۳.۶.۹۴

اخبار جنگ خونبار داخلی‌ در کردستان اشغالی ۲۵ اوت ۲۰۱۵


خط لوله گاز طبیعی باکو- تفلیس- ارزروم که از منطقه Sarıkamış در جنوب شرقی استان قارص کردستان اشغالی می‌گذرد دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کردستان منفجر شد و از کار افتاد.

شعله‌های آتش انفجار تا صد‌ها متر بهوا برخاست بطوری که مردم شهر‌های نزدیک محل میتوانستند براحتی‌ شعله‌هایش را مشاهده کنند. رژیم فاشیستها، حزب کارگران کرد را مسئول این انفجار می‌داند. ولی‌ هنوز پ ک ک در مورد این انفجار اظهار نظری نکرده است. بگزارش رسانه‌های محلی، گروهی از شبه نظامیان نامشخص خط لوله گاز طبیعی در جنوب شرقی استان قارص کردستان اشغالی را بمب گذاری کردند که منجر به انفجار عظیمی‌ شد .

روزنامه صباح ترکا نوشت : در اواخر روز دوشنبه، حدود ۲۰ شبه نظامی در خط لوله از دو نقطه حمله کردند و آنرا منفجر ساختند.
این دومین باری است که در طی‌ ماه‌ها اخیر خط لوله گاز آذربایجان جدا شده از ایران به کردستان اشغالی منفجر شده و خسارات میلیونی ببار میاورد.






همچنین در یک بمب گذاری که در بزرگراه ( راه ابریشم) در کردستان اشغالی منفجر شد خسارات زیادی ببار آمده و این بزرگراه بسته شده و تعدادی نیز مجروح شدند.


در انفجار دیگری که بر سر راه یک تیپ زرهی ارتش فاشیست‌های اشغالگر کردستان در یکی‌ از جاده‌های شوسه در استان سیرین رخ داد، ده‌ها فاشیست کشته شده و تعداد زیادی مجروح گشتند. بگفته سخنگوی ارتش فاشیست‌ها ۸ سرباز و فرمانده کشته شدند.






همچنین در اثر جاری شدن سیل در استان آرتوین در شرق ترکیه هشت نفر کشته و ۱۷ نفر ترک زخمی شدند.




به گزارش پایگاه خبری دوغان ، در اثر جاری شدن سیل ناشی از بارش شدید باران در استان آرتوین دها نفر ترک کشته و بیشماری زخمی و ناپدید گشته که در بین ناپدید شدگان کودکان زیادی میباشند! (ظاهرا ترکا بچه‌ها را ول کرده و خودشان را نجات دادند!) و همچین دهها مغازه و منزل مسکونی ویران گشت .
` کمال جیریت ` استاندار استان آرتوین گفت: بارش باران که تا شب گذشته ادامه داشت در شهرستانهای آرواهی ، هوپا و بورچکا از توابع آرتوین نیز خسارات مالی به جا گذاشت.
جاری شدند سیل همچنین موجب بسته شدن جاده ساحلی دریای سیاه در حدفاصل بخش‌های آرواهی ، هوپا و فندقلی و بسته شدن جاده هوپا به شهر آرتوین شد.
کردستان اشغالی در تابستان سالجاری با افزایش بیسابقه دمای هوا و گرمای شدید از یک سو و بارش شدید بارانهای مقطعی در سراسر این کشور روبرو بوده است.







عردوغان ترکِ خرِ فاشیست و دیکتاتور ترکا برای دیدار با اوباما التماس می‌کند!




روزنامه جمهوریت کردستان اشغالی روز دوشنبه از دو پاسخ منفی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دو پیشنهاد دیدار رجب طیب عردوغان دیکتاتور ترکا خبر داد.

رسانه ایرنا وابسته به وزارت کثیف و جانی اطلاعات ترکیه می‌نویسد:
پایگاه خبری روزنامه جمهوریت در خبری تحت عنوان، پاسخ رد اوباما نوشت، دیکتاتور ترکا در شرایطی که با آمریکا بر سر همکاری در مبارزه!!!! با گروه تروریستی داعش وارد مذاکره شده است ، خواستار دیدار با اوباما در ماه اوت جاری بود که به این درخواست جواب رد داده شد.
به نوشته جمهوریت، عردوغان که خواستار مذاکره با اوباما بر سر چگونگی استفاده از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب کردستان اشغالی برای مقابله !!! با داعش بود، این بار پیشنهاد داد که در جریان نشست سران در سازمان ملل که ماه آینده میلادی (سپتامبر) برگزار خواهد شد، با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند که باز هم اوباما جواب رد داده است.
جمهوریت که روزنامه منتصب به حزب دوم ترکا پس از حزب فاشیست عدالت و توسعه است، اضافه کرد که باراک اوباما با عنوان این که کارها و برنامه‌های فشرده‌ای دارد، این درخواست را نیز رد کرد .
این روزنامه به ادامه مذاکرات واشنگتن با آنکارا در باره مسائل کشتار کرد‌ها و چپاول ثروت‌های منطقه به ویژه نفت عراق و سوریه تاکید کرد، ولی به علت رد درخواست عردوغان از سوی اوباما اشاره نکرده است.