۲۹.۵.۹۵

مجسمه‌های برهنه و بدون خایه رئیس جمهوری آینده آمریکا!


گروهی از فعالان هنری وابسته به حزب دموکرات‌های آمریکا به نام "ایندکلاین" روز پنج‌شنبه (۱۸ اوت/۲۸ مرداد) به نصب مجسمه‌های لخت ترامپ در شهرهای سان‌فرانسیسکو، نیویورک، لس‌آنجلس، سیاتل و کلیولند دست زدند. این کار جنجالی بزرگ در آمریکا به پا کرد. مجسمه‌هایی زشت و بی‌قواره که دونالد ترامپ را با شکمی برآمده و مدل موهای مخصوص‌ خودش و بدون خایه به نمایش گذاشته‌اند. این مجسمه‌ها بر پایه‌هایی قرار داده شده بودند که روی آنها نوشته شده بود: «امپراتور خایه ندارد».

تصاویر مردمی که با این مجسمه‌ها سلفی گرفتند به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و زیر هشتگ "ایندکلاین" می‌توان آن‌ها را در تویتر پیدا کرد. مقام‌های اداری بعضی از این شهرها اما به سرعت واکنش نشان دادند. مجسمه ترامپ در نیویورک پس از دو ساعت برداشته شد و در کلیولند تنها ۲۰ دقیقه طول کشید تا ماموران شهرداری به سراغ ترامپ برهنه بروند.

مجسمه ترامپ در محله کاسترو در شهر سان‌فرانسیسکو که محله مخصوص هم‌جنسگرایان است، دستکم تا بعد از ظهر پنج‌‌شنبه هم‌چنان دستمایه عکس و سلفی بوده است و مورد استقبال مردم. به گفته سخنگوی شهرداری هیچ شکایتی به دست آنان نرسیده است.

مارک آبرامسون، یک آلمانی ساکن این محله به خبرگزاری آلمان گفته است: «امیدوارم مدت طولانی این‌جا بماند.»
او از این کار به عنوان اثری "خوب" حرف زده که جزییات بدن ترامپ را به وضوح نشان می‌دهد، از جمله "رگ‌های بیرون زده و پوست آویزان کون او" را. وقتی هم از این آلمانی پرسیده‌اند که پس تکلیف "اخلاق سیاسی" چه می‌شود؟ پاسخ داده است: «او حقش است، اگر کسی اخلاق سیاسی را زیر پا گذاشته باشد، همان خود ترامپ است.»

منبع: اینترنت


Someone Erected A Nude Statue Of Donald Trump In NYC | NowThis



Anarchist Group Erects Nude Donald Trump Statues