۶.۴.۹۶

زودیاک قاتل... Zodiac



زودیاک قاتل نام مستعار یک قاتل و جانی زنجیره‌ای امریکایی است که در شمال کالیفرنیا زندگی‌ میکرده است. و در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ ده‌ها زن و دختر جوان را به شکلی‌ فجیع و هولناک کشتار کرده است. جنایات زودیاک قاتل یکی از بزرگترین از هزاران قتل‌های سریالی حل‌نشده تمام دوران جامعه آمریکا بشمار می‌رود. هویت زودیاک هرگز شناسایی و آشکار نشد و پلیس آمریکا هرگز او را دستگیر نکرد. گفته میشود که برای جلوگیری از اعتراض مردم پرونده این قاتل بسته شد ولی‌ خود قاتل با وجود آنکه ده‌ها نامه به پلیس آمریکا نوشته و سرنخ‌های بسیاری هم در مورد خود به پلیس آمریکا داده بود، هرگز دستگیر نگشت و احتمالا تا سال‌ها همچنان زنان جوان را بقتل میرسانده است. زودیاک قربانیان خود را در مناطق بنیسیا، والهو، دریاچه بریاسا و سان فرانسیسکو بین دسامبر ۱۹۶۸ و اکتبر ۱۹۸۹ به قتل رسانده است. قربانیان او اغلب افراد جوان و زن‌های بین سنین ۱۶ تا ۲۹ سال بودند. این قاتل نام «زودیاک» را بر اساس نامه‌های عجیب و طعنه‌آمیزش که به مطبوعاتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ارسال می‌نمود، برای خود برگزید. زودیاک قاتل بیش از بیست نامه برای ارتباط با پلیس نوشته بود که از این نامه‌ها تعداد چهار عدد توسط سایفر( نمادها و علائم کدگذاری باستانی ایرانی‌) شده بود. از بین این چهار نامه کدگذاری شده، تنها یکی از آنها بطور کامل رمزگشایی شده‌است.

تابحال مظنونهای بسیاری توسط مأمورین قانون نامگذاری شده‌اند، اما هیچ شواهد قطعی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه پلیس از بیش ۲۵۰۰ نفر بازجویی بعمل آورده است، پرونده زودیاک قاتل هیچوقت بطور رسمی حل نشده‌است.

نماد مورد استفاده زودیاک در نامه‌هایش نماد زودیاک است که در واقع قسمت فوقانی اسطرلاب میباشد( که دقیق‌ترین آلات اندازه‌گیری زمان و محاسبه نجومی حتی در علم نجوم امروزی است واز آلات اندازه‌گیری زمان و محاسبه نجومی باستانی در امپراطوری جهان شمول پارس هاست که تا ۳۰۰ سال پیش بر تمامی دنیا حکومت میکرده است.)

با وجود آنکه زودیاک در نامه‌هایش به روزنامه‌ها ادعای قتل ده‌ها تن‌ زن و دختر جوان را کرد، تحقیقات پلیس آمریکا تنها هفت مورد از ده‌ها قتل را تأیید نموده و بدین ترتیب پلیس آمریکا بطور کامل مسخره قاتل واقع شده است. اسامی قربانیان مورد تائید پلیس و یا قربانیانی که اجساد آنان پیدا شده است بشرح زیر است:

- دیوید آرتور فارادای (۱۷ ساله) و بتی جو جنسن (۱۶ ساله) در تاریخ ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸، در جاده دریاچه هرمن واقع در شهر بنیسیا به ضرب گلوله کشته شدند.

- مایکل رنالت مگئو (۱۹ ساله) و دارلین الیزابت فرین (۲۲ ساله) در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۶۹ در پارکینگ بلوا راک سپرینگس پارک شهر والهو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. مگئو زنده ماند اما دارلین پیش از رسیدن به بیمارستان درگذشت.

- برایان کلوین هارتنل (۲۰ سال) و سیسلیا ان شپرد (۲۲ ساله) در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۶۹، در دریاچه بریسا واقع در شهرستان ناپا با چاقو مورد حمله قرار گرفتند. هارتنل با وجود جراحات ناشی از هشت ضربه چاقو در پشت خود زنده ماند اما شپرد سه روز بعد درگذشت.

- پائول لی استین یک راننده تاکسی بود که در ۱۱ اکتبر ۱۹۶۹ در محله پرسیدیو هایقتس شهر سان فرانسیسکو به مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.


لیندو لافرتی، یک پلیس زن بازنشسته، در سال ۲۰۱۲ در کتاب خود (The Zodiac Killer Cover-Up) مدعی شد که زودیاک همچنان زنده و با ۹۱ سال سن ساکن شهرستان سولانو است.

جنایت‌ها، پیام‌ها و نامه‌های رمز دار زودیاک تاکنون الهام بخش تولید بسیاری از فیلم‌ها، رمان‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بوده است که معروفترین آنها فیلم سینمایی Zodiac به کارگردانی دیوید فینچر است.






















هیچ نظری موجود نیست: