۱۹.۷.۹۵

پس از کمدی نوبت تراژدی است


دیشب دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون از حزب دموکرات‌ها و دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواهان، برای بار دوم در برابر یکدیگر ایستاده و به مناظره سیاسی! پرداختند.

در زیر بطور خلاصه بگوشه‌هایی‌ از این گفتگو اشاره میشود:

ترامپ: تو سخن از عذرخواهی میکنی‌ و می‌گویی من باید عذرخواهی کنم، در واقع این تو هستی‌ که باید بخاطر سخنان و عملی که در مورد رقبای سیاسی خود، اوباما ، سندرز و دیگران انجام دادهی از آنان عذرخواهی کنی‌. اگر یک نگاه به انتخابات گذشته بندازی و مطالبی‌ را که میشل اوباما و سندرز در مورد تو گفته اند و تو در مورد آنان گفته ای، دوباره بشنوی، میفهمی که شما‌ها به همدیگر بیشتر عذرخواهی بدهکارید تا من. اگر بنا به عذرخواهی باشه این تو هستی‌ که بخاطر پاک کردن ۳۳ هزار ایمیل باید از مردم عذرخواهی کنی‌. و نه تنها آنها را پاک کردی بلکه سرور‌هایی‌ را هم که در آنها کپی این ایمیل‌ها بوده ناپدید ساختی و با وجودی که نفرت دارم این را بگویم ولی‌ اگر من انتخاب شوم و به مقام ریاست جمهوری برسم، هیٔتی ویژه از دادستان‌های عمومی خواهم ساخت که این مطلب را پیگیری کرده و تو را بخاطر خاک پاچیدن در چشم مردم و پنهان ساختن حقیقت از مردم، دستگیر کنند. چون تو با عملی که انجام دادی مردم را ویران ساختی. و تو باید از انجام چنین عملی خجالت بکشی و امروز شرمنده باشی‌.

کلینتون: تمام اینها دروغ است و من در سایت خودم گزینه‌‌ای دارم به اسم ادعا‌های دروغین ترامپ که توسط میلیون‌ها امریکایی تائید شده و از مردم میخوام که دوباره به این گزینه‌ رفته و میلیون‌ها تائید دیگر انجام بدهند و باز هم میگویم با اخلاق تندی که ترامپ دارد نباید کار را به دستش سپرد.

ترامپ: اگر کار دست من باشه تو زندانی خواهی شد! صدای تشویق مردم.

مجری مطابق معمول به پشتیبانی از هیلاری کلینیتون تماشاچی‌ها را توبیخ می‌کند و آنان را از تشویق کردن منع ساخته و این کار را هدر دادن وقت مینامد.

کلینتون اعراف کرد که ویکیلیکس و روس‌ها به سرور‌های اطلاعاتی‌ آمریکا دست یافته و اطلاعاتی‌ را به بیرون دادند تا بدین وسیله در انتخابات نقش داشته باشند ، که همین گفته ایشان نشان از کمال بیخردی او را می‌رساند. چرا که ایشان بعنوان یکی‌ از سردمداران بالای امریکایی رسما اعتراف می‌کند که :

۱- سیستم‌های اطلاعاتی‌ امریکایی آنچنان ضعیفند که روس‌ها میتوانند براحتی‌ به آنها دست یافته و اطلاعات را جابجا کنند!

۲- اطلاعاتی‌ که توسط ویکیللیکس و روس‌ها پخش شده که همآنان پاک کردن ۳۳ هزار ایمیل از صندوق پستی ایشان است، صحیح بوده و در واقع و بدین ترتیب ایشان با تائید درستی‌ اطلاعات پخش شده، اذعان می‌کند که روس‌ها توانایی تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارند!! یعنی‌ حماقت در حد کمال!!! و چرا این زن بی‌خرد اینها را میگوید؟ چون میخواهد با قرار دادن نام ترامپ در کنار پوتین، بخیال خود، وجهه ترامپ را در نزد امریکایی‌ها مخدوش سازد، درحالیکه امروزه پوتین بعنوان تواناترین مرد دنیا چه از جانب مردم و چه از جانب دولتمردان شناخته شده ودوستی‌ با پوتین درواقع یک امتیاز محسوب میگردد نه نقطه ضعف!

سپس هیلاری کلینتون که بشدت کم آورده دوبار مسئله مالیاتی ترامپ را پیش می‌کشد و قصد دارد بر روی آن که از نظر امریکایی‌ها دیگر یک کیسه کهنه است، مانور دهد که این بار هم مجری به کمک او آمده و سخنانش را قطع میشود تا بیش از این موجب بهم خوردگی حال مردم نشده و بدین ترتیب به کلینتون دوباره کمک میگردد.

یکی‌ از تماشاچیان از کلینتون میپرسد که آیا این درست است که در باره یک مطلبی به یک عده‌ای یک چیزی گفتی‌ و به گروه دیگر چیز دیگری و آیا درست است که یک سیاست مدار دو چهره داشته باشد؟

کیلینتون با زدن یک مثلا میگوید وقتی‌ فیلم آبراهم لینکلن را دیدم و دیدم که چگونه او برای متقاعد کردن سناتور‌ها برای تصویب یک قانون، به عده‌ای یک چیزی میگوید و به عده دیگر چیز دیگری به این نتیجه رسیدم که برای پیش بردن یک کار صلاح، دو گانه سخن گفتن، مجاز است!

ترامپ: هیلاری میخواهد با نامبردن آبراهم لینکلن برای خودش آبرو بخرد دیگر نمیداند که با این کار تن‌ او را در گور میلرزاند و بسیار تفاوت است بین او و آبراهام لینکلن. دو: من نه پوتین را می‌شناسم نه سیستم درونی روسیه را ولی‌ چه اشکالی دارد که ما با روس ها، مثلا در رابطه با نابودی تروریست‌های داعش همکاری کنیم؟ کاغذ‌های مالیاتی من روشن است و اگر تردید وجود دارد از ایشان می‌پرسم این ترید در مورد کاغذ‌های مالیاتی بسیاری از دوستان ثروتمند شما هم وجود دارد چرا آنها را بازرسی نمیکنید؟ کلینتون زمانی‌ که سناتور بود می‌توانست با لایحه مالیاتی که بسیاری از ترید‌ها را حل میکرد موافقت کند، ولی‌ این کار را نکرد، چرا؟ چون بسیاری از دوستانش میبایستی بدین ترتیب مالیات بپردازند و او نمیخواست که اینطور باشد، چون از آنان پول می‌گیرد. من نمیخواهم از افرادی که به او پول پرداخت کرده‌اند نام ببرم چرا که آنها بسیار ثروتمند اند ولی‌ مشهور نیستند و من نمیخواهم بدین ترتیب آنها را معروف هم بکنم! کلینتون چیزی را عوض نمیکند و نخواهد کرد، ۳۰ سال است که در راس قدرت است و کاری نکرده. او می‌توانست در باره پرداخت مالیات کاری بکند و نکرد، می‌توانست در مورد سیستم پزشکی‌ کاری کند و نکرد و وقتی‌ او بعنوان یک سیاستمدار کاری در این باره نکرده من چرا باید از این فرصتی که او بوجود آورده استفاده نکنم. بشما بگویم، کلینتون فقط حرف می‌زند و هیچ عملی‌ انجام نمیدهد؟ ۳۰ سال است فقط حرف زده و هیچ کاری نکرده. ولی‌ من بشما مردم میگویم که مالیات‌ها را بویژه برای مردم کم درآمد پایین خواهم آورد و باعث رشد متوقف شده آمریکا خواهم شد، در حالی‌ که کلینتون مالیات‌ها را بالا برده و رشد اقتصادی ما را در مقایسه با چین و دیگر کشور‌ها خوابانده است. کشور ما یکی‌ از کشور‌هایی‌ است که سیستم مالیاتی سخت و بالایی را در دنیا دارد و من آن را به پأینترین حد در دنیا خواهم رساند. کلینتون در تمام تصمیماتی که گرفته اشتباه کرده، نه تنها در رابطه با مالیات، در رابطه با لیبی‌، در رابطه با عراق در رابطه با سوریه. و تروریست‌ها که تنها در یک کشور وجود داشتند اینک در ۳۲ کشور پخش شده‌اند.

سپس پرسش در باره سوریه شد که اگر رئیس جمهور شد‌ در باره سوریه که بشار اسد و روسیه آنرا بخاک و خون کشیدند و بحران انسانی‌ که این دو موجب آن گشتند، چه می‌کنید؟ ( بیشرمی و وقاحت دو اصل د ان ا خون غربی هاست. و به همین دلیل یکی‌ از شاهکار‌های غربی‌ها واژگون نشان دادن رخداد هاست. یعنی‌ جلو چشم شما آدم میکشند و بلافاصله یقه‌ شمای تماشاچی را گرفته و تو را متهم به کشتن شخص میکنند و جوری قرشمال بازی درمیاورند که برای یک لحظه شک می‌کنید که آید واقعا او کشته یا شما؟ زمانی‌ که یک غربی به شما لبخند بزند بدانید و مطمئن باشید که نقشه نابودی شما را در مغزش تکمیل کرده و میرود که به اجرا بگذرد، و شاید عده‌ای بگویند، این اغراق است، شاید این را نپذیرند، و این مهم نیست، مهم آن است که این مطلب گفته شود تا بعد‌ها کسی‌ نگوید نمیدانستیم!) اینجا هم مجری پس از متهم ساختن دکتر بشار اسد رئیس جمهور محبوب سوریه و پوتین ناجی ملت و کشور سوریه بعنوان قاتلین مردم سوریه ( و دیگر نمی‌گوید که غربی‌ها ۵ سال است که بطور آشکار با حملات هوایی و زمینی‌ و بطور پنهان با فرستادن مخوفترین تروریست ها، ملت و کشور سوریه را با خاک یکسان کردند) پرسش را میپرسد!

کلینتون: اوضاع در سوریه فاجعه انگیز است. رژیم اسد با همکاری نیروی زمینی‌ ایرانی‌ و نیروی هوایی روسی، سوریه را بخاک و خون کشیده اند!!! ( تاریخ را هم همین‌جوری می‌نویسند)

من پیش از این هم گفتم و الان هم میگویم که اگر ریس جمهور شوم منطقه پرواز ممنوع اعلام میکند ( تا تروریست‌های عرب و ترکی‌ که به این کشور فرستاده ایم، براحتی بتوانند در سوریه رفت و آمد کرده و مردم را سرببرند و نفت سوریه را بدزدند و ما با خیال راحت هر کاری که دلمان خواست بکنیم! ) و در مقابل روس‌ها را که با سماجت ایستاده اند خواهم ایستاد.

ترامپ: اسد و ایران و روسیه با تروریست‌های داعش میجنگند و آنها را میکشند. کلینتون از تروریست‌ها حرف می‌زنه بدون اینکه کوچکترین چیزی از آنها بداند. من هم با داعشی‌ها خواهم جنگید.

پرسش از کلینتون: آیا برای حمایت از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه از ارتش آمریکا استفاده میکنی‌؟

کلینتون: من از نیروی زمینی‌ آمریکا در سوریه به هیچ عنوان استفاده نخواهم کرد. بجاش از کرد‌ها و سنی‌ها برای اینکار استفاده خواهیم کرد!

