۸.۴.۹۶

قصاب ....... Robert Hansen



رابرت کریستین هنسن معروف به قصاب (متولد ۱۵ فوریه ۱۹۳۹) قاتل سریالی امریکایی است که در سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۳ مرتکب قتل ده‌ها (به گفته‌ای ۲۱ زن) در شهر انکوریج (ایالت آلاسکا) شده است. او در سال ۱۹۸۳ گناهکار شناخته شده و به ۴۶۱ سال حبس محکوم شد. رابرت هنسن در ۲۱ اگوست سال ۲۰۱۴ درگذشت.

مردم و رسانه‌های آمریکایی به رابرت به دلیل شیوه بیرحمانه‌ای که او برای قتل بکار می‌برد لقب قصاب را داده بودند. چرا که او مریض سادیستی بود که زنان را پس از شکنجه‌های فجیع و تجاوز جنسی‌ بقتل رسانده و آنان را تکه تکه مینمود.
پلیس آمریکا از دستگیری او عاجز بود و تنها وقتیکه همه از دستگیری او نامید شده بودند و خود او در کار کشتار بشدت مهارت پیدا کرده بود، بطور بسیار اتفاقی یکی‌ از قربانیان از چنگ او می‌گریزد و تازه این زمان است که پلیس او را شناسایی و دستگیر مینماید. و چون قربانی یک زن تن‌فروش بوده و رابرت قصاب یک همشهری باوجه و قهرمان تیراندازی وشکار، پلیس او را رها میسازد. ولی‌ پس از پیگیری و جستجوی خانه او بتعدادی از سوغاتی‌هایی‌ که وی باخود از صحنه‌های قتل بهمراه آورده و تکه جواهراتی از زنان قربانی برمیخورد، او را مجدد دستگیر میسازد.

در ۱۳ جون ۱۹۸۳، سیندی پائولسون، یکی از قربانیان رابرت قصاب زمانی‌ که قصاب مشغول انجام کاری بوده است از غفلت او استفاده کرده و پا به فرار میگذارد. زن بیچاره چگونگی‌ ماجرا را بدین گونه شرح میدهد: او به پلیس می‌گوید که قصاب برای انجام رابطه جنسی به او مبلغ ۲۰۰ دلار پیشنهاد می‌کند، و وقتی وارد خودرو قاتل می‌شود، رابرت بروی او اسلحه کشیده و سیندی را به کابینش منتقل میکند. در انجا سیندی مورد شکنجه وحشیانه و تجاوز جنسی‌ قرار می‌گیرد. طبق گفته‌های سیندی، قاتل سپس گردن او با زنجیر به یکی از ستون‌های زیرزمین می‌بندد و مشغول خوردن پزا شده و پس از آن بر روی کاناپه خوابش میبرد. پس از بیدار شدن او را با ماشین بفرودگاه منتقل کرده و درحالیکه مشغول فراهم کردن لوازم پرواز هواپیما بود، سیندی با استفاده از مشغولیت رابرت موفق بفرار میشود. رابرت با دیدن او بسرعت بدنبالش رفته اما سیندی موفق برسیدن بخیابان شده و در آنجا باکمک یک راننده کامیون موفق بفرار میشود. راننده کامیون با تماس به پلیس گزارش میدهد که دختری پابرهنه و با دستان بسته از او تقاضای کمک کرده است. سیندی با انتقال بدفتر پلیس، شروع به توصیف قاتل می‌کند و بنابرهمین توصیفات، رابرت شخص مظنون بوده و مورد بازجویی قرار می‌گیرد. در حین بازجویی رابرت منکر هرگونه اتهام شده و ادعا می‌کند که سیندی فاحشه در حال اخاذی از او بوده و چون به تقاضای اخاذی او تن نداده است چنین اتهامی را به او میزند.

کارگاه گلین فلوث، از مسئولان تحقیق و بررسی در این پرونده و کشف جنازه قربانیان بود. اولین جنازه توسط کارگری مشغول بکار پیدا شد، اما هیچوقت شناسایی نشد. جنازه بعدی در یک گودال شن و در ادامه جنازه شری مرو، دختر ۲۳ ساله در یک قبر کم عمق کشف شد. کارگاه فلوث موفق بکشف سه جنازه شده بود که ظاهراً هرسه توسط یک قاتل کشته شده بودند. فلوث نظریه‌ای را ارائه داده بود. طبق نظریهٔ او، قاتل یک شکارچی ماهر است که سابقاً مورد بی‌توجهی از طرف زن‌ها قرار گرفته. شخصیتی بدون اعتمادبنفس داشته و احتمالاً از هر جسد برای خودش یک یادگاری نیز برمیدارد. طبق این نظریه، نزدیک‌ترین مظنون رابرت هنسن بود که دارای یک هواپیما نیز بود.

کارگاه فوث بر اساس اظهارات سیندی پائلسون و شک به رابرت هنسن، مجوز بازرسی از خانه و اموال هنسن را گرفته و در عملیت بازرسی موفق بکشف چند قطعه جواهرات مربوط به قربانیان که قربانی به عنوان جایزه و سوغاتی از صحنه قتل با خود برداشته بوده، و البته یک نقشه میشوند. روی نقشه نقاطی با X مشخص شده و زیر تخت رابرت پنهان شده بود.

در مواجهه با مدارک کشف شده از خانه رابرت قصاب، همچنان منکر هرگونه اتهام میشود اما بناگاه ( به دلایلی که مشخص نیست. گفته میشود قاتل با پلیس معامله‌ای داشته که بر طبق آن، وی محل دفن و تعداد قربانیان خود را به پلیس می‌گوید و در عوض پلیس هم در زندان فدرال او را زندانی کرده و علیه او بشکل عمومی چیزی منتشر نمیکند.) وی اقرار کرده و از قربانیان خود نام میبرد و در صدد شرح و توجیه قتل‌ها برمیاید. بر طبق اعتراف قصاب، وی از اوایل سال ۱۹۷۱ شروع به قصابی زنان امریکایی کرده است و تعداد آنان آنچنان زیاد است که آمارشان از کف خود قصاب هم بیرون است.

رابرت هنسن به اتهام تجاوز، گروگانگیری، استفاده از سلاح غیرمجاز و سرقت بازداشت میشود و زمانی که نتیجه آزمایشگاه بالستیک در خصوص نوع گلوله‌های کشف شده در محل حادثه و اسلحه رابرت منتشر میشود، . پرونده قتل ۴ زن برای رابرت تشکیل شده و راهی‌ زندان میگردد. وی ضمن اعتراف بقتل ۴ زن مزبور که پلیس موفق بکشف اجساد آنان شده بود در مورد دیگر قربانیان نیز توضیحاتی میدهد. و شرط دیگر معامله همکاری رابرت قاتل با پلیس در کشف ضربدرهای روی نقشه بود. او همچنین نظریه پلیس مبنی برچگونگی ربودن قربانیان را تأیید کرده و میافزاید که همه قربانیان را نکشته و گاهی بعضی‌ها را آزاد کرده است. رابرت محل جسد ۱۷ قربانی خود را به پلیس نشان میدهد که ۱۲ محل را پلیس پیشتر موفق بکشف آنها نشده بود. با این حال او حاضر به ارائه جزئیات برای ۳ محل مشخص شده روی نقشه نمی‌شود. پلیس حدس میزند که دو محل از سه ضربدر مشخص شده مربوط بقتل ۲ دختریست که قصاب گفته آنها را نکشته است. در دادگاه رابرت هنسن به حبس ابد محکوم میشود.


هنسن در شهر استرویل، آیووا بدنیا آمد. دوران کودکی او را بسیار آرام و گوشه گیر توصیف می‌کنند. رابرت هیچوقت رابطه خوبی با پدرش نیز نداشت. در مدرسه بخاطر حساسیت پوستی و لکنت زبانی همیشه مورد آزار دوستانش قرار می‌گرفت. برای فرار از این مشکلات رابرت رو بشکار آورد. در سال ۱۹۵۷ رابرت هنسن بخدمت در ارتش آمریکا رفت و برای مدتی در انجا ماند. بعد از خروج از ارتش نیز بعنوان دستیار مربی آموزشی در آکادمی پلیس مشغول بکار شد. در اینجا بود که با دختر جوانی آشنا شده و در تابستان سال ۱۹۶۰ ازدواج کرد.

در ۷ دسامبر همان سال رابرت بدلیل به آتش کشیدن گاراژ اتوبوس یک مدرسه بازداشت شده و به ۳ سال زندان محکوم شد. در زمانیکه در زندان بسر می‌برد همسرش از او طلاق گرفت. از این پس و طی چند سال متوالی نیز او بدلیل سرقت‌های خرد بازداشت و راهی زندان می‌شد. در سال ۱۹۶۳ رابرت بار دیگر ازدواج کرده و اینبار از همسرش دو کودک نیز داشت. آنها در سال ۱۹۶۷ به انکورج برای ادامه زندگی با همسرش می‌روند. در انکورج همسایگانش رابرت را شخصی خوب و یک قهرمان شکار معرفی کردند. او حتی چندین رکورد مختلف در زمینه شکار را بنام خود ثبت کرد.
تلویزیون شبکه دیسکاوری در بخش‌هایی از برنامه‌هایش تاکنون چندبار بجزئیات قتل‌های رابرت هنسن پرداخته است.

در فیلم سرزمین منجمد محصول ۲۰۱۳، جان کیوساک نقش رابرت هنسن را بازی کرده و نیکولاس کیج نیز نقش جک هلکومب (کاراکتری برای کارگاه گلین فوث) را بازی کرده‌اند.










لیست قربانیان کشف شده


Lisa Futrell, 41 (acknowledged, body found with Hansen's help)

Malai Larsen, 28 (acknowledged, body found with Hansen's help)

Sue Luna, 23 (acknowledged, body found with Hansen's help)

Tami Pederson, 20 (acknowledged, body found with Hansen's help)

Angela Feddern, 24 (acknowledged, body found with Hansen's help)

Teresa Watson (acknowledged, body found with Hansen's help)

DeLynn "Sugar" Frey (acknowledged, body discovered on August 20, 1985 by a pilot testing new tires on the sandbar of the Knik River)
Paula Goulding (acknowledged, body found)
Andrea "Fish" Altiery (admitted, body not found)
Sherry Morrow, 23 (admitted, body found)
"Eklutna Annie" (admitted, body found, true identity has never been discovered)
Joanna Messina (admitted, body found)
"Horseshoe Harriet"[8] (acknowledged, body found with Hansen's help, true identity has never been discovered)
Roxane Easland, 24 (acknowledged, body not found)
Ceilia "Beth" Van Zanten, 17 (denied, but suspected because of x on aviation map, body found)
Megan Emerick, 17 (denied, but suspected because of x on aviation map, body not found)
Mary Thill, 23 (denied, but suspected because of x on aviation map, body not found)




    هیچ نظری موجود نیست: