۱۲.۵.۹۶

ادوارد واین ادواردز ...... Edward Wayne Edwards


ادوارد واین ادواردز (۱۴ ژوئن ۱۹۳۳ - ۷ آوریل ۲۰۱۱) یک قاتل سریالی و جانی زنجیره‌ای امریکایی است که بنوعی میتوان او را "کندی" همه قاتل‌های سریالی دانست. او در سال ۱۹۳۳ در آکرون در اوهایو متولد شد. هنگامی که پنج ساله بود مادرش درست جلو چشمان او بطرز فجیع خودکشی‌ کرد و او را که هیچگاه پدر خود را نشناخته بود تنها گذاشت. در سال ۱۹۴۰ او را به یک یتیمخانه منتقل کردند، جایی‌ که بشدت مورد آزار و اذیت کودکان و بزرگسالان قرار گرفت و جسماً و روحاً مورد شکنجه و تجاوز واقع شد. این سابقه از او موجودی هولناک ساخت که بشدت بیرحم بوده و از شکنجه و کشتار لذت می‌برد. ادوارد درست قبل از روز تولد ۱۲ سالگی اولین قتل خود را انجام داد. او بارها در نوجوانی بجرم‌های زورگیری، سرقت مسلحانه، تجاوز، آزار و اذیت دیگران و سایر جرایم دستگیر و زندانی شد. پس از رسیدن به سنّ ۱۸ سالگی برطبق قانون آمریکا تمامی جرایم و جنایات و بطور کلی‌ سابقه تبهکاریش پاک گشت و او مجاز بخارج شدن از بازداشگاه نوجوانان برای پیوستن به تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده شد.

پس از پایان خدمت از ارتش آمریکا او بشیوه زندگی جنایی خود بازگشت.  او درسنّ ۲۰ و ۳۰ سالگی بطور مدام سفر کرده و کارهای عجیب و غریب انجام میداد. کارهایی مانند کار کردن بعنوان بارنداز کشتی، خرده فروش و چاه باز کن و مرد همه فنّ حریف! و اینها بهانه‌هایی‌ بود برای گم کردن رد کلاه برداری و زورگیری و دزدی و سرقت مسلحانه او، و البته در کنار همه اینها مانند بلدوزر هر که سر راهش بود میکشت. او بیشتر مدت عمر خود را، زمانی که در زندان نبود، در لویسویل، کنتاکی زندگی کرد.( Louisville, Kentucky.)


او به سه سال زندان از ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹ در زندان دیر لاج (deer Lodge) مونتانا، محکوم شد. ولی‌ از آنجا فرار کرد و در سال ۱۹۶۱، اف بی‌ آی‌ (FBI) او را در لیست ده جنایتکار خطرناک و سیاه خود قرار داد. در تمام اینمدت که پلیس دنبال او بود، او در آمریکا سفر میکرد و با کشتار مردم سر راه خود، بویژه در پمپ بنزین‌ها و به آتش کشیدن آنها، امرار معاش کرده و بریش پلیس آمریکا میخندید. تا در نهایت در ۲۰ ژانویه ۱۹۶۲ در آتلانتا، جورجیا دستگیر شد، و از ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۷ در زندان فدرال لیون ورث گذراند.

پس از آزاد‌ی برای سومین بار ازدواج کرد و علیرغم ادعای اصلاح، دها تن‌ مرد، زن و کودک را بطرز فجیع بقتل رساند.
گفته میشود اوج جنایات او بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۶ است که او دستکم بیش از ۵۰۰ نفر آمریکای از زن و مرد و کودک را بطرز هولناک بقتل رسانده است. پلیس هیچگاه نتوانست مدارکی که همه قتل‌های او را ثابت کند بیابد و تنها ۱۵ فقره قتل بپای او ثبت شده است.

از ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ او را بزندان پنسیلوانیا فرستادند. او حتی پس از تولد ۷۶ سالگی در سال ۲۰۰۸، هنوز هم مرتکب قتل شد.


در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۱۱، ادواردز به مرگ طبیعی در بیمارستان کلمبوس، اوهایو درگذشت. و هیچگاه تعداد دقیق افراد قربانی او مشخص نگشت. ولی‌ آنچه مسلم است او ۶۵ سال زندگی‌ پر از جنایت و تبهکاری را در کارنامهٔ خود دارد.
ادواردز گفته است که "هیچگاه بچیزی جز یک قاتل سریالی بودن تظاهر نکرده و همیشه دلش خواسته در بین مردم معروف گردد. و جهان باید بداند که من چقدر زیرک و باهوشم!"

در سال ۲۰۱۴ انتشارات "در طلایی" ، کتابی تحت عنوان "این منم، ادوارد واین ادواردز، قاتل سریالی باور نکردنی" را منتشر کرد (
It's Me, Edward Wayne Edwards, the Serial Killer You Never Heard Of,) که توسط کارشناس سابق پلیس جان ا. کامرون (John A. Cameron) نوشته شده است.

این کتاب جزئیات قتل‌های ادوارد را شرح داده و آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند. و مدارک و استدلال‌هایی‌ را ارائه میدهد که قتل‌ صد‌ها امریکایی که بدست ادواردز کشته شده اند، را ثابت میکند.
در دسامبر ۲۰۱۶ اعلام شد که یک سریال شش قسمتی‌ نیز از زندگینامه این قاتل سریالی امریکایی در حال ساخت است.

ادواردز بخاطر چندین قتلعام و ده‌ها قتل جداگانه بعنوان بزرگترین قاتل سریالی آمریکا در تاریخ پر از جنایت ایالات متّحده ثبت شده است.











هیچ نظری موجود نیست: