۱۷.۷.۹۴

اعضای غیر ترک داعش اکثرا خود را تسلیم ارتش سوریه ساختند، و تا کنون بیش از ۴۰ درصد مناطق اشغال شده سوریه آزاد گشته است


ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نیروی ‌های نظامی روسیه در خاک سوریه حدود ۴۰ درصد تاسیسات و مواضع داعش منهدم شده و اکثر اعضای غیر ترک این گروه تروریستی ترکی‌ خود را تسلیم ارتش سوریه کرده و ترک‌های تروریست نیز در حال عقب نشینی به سوی مرز ترکیه هستند چون بنا به مدارک غیر قابل انکار، فاشیست‌های ترکِ اشغالگر آنکارا ، بطور سنتی از شبه نظامیان داعشی دفاع می کند.

(ترک‌ها با همین داعش بازی ها، و مانند امروز با کمک انگلیس و فرانسه، در سال ۱۹۱۵ منطقه عظیمی‌ از ایران را که اینک ترکیه نامیده میشود، از ایران جدا ساخته و اشغال کرده و دولت ترکی‌ را ساختند، این عمل با کشته شدن چندین میلیون ایرانی‌ از کرد‌ها و زرتشتی‌ها و ارامنه همراه گشت و درست مانند امروز، میلیون‌ها تن‌ نیز از خانه و کاشانه خود رانده و پراکنده شده و اموال و خانه و زمینهایشان توسط ترک‌ها ضبط شد. و مانند انگلیس و فرانسه که تاریخ پر افتخار ایرانی‌‌ها را از آن‌ خود کرده و گذشته ننگین خود را بدین ترتیب پنهان ساختند، به دروغ و شیادی و باز هم با کمک انگلیس و فرانسه که در این راه تجربه طولانی‌ دارند، تاریخ جعلی عثمانی را نوشتند و توحش و چادر نشینی و بیابان گردی و حیوان صفتی خود را امپراطوری نامیدند، و به این هم بسنده نکرده ، امپراطوران صفوی ، شعرای ایرانی‌ ، دانشمندان ایرانی‌، فرهنگ ایرانی‌ ، را نیز ترک نامیدند و بخود چسباندند، تا بدین ترتیب موجودیت خود را به جامعه انسانی‌ تحمیل کنند!)

ریاض حداد تاکید کرد اینکه بسیاری از داعشی‌ها یِ غیر ترک بطور داوطلبانه سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و تسلیم شده اند، نتیجه اصلی حملات هوایی روسیه است. سفیر سوریه در مسکو افزود:" در یکی از موارد تقریبا ۴۰۰ شبه نظامی به دلیل هراس از نابودی کامل، مواضع خود را رها کردند".



روسیه از ۳۰ سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر دهها هدف از جمله کارخانه‌های تولید مواد منفجره، مقر‌های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست‌ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده‌های سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
سفیر سوریه در روسیه پیشتر تائید کرده بود که حملات هوایی فقط علیه گروه‌های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل‌های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

منبع: اسپوتینک