۳.۱۱.۹۵

"ازدواج"، مجسم سازی به کمک اجزای گیاهان خشک شده کاری از هنرمند مالزی نورین لوح هوی میون Noreen Loh Hui Miun


هر چه بيشتر بربار حافظه بيفزائيد حافظه تان قويتر ميگردد و هرچه بيشتر به آن اعتماد کنيد قابل اعتمادتر ميگردد

این هنرمند مالزی می‌گوید کارش بر اساس الهام از کتاب دکتر سوس میباشد.

تئودور سوس گایزل Theodor Seuss Geisel) مشهور به دکتر سوس ( Dr. Seuss) (متولد ۲ مارس ۱۹۰۴، درگذشته ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۱) داستان‌نویس آمریکایی کودکان بود. (تلفظ نام وی به زبان آلمانی زویس است).


او در دارتموث کالج تحصیل نمود.
او کارهای زیاد انجام داده است که شامل ۱۱ ویژه برنامه تلویزیونی، ۴ فیلم برجسته، یک فیلم موزیکال و ۴ سریال تلویزیونی است.

همچنین او به عنوان مصور ساز در انجمنهای انتشاراتی فعالیت داشت که قابل توجه‌ترین کارهای او برای کارهای "تندرفتن" و "نفت استاندارد" به عنوان یک کارتونیست سیاسی برای روزنامه نیویورک سیتی بود. در زمان جنگ جهانی دوم او در یک انجمن انیمیشن در ارتش امریکا کار می‌کرد جایی که او "طراحی برای مرگ" را نوشت که بعدها برنده جایزه مستندسازی در سال ۱۹۴۷ شد.

بیش از ۶۰ کتاب منتشر ساخت، اما مشهورترین این کتب، اثری بود بنام «گربهٔ کلاه به سر» ( The Cat in the Hat) که امروزه به ۱۲ زبان ترجمه و بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است.




وی شهرت خود را از نویسندگی کتابهای کودکان بدست‌آورد. او ۴۶ کتاب کودک منتشر کرد که اغلب شخصیتهای کتابهایش تخیلی و شعرگونه بود.

معروفترین کتابهای او به نامهای: تخم مرغ‌های سبز و گوشت (۱۹۶۰)، گربه کلاه‌به‌سر (۱۹۵۷)، یک ماهی دو ماهی ماهی قرمزماهی آبی، هورتون تخم می‌گذارد، هورتون صدایی می‌شنود (۱۹۵۰) و چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (۱۹۵۷) می‌باشد.
او در ۱۹۸۴ برنده جایزه پولیتزر شد.
دکتر سوس در ۱۹۹۱ در گذشت.
کتابخانه مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو به افتخار او نامگذاری شده است.











“The Marriage,” Malaysian artist Noreen Loh Hui Miun

هیچ نظری موجود نیست: