۲۷.۱۰.۹۲

بهارغربی


بهار عربی‌ که در پی‌ اهداف و منافع غربی‌ها در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا طراحی‌ و اجرا شد، و به همین دلیل بیشتر به بهار غربی میماند تا بهار عربی‌، بیش از ۸۰۰ میلیار دلار زیان و خسران اقتصادی برای کشور‌های منطقه داشته و باعث کشته شدن میلیون‌ها مردم بیگناه و همچنین بیش از ۵ میلیون از ساکنان منطقه را آواره و بی‌ خانه و مان کرده است.

و بجز تخریب و تجزیه کشور های منطقه، از بین بردن محیط زیست و اکو سیستم منطقه، آثار روحی‌ روانی‌ و ویرانگری‌های‌ اخلاقی‌ و اجتماعی که به جا گذاشته دامن آیندگان و نسل‌های بعدی را خواهد گرفت و جوامع مریضی را بوجود میآورد که قرن‌ها پایدار خواهند بود.

ولی‌ در عوض شاهد شکوفایی اقتصادی و ثروتمند گشتن هر چه بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکا شده‌ایم. و اروپایی‌ها که تا پیش از انقلاب شوم اسلامی در ایران در مرز ورشکستگی دست و پا می‌زدند، و از گرسنگی برگ میجوشاندند و سیب زمینی‌ میخوردند، اینک در بهشت زندگی‌ کرده و از مواهب بهشتی‌ برخوردارند، و برای خاک پاشیدن در چشم مردمی که بیگناه دچار این طرح شوم شدند، و همچنین خنثی کردن شوک اقتصادی به مردم فلک زدهشان که اینک به یمن خانه خرابی و فلاکت بیگناهان انقلاب شوم اسلامی و در پی‌ و نتیجه آن، اجرای طرح بهار کذایی عربی‌، به نان و نوایی دست یافته، نو کیسه و ثروتمند شده‌اند، طرح بحران اقتصادی در غرب را به راه انداختند که سراسر دروغ و کذب محض است و به دلایل مختلف از جمله گرفتن هیجان بوجود آمده در اجتماع اروپایی و مردمشان که احتمالاً می‌توانست به تخریب‌های اجتماعی بینجامد، بکار برده شد ( از همان دست تخریب‌هایی‌ که در سال‌های آخر پادشاهی محمد رضا شاه پهلوی، جامعه تازه به دوران رسیده و مردم نو کیسه ایران دچارش گشته و هار شدند و زدند همه چیز را از بنیان ویران کردند)، و همچنین در مورد کشور‌هایی‌ مانند، قبرس، یونان، ایتالیا، پرتقال و اسپانیا که تاریخ کهن و برتری از این جهت بر دیگر اقوام اروپایی دارند، به کار گرفته شد تا گردنشان شکسته شده و با گردن کج در پیش اقوامی مانند انگل ساکسون‌ها ظاهر می‌شدند که شدند.

رئیس بخش خاورمیانه شورای فدراسیون روسیه روز پنج شنبه به خبرنگاران گفته است، بهار عربی برای برقراری دموکراسی در منطقه ظرف مدت سه سال باعث نابودی اقتصاد در منطقه شده است.

طبق برآورد وی در این مدت اقتصاد منطقه ۸۰۰ میلیارد دلار زیان دیده است. به گفته وی آنچه در کشورهای تونس، مصر، لیبی، سوریه، یمن، بحرین و اردن رخ داده است دارای اثرات جهانی بوده است.

به عقیده وی بازتاب این بهار عربی در این کشورها و جهان مشخص است و دولتهای جایگزین در این کشورها هنوز نتوانسته اند آینده روشنی را پیش روی مردم قرار دهند.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: