۱۶.۱۰.۹۵

دوستی‌ خاله خرسه کاری از احمق مخلوقات


 مهاجرت از سرزمین‌های سرد بسوی گرما و برعکس یکی‌ از ناگزیر‌های زندگی‌ و بقای پرندگان از ابتدای آفرینش بوده و هست. بشر که احمق مخلوقات است با دخالت در این روند، مثلا با ساختن خانه و قرار دادن خوراکی برای پرندگان در فصل مهاجرت در این روند طبیعی و لازم دخالت بیجا کرده و در نتیجه در ۳۰ سال گذشته بسیاری از پرندگان دست از مهاجرت برداشته و پرواز‌های طولانی‌ که گاها مسافتی بیش از ۳ هزار کیلومتر را شامل می‌شده است، را کنار گذشته و بدین ترتیب توان فیزیکی‌ خود را بطور چشمگیری از دست داده و نسل‌های ضعیف و مردنی را بوجود آورده‌اند. و بدین ترتیب ده‌ها گونه پرنده در اروپا نسل‌کشی شده و ده‌ها گونه دیگر نیز روند طبیعی زندگیشان تغییر کرده و در نتیجه از تعداد آنان بطور چشمگیری کم شده است. بر طبق آمار رسمی‌ بیش از ۳۰۰ میلیون پرنده ظرف ۳۰ سال گذشته در اروپا از بین رفته‌اند.

منبع

۳۰۰ میلیون پرندهٔ کشته شده، همچنین نتیجه سیاست‌های کشاورزی اتحادیه اروپا، از سال ۱۹۸۰ به این طرف میباشد. از ۳۷ نوع پرنده که در اروپا وجود داشته است، اینک تنها ۲۲ نوع باقی‌ مانده است و نسل ۱۵ نوع پرنده در اروپا از بین رفته است و این روند همچنان ادامه دارد. این خبر بر اساس گزارش شبکه بین‌المللی حفاظت از زندگی‌ پرندگان، و سازمان سرشماری جمعیت پرندگان اروپا به عنوان زنگ خطر و حمایت از گونه‌های مختلف پرنده در صفحات سایت‌ها و روزنامه‌ها درج شده است.
کشاورزی فشرده یعنی‌ به عمل آوردن چندین دوره‌ای محصول در عرض سال، (مثلا دو بار برداشت گندم در یک سال) نیاز به استفاده از کود‌های شیمیایی قوی و دیگر محصولات شیمیایی دارد.
سازمان حفاظت از پرندگان، طیف وسیعی از اثرات زیست محیطی که بر اثر استفاده بیش از حد مواد شیمیای در کشاورزی اتحادیه اروپا، در محیط زندگی‌ پرندگان ایجاد شده است را یکی‌ از عوامل کشتار این پرندگان و عامل دیگر را طبیعت یکنواخت و دست کاری شدهٔ اروپا اعلام کرده است.

سیاست‌های کشاورزی اتحادیه اروپا، تا کنون باعث ایجاد اختلال در سیستم چرخهٔ‌های طبیعی ، گیاهان و پرندگان و گرم شدن آب و هوای زمین و اثرات مخرب گلخانه ای گشته است، و از بین رفتن بسیاری از گونه‌های گیاهی‌ و زیستی‌ را موجب شده است.

پرندگان یکی از بهترین شاخص‌های سنجش سلامت اکوسیستم میباشند ، و آمار‌های جدید نشان می دهد که گونه‌های زیادی از پرندگان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند و این برای سلامت طبیعت اروپا و دنیا یک فاجعه میباشد.
دستکاری‌هایی که اروپایی‌ها در طبیعت کرده‌اند، آزمایشات مخرب شیمیایی، اتمی‌ و استفاده از سلاح‌های مخرب، ایجاد جنگ در گوشه و کنار کره زمین و هر جا که زمانی‌ از زیبایی بهشت روی زمین نامیده می‌شده است ( ویتنام، فیلیپین، افغانستان، امریکای جنوبی و و و) باعث کوتاه شدن عمر زمین نیز گشته است، و حماقت اروپایی‌ها و امریکایی ها همچنان ادامه دارد، و تاوان این حماقت‌ها را مردم دنیا میپردازند.











هیچ نظری موجود نیست: