۹.۶.۹۶

رابرت كارلس براون ...... Robert Charles Browne


رابرت كارلس براون قاتل سریالی و جنایت کار زنجیره‌ای امریکایی است که بطور رسمی‌ ۴۹ تن‌ را بقتل رسانده است. و بطور غیر رسمی‌ صد‌ها آمریکایی بدست او ربوده، شکنجه، تجاوز جنسی‌ شده و در انتها نیز به شیوه‌ای رذیلانه بقتل رسیده اند.

جنایتكار وحشتناك آمریكایی كه به اتهام ربودن، آزار و اذیت و قتل یك دختر ۱۳ساله به حبس ابد محكوم شده بود، با افشای راز ۴۸ جنایت دیگر عنوان یکی‌ از وحشتناك‌ترین قاتل سریالی تاریخ آمریكا را از آن خود كرد.

مسئولان پلیس ال پاسوی كلرادو در یك مصاحبه مطبوعاتی راز جنایتهای فجیع یك قاتل سریالی بنام ربرت كارلس براون را اعلام كردند كه بنظر میرسد با قتل ۴۹ زن و مرد در فاصله سالهای۱۹۷۰تا۱۹۹۵ در رده بالاتری از قاتل سریالی گرین ریور، (گری لئون ریجوی) كه با قتل ۴۸ زن مشهورترین قاتل سریالی آمریكا محسوب می شود قرار گیرد.

در ماه می ،۱۹۹۱ كارآگاهان پلیس ال پاسوی كلرادو از ناپدید شدن یك دختر ۱۳ ساله به نام هیتر داون چارچ اطلاع پیدا كردند. این دختر هنگامی كه در غیاب خانواده اش كه به میهمانی رفته بودند در حال پرستاری از برادر خردسالش بود ربوده شد.

اگرچه پلیس جستجوی گسترده ای را برای یافتن دختر نوجوان آغاز كرد اما تا دو سال بعد كه جسد این دختر كه آزمایشات پزشكی قانونی نشان می داد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود پیدا شد، تلاشها برای یافتن وی و رباینده ناكام ماند. با پیدا شدن جسد دختر نوجوان و با استفاده از سرنخهایی كه آزمایش دی ان ای مرد رباینده در اختیار پلیس قرار داد، در سال ۱۹۹۵ مرد جنایتكار بنام ربرت كارلس براون از روی نتایج آزمایش دی ان ای و اثر انگشتش شناسایی و دستگیر شد. با اعترافات او دادگاه عالی كلرادو او را به حبس ابد محكوم كرد و او در سال ۱۹۹۵ راهی زندان فوق امنیتی ال پاسو شد، اما بعد از گذشت ۱۱ سال از آغاز زندان وی در اعترافاتی جنجالی كه در مطبوعات سراسر جهان بازتاب داشت راز ۴۸جنایت دیگر را فاش كرد.

رابرت براون در نخستین اعترافات خود از جنایتی كه در آركانزاس مرتكب شده بود پرده برداشت. او اعتراف كرد كه در سوم نوامبر ،۱۹۹۱ با زن جوانی به نام (لیزا لوو) در كلوب بلوز در ممفیس ملاقات كرده و پس از آن كه وی را سوار خودروی خود كرده است با او بیك منطقه پوشیده از درخت در ۴۰ كیلومتری آركانزاس رفته و او را بعد از آن كه مورد آزار و اذیت قرار داده خفه كرده است، بررسی های پلیس نشان می دهد كه جسد این زن مدتی بعد پیدا شده و متخصصان پزشكی قانونی علت مرگ وی را نامشخص اعلام كرده‌اند. براون همچنین راز مرگ یك زن اهل كلرادو را فاش كرده و گفت: من در سال ۱۹۸۷« روكیو اسرری» را در كلرادو اسپرینگ بقتل رساندم. بررسی های پلیس درباره این پرونده راكد نیزنشان میدهد كه باقیمانده جسد این زن مدتی بعد درحالیكه تكه تكه شده بود پیدا شد.

واندا فای هودسون ۲۰ ساله، در ۲۸ ماه می ۱۹۸۳ در آپارتمانش بقتل رسید. او با ضربات جسم سختی بسر و صورتش در حالی كه بیهوش بوده است بقتل رسیده است. براون در بازجویی های پلیسی اعتراف كرد كه این زن را بعد از خوراندن مشروبات الكلی و تزریق یك ماده بیهوشی، با پیچ گوشتی بقتل رسانده است.

فایه سلف ۲۶ ساله اهل كوشاتا نیز از دیگر مقتولان جنایتكار آمریكایی است كه در ۳۰ مارس ۱۹۸۳ ناپدید شدن او به پلیس گزارش شد، اما جسد او هیچگاه پیدا نشد، براون با اعتراف بقتل این زن گفت كه بعد از آنكه این زن را در یك كلوب شبانه ملاقات كرده، بخانه او رفته و وی را بقتل رسانده و سپس جسد او را در رودخانه رد ریور كه در نزدیكی آپارتمان وی واقع شده است انداخته است اما هرگز جسد این زن پیدا نشد.

كارترین جین هیس دختر ۱۵ ساله نیز كه جسد او در ۱۶ اكتبر ۱۹۸۰ در لوئیزیانا پیدا شد و پزشكان علت مرگ او را خفگی با جسم سیم مانند اعلام كردند نیز از دیگر زنان و دخترانی است كه قاتل سریالی بقتل آنها اعتراف كرده است. وی در توضیح این جنایت گفت: این دختر را كه به فوزی مشهور بود در یك ساندویچی ملاقات كرده است و این دختر از او خواسته بود تا به وی جا و مكانی بدهد و او هم بعد از آنكه دختر جوان را بخانه مادرش برده بود وی را مورد آزار قرار داده و سپس او را با بند كفش بقتل رسانده است.

ملودی آنن بوش ۲۲ ساله اهل فلاتونیا از جمله زنانی است كه قاتل سریالی آنها را در تگزاس بقتل رسانده است. او در ۲۵ مارس ۱۹۸۴ بقتل رسید. طبق اعترافات قاتل سریالی او ملودی را در بار یك هتل ملاقات كرد و پس از آن كه وی را در هتلی در آن نزدیكی مورد آزار و اذیت قرار داد او را با یك ماده سمی مسموم كرد و سپس جسد وی را كه پلاستیك بدور آن پیچیده شده بود به منطقه ای در دو مایلی فلاتونیا منتقل كرده و در آنجا پنهان كرد كه جسد وی بعد از مدتی توسط سگهای پلیس پیدا شد . نادیا مندوزا ۱۷ ساله نیز از جمله قربانیان جنایتكار آمریكایی در تگزاس میباشد. ناپدید شدن این زن در ۲ فوریه ۱۹۸۴ به پلیس گزارش شد و جسد تكه تكه مندوزا كه براون می گوید با او در یك بار شبانه آشنا شده است در ۶ فوریه ۱۹۸۴ در ۵۹ كیلومتری جنوب غربی هوستون پیدا شد .

علاوه بر قتلها، براون به ارتكاب دهها قتل دیگر اعتراف كرده اما بیان جزئیات بیشتری از آنها را به بعد موكول كرده است. از جمله این جنایتها قتل زن جوانی در بلوار آكادمی كلرادو است كه مرد جنایتكار از او بعنوان Cowboy Lady یاد می كند. اوهمچنین بقتل زنان دیگری در لوئیزیانا، مورگان سیتی و زنی كه ادعا میكند او را در بار هیلتاپ ملاقات كرده و شوهر وی در یك كارخانه كاغذسازی كار میكرده است، قتل یك زن خیابانی در اوكلاهاما كه او را با شلیك گلوله كالیبر ۲۲ بقتل رسانده است، قتل دیگری در واشنگتن و شلیكهای مرگبار بیك زوج جوان كه در حال كشیدن ماری جوانا بودند در نزدیكی سانفرانسیسكو در سال ۱۹۸۶ و قتل یك سرباز در كره هنگامی كه او در سئول بسر میبرد در نزاعی بخاطر یك زن خیابانی و دو مرد منحرف در می سی سی پی و یك موتورسوار در نیومكزیكو اعتراف كرده است.

اگر بازجویان بتوانند این تعداد قتل را ثابت كنند او حتی از قاتل (گرین ریور) گری لئون ریجوی هم قتلهای بیشتری را مرتكب شده است و او به این ترتیب به احتمال زیاد بزرگترین قاتل پركار تاریخ ایالت نام خواهد گرفت. ریگوی اتهام قتل ۴۸ نفر را در ایالت سیاتل در سال ۲۰۰۳ پذیرفت؛ اگرچه برخی از كارآگاهان معتقد بودند كه تعداد قتلهای او بیش از ۷۰ مورد بوده است.




هیچ نظری موجود نیست: