک پسر بچه ۱۰ ساله بنام جوئل کرک پاتریک، پسر جولی ری هارپر، را تنها بخاطر اینکه مادرش در بقالی سر کوچه به او فحاشی و بی‌ حرمتی کرده بود بقتل میرساند. پلیس ابتدا بمادر بچه مظنون شده و او را بعنوان قاتل دستگیر میکند، ولی‌ بعد مشخص میشود که سیلس قاتل پسربچه بوده و جرم مادر بچه تنها بی‌ تربیتی‌ بوده است.

سیلس به اتهام قتل یکی از قربانیان به اعدام محکوم شد. مقامات پلیس آمریکا معتقدند که او دستکم ۲۷ پسربچه دیگر را بقتل رسانده است. تعداد واقعی قتل هایی که او مرتکب شده مشخص نیست.

سیلس و خواهرش دوقلویش، تمی ژان، در ۱۸ ماهگی مبتلا به بیماری خطرناک چرک پرده مغز و یا مننژیت می‌شوند. تامی‌ میمیرد و سیلس جان بدر میبرد. سپس او را بخانه عمه‌‌اش میفرستند و او تا ۵ سالگی در آنجا میماند. زمانی‌ که ۸ ساله بوده با مردی بچه باز زندگی‌ میکرده که بشدت به او ستم مینموده است. خود او مقصر تمامی ناراحتی‌هایش را این دوره از زندگی‌اش میداند.

سیلس از سال ۱۹۷۸ تا سال ۱۹۹۹ بیخانه مان بوده و در سراسر استانهای همپیمان آمریکا سفر کرده و آوره بوده و مرتکب جنایت مختلف شده است. او بخاطر بدمستی و مصرف مواد مخدر چندین بار راهی‌ زندان میشود.

در سال ۱۹۹۰، سیلس وایومینگ آمریکا یک کامیون می‌دزدد و به ۱۶ ماه حبس محکوم میشود. گفته شده است که او مبتلا به بیماری چند شخصیتی، اعتیاد به مواد مخدر، و اختلال روحی‌ دو قطبی بوده است.

در ماه مه سال۱۹۹۲، سیلس در شهر چارلستون، غرب ویرجینیا به جرم تجاوز و حمله با چاقو و و ضرب و شتم یک زن دستگیر و راهی‌ زندان میگردد. و ۵ سال بعد در سال ۱۹۹۷ آزاد شده و با همسرش به تنسی میرود. در آنجا از زن خود جدا شده و با هدف جنایت، سفر‌ها و آوارگی‌هایش را در سراسر آمریکا از سر میگیرد.
سیلس بجنایات زیر اعتراف کرده است:

در ماه مه ۱۹۸۷ قتل سوزان کورچ (۲ فوریه ۱۹۶۰ - ناپدید شد و احتمالا در مه ۱۹۸۷ مرده ) در نیویورک
قتل‌های ماه نوامبر ۱۹۸۷ از چهار نفر از اعضای خانواده‌های دارتین در ایلینوی
کشتار ماه سپتامبر ۱۹۸۸ ملیسا ترمبلی (۱ مارس ۱۹۷۷ - ۱۱ سپتامبر ۱۹۸۸) در لارنس، ماساچوست
کشتار ۱۹۹۷ استفانی مهنای (۲۰ ژوئن ۱۹۸۴ - ۱۸ نوامبر ۱۹۹۷) در نزدیکی سپرینگفیلد ، میزوری
کشتار ۱۹۸۹ یک همکار در تگزاس
تجاوز جنسی و قتل هالی مکوهون (۱۴ اوت ۱۹۸۵ - ۲۳ مه ۱۹۹۹) در لکسینگتون، کنتاکی
۱۳ اکتبر ۱۹۹۷ کشته شدن جوئل کرک پاتریک ۱۰ ساله در ایلینوی
در آوریل ۱۹۹۹ کشته شدن ۹ ساله مری پریز (۷ آوریل ۱۹۹۰ - ۱۸ آوریل ۱۹۹۹) در سن آنتونیو، تگزاس، جرمی است که سیلس در نهایت بخاطر آن محکوم شد.

تامی لین سیلس در نهایت در استان تکزاس بمرگ محکوم شده و در ۳ آوريل ۲۰۱۴ اعدام میشود.









هیچ نظری موجود نیست: