۳.۵.۹۶

آدمی‌ با طبیعت پیوند خونی دارد


میفرمایند خداوند موجوداتی را که در عالم هستی‌ آفریدهست، شباهتهای بسیاری چه از نظر ظاهر و چه از نظر عملکرد و کارایی، باهم دارند. مثلا:

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که بچشم میرسد درست مانند حلقه هویج است. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون درعملکرد چشم می شود.

گوجه فرنگی از وسط دو نیم شده دارای چهارخانه و چهار بخش مجزا و جدا ازهم است که برنگ قرمز بوده و شباهت عجیبی‌ بساختار درون قلب آدمی‌ دارد. پژهشگران معتقدند که گوجه فرنگی مانند قلب خون را تصفیه میکند.

قارچ را زمانیکه از وسط قطعه قطعه کنید شباهت زیادی بگوش انسان دارد. قارچ یکی از معدود خوراکیهاییست که حاوی ویتامین د است، بطور طبیعی برای سالم نگه داشتن استخوانها و بهبود توانایی شنیداری بویژه ۳ استخوان نازک در گوش که وظیفه انتقال شنیدن صدا بمغز را دارند، مفیدست.

حبه‌های انگورِ روی خوشه شبیه ساختار خون و هر دانه آن شبیه سلولهای خونیست. امروزه تحقیقات نشان داده که انگور برای حیات و سالم سازی سلولها بسیار مفید است. (شرابی که از انگور ساخته میشود ، بویژه شرابی که از انگور تولید شده در شیراز ساخته میشد، موجب ساخت سلولهای جدید بود که بجوان ماندن بدن کمک میکرد. امروز کشور استرلیا از این شهرت شراب شیراز استفاده کرده و ضمن پرورش انگور شیراز در آنجا، شراب تولید آنجا را هم بنام شراب شیراز میفروشد.)
مغز گردو شبیه مغز انسان است. نیم کره راست و نیم کره چپ. قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی‌های و پیچیدگی‌های آنهم شبیه نئو کورتکس است. در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیامرسان بمغز را گسترش میدهد.

ساختار ظاهری لوبیا قرمز درست شبیه کلیه انسان است. تحقیقات نشان داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی دارد.
ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر است. استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرفس هم ۲۳٪ سدیم دارد. چنانچه در رژیم خوراکی شما سدیم وجود ندارد کرفس میتواند این کمبود را جبران کند.


آوکادو شبیه رحم خانمهاست و برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثرست. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو بخورند در جهت بهبود کارکرد و ترشح هورمون‌های خود گام برداشته و از بروز سرطان رحم جلوگیری می کنند.

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده است که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود. سیب زمینی شیرین در بتا کاروتن بالا است، یک آنتی اکسیدان قوی که وظیفه آن محافظت از تمام بافتهای بدن، از جمله لوزالمعده، و جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با سرطان و پیری است.

زنجبیل از نظر ظاهری به معده شبیه است. و از نظر کارایی بهضم بهتر پزا کمک میکند.
و الاآخر.

هیچ نظری موجود نیست: