۲۹.۷.۹۵

مناظره انتخاباتی بین دو نامزد ریاست جمهوری استان‌های همپیمان آمریکا راند سه


سومین و آخرین مناظره انتخاباتی بین دو نامزد ریاست جمهوری استان‌های همپیمان آمریکا دیشب برگزار گشت که درزیر بگوشه‌هایی‌ از آن اشاره میشود:
پرسش نخست مربوط به "منشور حقوق" و ده متمم قانون حمل اسلحه در استان‌های همپیمان آمریکا بود که نظر هر دو نامزد انتخاباتی در مورد متمم دوم آن پرسیده شد.( این متمم دوم قانون حمل اسلحه از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه محافظت می‌کند و در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق استان‌های همپیمان آمریکا تصویب شده است.
دیوان عالی استان‌های همپیمان آمریکا حکم کرده است که این حق متعلق به افراد است، در عین حال حکم کرده است که این حق نامحدود نیست و همه مقررات چه در خصوص جنگ‌افزار گرم یا جنگ‌افزار را ممنوع نمی‌کند.دولت‌های ایالتی و محلی همچون دولت فدرال بر اساس منشور حقوق، از نقض این حق منع شده‌اند.
بر پایه قانون حمل اسلحه: داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری می‌باشد، و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه محترم شمرده می‌شود.)
یکی‌ از عمده اختلافات دو حزب دمکرات و جمهوری خواه استان‌های همپیمان آمریکا در مورد این قانون است و دمکرات‌ها بویژه اوباما در دوران ۸ سال ریاست جمهوری خود بشدت تلاش داشتند تا این قانون و متمم آنرا دگرگون ساخته و این حق را تا حد زیادی محدود کنند در حالی‌ که جمهوری خواه‌ها با تمام توان در حفظ این حق می‌کوشند.

نخست کلینتون پاسخ داد که از این حق دفاع می‌کند.
ترامپ در پاسخ کلینتون را مخالف این حق دانست و یادآور شد که در گذشته از این قانون بشدت انتقاد کرده و درخواست دگرگونی این قانون را کرده است.
کلینتون ضمن اینکه از کشته شدن تعداد زیاد مردم (بر طبق آمار رسمی‌ ۳۳ هزار تن‌ امریکایی در سال بر اثر شلیک گلوله کشته می‌شوند) بدلیل وجود این قانون سخن گفت واضافه کرد که میتوان با طرح‌هایی‌ هم از این قانون حمایت کرد و هم از جان مردم حفاظت نمود. و ترامپ را متهم نمود که چون از لابی کارخانجات اسلحه سازی پول می‌گیرد بشدت از این قانون حمایت می‌کند و خود نیز مورد پشتیبانی و حمایت NRB میباشد. ( NRB انجمن ملی سلاح ( National Rifle Association) سازمانی آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوهٔ استفاده از آن در آمریکاست)
پرسش بعدی مربوط به سقط جنین در آمریکا و قوانین مربوط به آن بود.

در ادامه بنوشته‌ای که در همین باره در سایت شبکه خبری گیتی‌ منتشر شده است نگاه می‌کنیم:



 ترامپ با موضوع سقط جنین مخالفت کرد، اما کلینتون گفت: در صورتی که بارداری برای سلامت مادران خطرناک باشد، با سقط جنین موافقم.
سپس ترامپ گفت: تمامی تاجران مواد مخدر را بازداشت خواهم کرد و در مرزهای جنوبی دیوار حائل احداث می کنم تا مواد مخدر وارد نشود
کلینتون هم در مخالفت با نظر ترامپ درباره مهاجران، تاکید کرد: برخلاف گفته ترامپ، نمی خواهیم مهاجران به آمریکا را با زور اخراج کنیم

کلینتون گفت:" آنچه در قضیه ویکیلیکس واقعا مهم است این است که دولت روسیه در جاسوسی علیه آمریکایی‌ها دست دارد…این از بالاترین سطح… شخصا از پوتین ناشی می شود تا بر این انتخابات تأثیر گذاشته شود".