کار به رختخواب و مسائل زیر شلواری کشید:

آغاز کننده این بی‌ اخلاقی‌ و بیشرمی، در واقع گروه دمکرات‌ها به رهبری خانم هیلاری کلینتون بود که دو روز پیش از مناظره به کمک وزارت اطلاعات این کشور نوار گفتگوی خصوصی ضبط شده ترامپ با دوستانش را پخش کرده و به اصطلاح او را رسوا ساخته بودند. در نوار پخش شده صدای ترامپ شنیده میشود که در باره زنان با لحن و کلمات سخیف سخن گفته و به قول خودش یک مکالمه اتاق رختکنی را انجام میدهد. نکاتی‌ که میبایستی در اینجا و در باره این نوار گفته شود بطور سرفصلی میتوان نامبرد:

۱-نوار پخش شده مربوط به ۱۰ سال پیش است و اینکه چرا و چگونه این نوار وجود دارد جای بسی‌ پرسش است. مثلا چرا میبایستی گفتگوی شخصی و خصوصی بین دو مرد که در آن زمان هیچ نقشی‌ در سیاست نداشتند، بدین گونه شنود شده و ضبط گردد و از آن مهمتر در بایگانی نگاهداری شود و در روز مبادا (امروز) استفاده شود؟ ما در چه دنیایی زندگی‌ می‌کنیم؟ آیا اصولا دیگر زندگی‌ و حریم خصوصی وجود خارجی‌ دارد و یا همگی‌ مردم در زیر چشم‌های پنهانی‌ که پیوسته آنان را رصد میکنند، میزیند؟ پخش این نوار نشان داد و ثابت کرد که امریکایی‌ها به دستگاه‌های جاسوسی توانایی دست یافته‌اند که جنبیدن هر پشه‌ای را هم بر سر خاشاک میتواند پیگیری، شنود، ضبط و بایگانی کند و این یعنی‌ فاجعه و این یعنی‌ خواندن فاتحه جامعه بشری.

۲- نوار پخش شده گفتگوی بین دو مرد است که در باره زنان سخن می‌گویند. و کدامین رندی میتواند ادعا کند که وقتی‌ مردان به یکدگر میرسند، سخن از زنان به همین سخیفی و یا شاید سخیفتر نمی‌گویند. هدف از بازگویی این حقیقت نفرت انگیز، نه تایید ترامپ و گفته‌های مشمئز کننده‌اش، بلکه بیشتر رساندن این مهم است که: "گر‌ حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنچه هست گیرند".

۳- اگر توهین به زنان بد است، و توهین کننده را میبایستی مجازات نمود، خانم کلینتون دامنش آلوده تر است. چرا که گذشته از ادعای اینکه ایشان زنی‌ را که شوهرش بیل کلینتون به او تجاوز جنسی‌ کرده، تهدید به سکوت کرده، بلکه بیشتر بخاطر اینکه پس از رسوایی بیل کلینتون و دادگاهی‌ شدنش در رابطه با مونیکاگیت ، ایشان بخاطر قدرت بر روی این رخداد ننگین، چشم روی هم گذاشت و بدین ترتیب مقام زن، آنهم زن اول! که میبایستی الگو زنان کشور باشد را تا حد پا دری، پایین کشید و با بخشیدن بیل کلینتون تو دهان زنانی زد که در مقابل چنین بیشرمی می‌‌ایستند و از حقوق خود دفاع میکنند. سخن زشت در مورد زنان گفتن، توهین به زنان نیست، بیشتر توهین به شخصیت گوینده است. توهین اصلی‌ و واقعی‌ را هیللاری کلینیتون با این کارش در عمل به زنان روا داشت. و برای من جای بسیار تعجب بود که کسی‌ مانند ایشان به ترامپ خرده می‌گیرد که به زنان توهین کرده است! اینجا یا بیاد به عقلش شک کرد یا به حافظه آ‌ش!

(مونیکلوینسکی زنی‌ بود که در اواسط دههٔ ۹۰ به عنوان کارآموز در کاخ سفید کار می‌کرد. رابطهٔ جنسی بیل کلینتون با او را رسوایی لوینسکی یا مونیکاگیت می‌نامند)
ترامپ در این زمینه از همه عذرخواهی کرد و آنچه که نباید میگفت را گفت: اگر من حرفش را زدم، بیل کلینیتون انجامش داده است!
آنچه من گفتم شوهرت انجام داده است و یا اگر من گفتم بیل کلینتون انجام داده.

عملی که بیل کلینتون با زنان این سرزمین انجام داده در تاریخ سیاسی این سرزمین مانند نداشته است.