به عقیده کلینتون، علاوه بر این سایت ویکیلیکس اطلاعاتی از روسیه دریافت می کند که دیرتر در اینترنت منتشر می شود اما نامزد دموکراتها هیچ سندی برای اثبات سخنانش ارائه نکرد. هیلاری کلینتون همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ جاسوسی سایبری علیه آمریکا را تشویق می کند.

ترامپ گفت:" کلینتون پوتین را دوست ندارد چون او در هر قدم هیلاری را گول زده است. پوتین در سوریه با هشیاری بیشتری عمل کرده است".

- ترامپ: تمامی تاجران مواد مخدر را بازداشت خواهم کرد
- کلینتون: برخلاف گفته ترامپ، نمی خواهیم مهاجران به آمریکا را با زور اخراج کنیم
- ترامپ: در مرزهای جنوبی دیوار حائل احداث می کنم تا مواد مخدر وارد نشود
- ترامپ: نظر کلینتون درباره مهاجرت به آمریکا، فاجعه به بار می آورد
- ترامپ به کلینتون: من آلت دست روسیه نیستم، تو عروسکی در دست روسیه هستی!
- ترامپ به کلینتون: تو از پوتین خوشت نمی آید، چون در سوریه در برابر تو ایستاد.
- ترامپ: پوتین از کلینتون و اوباما باهوش‌تر است و روسیه را به پیشرفت هسته‌ای رسانده و بر خاورمیانه غلبه کرده است.
- کلینتون: ترامپ صلاحیت در اختیار گرفتن کد رمز سلاح‌های هسته‌ای را ندارد
- ترامپ: کلینتون ۲۵ سال در دولت بوده، اما تجربه او بی‌ارزش و منفی است
- ترامپ: اگر کلینتون رئیس جمهور شود، کشور به هرج و مرج دچار خواهد شد
- ترامپ: اگر می خواهید پرونده کلینتون را ببینید، به وقایع سوریه نگاه کنید و این که داعش چگونه از هیچ به وجود آمد
- ترامپ: سیاست‌های کلینتون و اوباما در سوریه و عراق و لیبی، داعش را بوجود آورد
- ترامپ: کلینتون، ۳۳ هزار نامه الکترونیک خود را به روشی مجرمانه از بین برده است.
- کلینتون: ترامپ مسؤولیت رفتارهایش با زنان را نمی پذیرد و هرگز بخاطر آن کارها عذرخواهی نکرده است.
- کلینتون: ترامپ اولین نامزد ریاست جمهوری تاریخ آمریکاست که وضعیت مالیاتی خود را ارائه نکرده است.
- ترامپ: انتخابات در معرض تقلب قرار دارد و کلینتون بخاطر افتضاح نامه‌های الکترونیک، نباید اجازه شرکت در انتخابات پیدا می کرد.
- کلینتون: دفتر تحقیقات فدرال سال گذشته درباره نامه‌های الکترونیک من تحقیق کرد و گفت که این موضوع، ساختگی است
- کلینتون: با ورود نیروهای زمینی آمریکایی به عراق مخالفم و نبرد موصل دشوار خواهد بود
- ترامپ: برنده بزرگ نبرد موصل، ایران خواهد بود
- کلینتون: مدارکی وجود دارد که موافقت ترامپ با حمله به عراق را ثابت می کند
- کلینتون: ترامپ معتقد است که دولت عراق، عملیات موصل را شروع کرده تا به من کمک کند
- ترامپ: اغلب وقایع ناگواری که در حلب شاهد آن هستیم، نتیجۀ سیاست‌های کلینتون و مخالفت او با اسد است
- ترامپ: اسد، از کلینتون و اوباما باهوش‌تر است که با روسیه و ایران هم‌پیمان شده است
- کلینتون: با روسیه در باره سوریه به توافقی خواهم رسید که به نفع مردم سوریه باشد
- ترامپ: کلینتون چگونه می خواهد داعش را که در ۳۲ کشور وجود دارد، شکست بدهد؟
- ترامپ: مالیات‌ها را کاهش می دهم و ساختار بهداشت و تامین اجتماعی را که اوباما ایجاد کرده، از بین می برم
- کلینتون: ترامپ، خطرناک‌ترین نامزد در تاریخ انتخابات آمریکاست
- کلینتون: برنامه مشخصی برای کنترل هزینه‌ها و بودجه‌ها دارم
- ترامپ: شهرهای آمریکا وضعیت ناگواری دارند و کلینتون فقط می خواهد رأی جمع کند و هیچ کاری انجام نخواهد داد

همچنین دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه گذشته گفته بود: بنظر میرسد این انتخاباتی همراه با تقلب است. انتخابات را رسانه‌های فاسد با دنبال کردن اتهام هایی جعلی و دروغ هایی رسوا برای انتخاب کردن رئیس جمهور مورد نظر خودشان، به تقلب کشاندند. ( رسانه‌های فاسد منظور رسانه‌هایی‌ هستند که به نفع پیمان اروپا قلم میزنند و اجیر آنان هستند. همانگونه که در ایران هم همه روزنامه‌ها و رسانه‌ها به نفع این و آن و بر ضّد ایران و ایرانی‌ قلم میزنند.)
ترامپ در جمع حامیان خود در نیوهمپشایر گفت: در انتخاباتی رقابت می کند که به نظر می رسد در آن به نفع رقیب وی کلینتون تقلب صورت می گیرد.
وی افزود: این انتخابات به علت وجود رسانه‌های فاسد دستخوش تقلب شده است و رسانه‌ها با طرح ادعاهای کاملا نادرست و دروغ‌های آشکار به دنبال انتخاب کلینتون به ریاست جمهوری هستند.
نامزد حزب جمهوری‌خواه با اشاره به دیدارهای محرمانه کلینتون‌ها درباره ایمیل‌های غیر قانونی با مقامات دادگستری و اف بی‌آی گفت: به جای اینکه به پاسخگویی واداشته شود درحال رقابت برای انتخابات است.
ترامپ گفت: جنایات در آمریکا در سطحی قرار دارد که مدت زمانی طولانی سابقه نداشت، شمار قتل و جنایت به بیشترین میزان خود در چهل و پنج سال اخیر رسیده است ولی آنها این چیزها را به شما نمی گویند. به مهاجرت غیرقانونی پایان می دهیم، مالیات‌ها و قوانین (دست و پا گیر) را کاهش می دهیم و به محدودیت‌ها در زمینه انرژی آمریکا پایان می بخشیم. خدمات مربوط به کودکان را افزایش می دهیم و به اصلاحات فاجعه بار اوباما در حوزه بهداشت خاتمه می بخشیم.
نامزد جمهوری خواهان افزود: هیلاری کلینتون فاسد‌ترین فردی است که تاکنون تلاش کرده است به ریاست جمهوری برسد و شما این را می دانید؛ رسانه ها، کسانی که به وی پول می دهند و صاحبان منافع خاص هر کاری که بتوانند انجام می دهند تا او را در قدرت نگهدارند و تاوان آن را شما باید بدهید. اسنادی که ویکیلیکس از هیلاری کلینتون منتشر کرده است روشن تر از هر زمان دیگر نشان می دهد ستاد انتخاباتی کلینتون با وزارت خارجه همدست شده است، رسانه‌ها به شکلی که باید اینها را بازتاب نداده اند زیرا این انتخابات بیش از هر زمان دیگر برای آنها اهمیت دارد. همچنین وزارت دادگستری در تحقیقاتی که درباره ایمیل‌های غیر قانونی هیلاری که کشور و خانواده شما را به خطر انداخته است، با وی همدست شده است.
ترامپ گفت: این اسناد نشان دادند که هیلاری به چه شکل هائیتی را نابود کرد، چگونه به مسیحیان کاتولیک و اوانجلیک‌ها حمله کرده است و چگونه رسانه‌ها با ستاد کلینتون همداستان شدند. این اسناد نشان دادند که ستاد کلینتون چگونه سوالات و پاسخ‌های مناظره را پیش از شروع آن دریافت کرده بود. با این حال ما به سادگی وی را در این مناظره شکست دادیم. اگر چنین اتفاقی برای من روی داده بود، بزرگترین خبر در سراسر دنیا بود و رسانه‌ها همه یک صدا خواستار کناره گیری من می شدند ولی در این مورد حتی خبری هم شنیده نشد.

هیچ نظری موجود نیست: